Jump to content

Recommended Posts

Posted (edited)

Hallo , ik heb nu plm een half jaar mijn Carens 2.0 2008 ,  nu heb ik een probleem met het openen van de bestuurder deur . Met de afstandbediening gaat de deur wel op slot maar niet open . De andere deuren incl kofferklep gaan wel los . Komt bij dat de deurgreep aan de buitenkant en de deuropener ook ietsje stugger gaan . Van binnenuit wil de deur wel open . Ik heb inmiddels het slot ingespoten met wd40 maar geen verbetering.  

Is er iemand die weet wat het probleem kan zijn ? 

Alvast bedankt !

Groet André 

IMG-1835.JPG

Edited by Carens2008
Posted

Ik zou beginnen met het deurpaneel verwijderen en controleren of alle stangetjes wel soepel kunnen bewegen.
Of zelfs alle stangen los van het slot en dan testen, desnoods het slot "vergrendelen" door de vanger met een schroevendraaier in te klikken.

Posted

Vandaag de bekleding van de deur er af gehad , hierachter bevindt zich een metalen paneel die weer bevestigd is aan de deur . Deze bouten verwijderd en dan komt de metalen paneel los . Verder als dit kom ik niet , aan de achterzijde van deze paneel zit de zijraam van de deur gemonteerd . Ik heb geprobeerd om deze te verwijderen maar het lukte me niet . Wel heb ik diverse delen nog kunnen smeren , in de hoop dat het zou helpen . Maar helaas . Dus alles weer gemonteerd en een afspraak gemaakt bij de garage. 

• 3 years later...
Posted

En weet u wat precies het probleem was? Ik hoor het graag van u, want ik heb precies dezelfde probleem. 

Alvast besankt.