Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Iemand ervaring met ESC bij de Niro?

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Beste mensen,

Heeft  iemand inmiddels ervaring hoe ESC in de Niro zich gedraagt? Heb ervaren dat het verschil met diverse voertuigen erg groot kan zijn. Ik reed bijvoorbeeld met een HONDA CRV (all wheel) uit 2008, waarvan ik dacht dat deze niet gevoelig was voor gladheid. Het tegendeel was waar als ik dat vergeleek met het rijden in een VW Touran uit 2015. Beiden hadden winterbanden, maar er was een groot verschil in hoe de ESC ingreep.

Geplaatst

De enige keer dat ik echt onder gladde omstandigheden reed merkte ik er niet veel van, het was toen echt spekglad door sneeuwval en ik reed nog op zomerbanden.

Mijn ervaring is dat het voertuig invloed heeft, maar de banden nog veel meer.

Geplaatst
6 uur geleden zei gjcvro:

Mijn ervaring is dat het voertuig invloed heeft, maar de banden nog veel meer.

De mens blijft de grootste factor in het geheel ;)

De ESC kan per merk en zelfs per type auto binnen het merk verschillen omdat dit software matig programmeerbaar is. Heeft te maken met de voorkeuren van het merk en het type auto(ook binnen het merk zelf), een stadsauto heeft andere eisen dan een suv of sportauto. Zoals je zelf al zegt zal de honda met awd beter rijden door de sneeuw alleen al puur door de awd, waardoor de esc ook pas later in hoeft te grijpen.

Ik ben zelf geen Niro rijder dus kan weinig zeggen over de esc van de auto maar kan me voorstellen dat deze meer nijgt naar de esc van de Tiguan, een cross over/suv zonder off road aspiraties/awd

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...