Jump to content
Sign in to follow this  
cementink1@home.nl

In bouwen cruise control

Recommended Posts

Ik ben bezig met een universele cruise control in te bouwen in mijn Carens type 2 uit 2007. Het betreft de waeco magicspeed ms50. Dit is een cruise control die een vacuum gebruikt en is aangesloten op de gaskabel. Om het werkzaam te maken moet ik deze aansluiten de pulsekabel, ik denk deze gevonden te hebben maar ik kan er niet bij, zijn er meer plaatsen waar ik de pulsekabel kan bereiken? Bij voorbaat bedankt.

vriendelijke groet,

Charles

Heeft de Carens geen snelheidspuls achter de radio?

• Thanks 1

Op 4-3-2020 om 19:46, Murcielaygo zei:

Heeft de Carens geen snelheidspuls achter de radio?

Meneer Murcielaygo nog bedankt voor U bericht heel laas:no: gaat het niet met mijn cruise  maar heel bedankt dat U mee gebacht heeft vriedlijke groeten Charles M

Hoe bedoel je dat dat niet gaat met je cruisecontrol?

Ik heb meerdere MS50's ingebouwd en zelfs bedieningen aangepast en zelf gemaakt.
Ik heb altijd de snelheidspuls van de auto kunnen gebruiken.

Maar als er echt geen puls is is het met de meegeleverde sensor en magneten ook goed te doen, het is alleen meer werk en nauwkeuriger werken.

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

• Similar Content

• By Skopje
      Goedemorgen!
      Sinds een paar maanden ben ik de eigenaar van een Kia Cee'd 1.4 X-ecutive uit 2010, altijd dealer-onderhouden. De auto rijdt prima, geen enkel probleem mee motorisch gezien. Ik rijd er ongeveer 3 keer per week mee naar het werk, enkele reis van ongeveer een uur, soms langer als het druk is. 2 dingen zijn mij opgevallen:
      * Ik heb meestal de climate control op auto staan op 20 graden, airo uit, verder geen specifieke blazers geactiveerd. Als de temperatuur goed is gaat de blazer eerst - zoals verwacht - uit. Na ongeveer drie kwartier tot een uur rijden begint het echter koele lucht te blazen en vooralsnog heb ik nog niet meegemaakt dat deze luchtstroom ophoudt totdat ik thuis ben, met als gevolg koude handen. Warmer zetten heeft nauwelijks zin, pas rond 22 graden begin ik te voelen dat de luchtstroom heel iets warmer of in elk geval minder koud wordt. Uitzetten helpt uiteraard wel, maar ik verwacht gewoon van een automatische climate control dat het de temperatuur min of meer constant houdt en niet dat ik dan nog zelf weer moet gaan draaien aan de knoppen omdat het te koud wordt. 
      Herkent iemand dit euvel? Ik heb op zich 6 maanden bovag-garantie, dus ik ga er sowieso wel naar laten kijken. Ik ben echter bepaald geen kenner, dus ik vind het altijd wel prettig als ik qua kennis iets meer beslagen ten ijs kom zodat ik me minder snel dingen op de mouw laat spelden mocht dit zich voordoen (ik vertrouw garages niet perse bij voorbaat, al heb ik ook weer geen reden om ze te wantrouwen of zo. Ik doe gewoon graag ook zelf wat onderzoek).
      * Vorige week vond ik ineens een lamel (zo heet dat geloof ik?) uit waar ik later achter kwam de condensor van de airco, zie foto. Deze lag ineens onder mijn auto. Ik ben hiermee naar de dealer geweest, die heeft 'm nagekeken en gezegd dat dat airco het verder deed en dat het geen kwaad kon dat dit eruit was. Ik ben nogal sceptisch, het is een behoorlijk lang ding en ik ga er altijd maar vanuit dat onder de motorkap er niks puur voor de sier op zit. Ik heb toen ook het euvel met de climate conctrol uitgelegd, de monteur herkende het niet maar zei dat als ik er last van bleef houden ik maar eens langs moest komen om langer onderzoek ernaar te doen.
      Klopt dit verhaal dat het geen kwaad kan? Wat is jullie inschatting hierbij, voor zover jullie dat kunnen bepalen natuurlijk? 
      Alvast veel dank!

• By RikLijkendijk
      Heb mijn Niro nu iets meer dan een week en ben zeer tevreden.
      Alleen sinds vandaag krijg ik de melding "conditions not met" bij het inschakelen van de cruisecontrol.
      Ik heb de radar sensor gecontroleerd, maar die is schoon.
      Iemand een idee?

• By ChrisE
      Ik heb een vraag/klacht over mijn KIA E-Niro 
      Het gaat om de adaptieve cruise control. Als deze is ingeschakeld, remt de auto vanzelf af tot stilstand als de auto voor mij remt en zelf ook stilstaat, bijvoorbeeld in de file. Wanneer de auto voor me weer rijdt, moet ik de KIA weer laten rijden door het rechter pedaal in te trappen, of door de tuimelschakelaar op de rechter stuurhelft te bedienen.
      Op het moment dat ik dat doe (dus pedaal of schakelaar) komt het regelmatig voor dat de auto een harde schok vooruit maakt en dan meteen op de handrem schiet. Dan staat de auto dus vast, in plaats van dat die gaat rijden. Dit gebeurd niet altijd, maar steeds op een willekeurig moment. Het is zeer vervelend (het is een vervelend gevoel wanneer je verwacht dat de auto gaat rijden, maar dat deze in plaats daarvan met een schok weer stilstaat), het is ook onveilig. Bovendien zit ik niet comfortabel in de auto omdat je op elke moment dat je moet wegrijden (vooral in de file, en die momenten heb ik nogal veel J ) je jezelf min of meer schrap zet voor de schok.
      Ik ben bij de dealer geweest en die vertelde dat dit zo hoort (niet zeuren dus) ; ik kan het me niet voorstellen. Mensen dit eerder meegemaakt?
  • Create New...