Jump to content
  • Sign Up
Arthur75

Motorcheck lampje brand.

Recommended Posts

Sinds enkele maanden heb ik een Kia met een LPG G3 installatie, km stand niet zo gek hoog nu 162000 km. Sinds enkele weken heb ik een probleem met het check engine lampje. De eerste keer dat het ging branden de storing laten uitlezen en er kwam een P0304 storing uit. Aangezien het volgens de onderhoudshistorie 25000 km geleden was dat de bougies waren vervangen deze vervangen door LPG bougies. Helaas ging binnen een dag het lampje weer branden. Vervolgens de bobines op plek 3 en 4 gewisseld om uit te sluiten of het een bobine kwestie was. Lampje ging weer branden met dezelfde storing. Zekere voor het onzekere ook bobines op plek 1 en 2 gewisseld, ze zullen per slot van rekening net andersom tellen in Korea, maar ook nu storing P0304. Wel had ik gemerkt dat de auto bij laag toerental ook haperde op LPG en het lampje dan ging knipperen. Dus storing er weer uit gehaald en auto op benzine gezet. Helaas ook nu weer storing P0304. In mijn ogen nu uitgesloten bougies, bobines, injectoren. Ook een vacuüm lek lijkt mij sterk omdat hij op af en toe haperen bij laag toerental LPG de motor loopt als een zonnetje. Kortom ideeën welkom.

162.000km vindt ik wel heel erg veel. Ik doe mijn auto’s altijd weg voor de 100.000km i.v.m. hoge onderhoudskosten.

Misschien een andere Kia dealer die meer verstand heeft van LPG Kia’s?

162.000km vindt ik wel heel erg veel. Ik doe mijn auto’s altijd weg voor de 100.000km i.v.m. hoge onderhoudskosten.

Mijn Picanto heeft 200.000 gelopen en ik ben van plan er NOG een ton mee te rijden, grote kosten? Nee, (nog) niet gehad. Dus dat is relatief...

Maar mbt de vraag hier; brandstof lijkt uitgesloten, aangezien het bij LPG en benzine beide voorkomt.

Dan blijven lucht en vonk over in de vuurdriehoek.
Vonk heb je ook al uitgesloten, dan hou je lucht over.
"Dus" een vacuüm lek of een probleem met de compressie...
  • Haha 1