_Angela Geplaatst 8 Januari, 2018 Geplaatst 8 Januari, 2018 Hallo, Ten eerste zal ik me even voorstellen, mijn naam is Angela. We zijn van plan om een Kia Cee’d SW uit 2008 te kopen. We hebben een mooie deal afgesproken voor deze auto, dus in principe willen we ervoor gaan. Er is een ding waar we over twijfelen, dat is het volgende. Hier zit helaas geen aux/usb aansluiting op, dit vinden wij wel belangrijk, daarom ben ik nu op zoek naar een alternatief hiervoor. Graag zou ik jullie advies willen over het volgende: Wij willen graag spotify kunnen afspelen via de auto radio. Hierbij wil ik de bediening van het stuur nog steeds kunnen gebruiken om nummers te skippen en het volume te veranderen. Ik heb gezien dat ik een radio zou kunnen inbouwen met apple car play, hiermee zou dat mogelijk zijn. Maar hiervoor moet mijn mobiel via usb verbonden worden, en deze aansluiting zit dus niet in onze auto. Ook zou ik een autoradio kunnen inbouwen met bluetooth, dit zouden we het liefste willen. Maar kan ik dan nog wel mijn stuurbediening gebruiken en de radio interface gebruiken? Of kan ik het dan alleen via mijn telefoon bedienen? Hopelijk weet iemand hier meer over, graag jullie ideeën! Quote
CJAvHam Geplaatst 9 Januari, 2018 Geplaatst 9 Januari, 2018 gaat het hier om een 1 din radio of 2 din er zijn er zat te koop bij aliexpress die je stuur bediening ondersteunen zowel met als zonder navigatie en achteruit rij cam Quote
Derrek Geplaatst 10 Januari, 2018 Geplaatst 10 Januari, 2018 Met een aux aansluiting kun je zowiezo niet je Spotify op je telefoon met de stuurbediening bedienen (nummers voor- en achteruit etc.). Aux is 1 richting (van bron naar de radio). Om dat te kunnen moet er een (2 richtingen) interface op de radio zitten die met je (Android, ios) telefoon kan communiceren (usb of bluetooth). Het is even zoeken, maar aliexpress is inderdaad een (goedkope) mogelijkheid. Quote
_Angela Geplaatst 10 Januari, 2018 Topic Starter Geplaatst 10 Januari, 2018 Het gaat dan om een 2 din radio. Bedankt voor jullie uitleg en advies! Dan zal ik daar eens kijken. Quote
Aanbevolen Berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.