Jump to content

Recommended Posts

Posted

Kwam er vanmorgen achter bij het in parkeren dat het beeld van de achteruitrijcamera het niet meer doet (blijft zwart) de belijning zie je nog wel in beeld maar geen zich. Kan iemand mij vertellen waar dit aan kan liggen??? 

Groetjes Frans 

Posted
1 uur geleden zei Suuske:

Kwam er vanmorgen achter bij het in parkeren dat het beeld van de achteruitrijcamera het niet meer doet (blijft zwart) de belijning zie je nog wel in beeld maar geen zich. Kan iemand mij vertellen waar dit aan kan liggen??? 

Groetjes Frans 

waarschijnlijk is de camera zelf stuk 

geen idee hoe oud de auto is misschien valt er nog wat onder de garantie ??

Posted

Kia Sportage is van september 2011. Dus heb nog tot september 2018 garantie maar weet niet of dat daar onder valt?? 

Posted

Geen garantie volgens mijn 3 jaar op de radio navigatie en toebehoren

Verstuurd vanaf mijn SM-A310F met Tapatalk

Posted

Heb deze auto 3 maanden geleden gekocht en heb er 6 maanden Bovag garantie bij gekregen. Heb al een afspraak gemaakt dus hoop dat het goed komt. 

• 4 weeks later...
Posted (edited)

Hoi Suuske,

Ben benieuwd hoe je probleem is opgelost...
Mijn schoondochter heeft pas een gebruikte Kia Rio gekocht en daar gebeurde deze week precies hetzelfde;
Wel de belijning van de achteruitrijcamera was te zien, maar het beeld bleef verder zwart.

Is alléén jou achteruitrijcamera in de kofferdeksel vervangen, of zijn er nog meer onderdelen vervangen?
Verder ben ik benieuwd naar de kosten dat zoiets met zich meebrengt en of dat zelf te vervangen is.

Zijn er trouwens forumleden die weten of je zo'n camera ook bij b.v. AliExpress kan aanschaffen, en belangrijker is die kwaliteit een beetje vergelijkbaar met de originele camera.

De Kia Rio is overigens van 2012.
Ik wacht met smart op de reacties.

M.v.g.
Martin

Edited by Sharkster
aanvulling
Posted

Beste Martin,

Woensdag wordt er een nieuwe camera in gezet bij de Kia dealer. Weet nu ook wat het probleem is. Er komt water in de camera als ik de auto met de hoge drukspuit ga wassen. Camera doet het dan niet meer maar als het water gaat verdampen begint hij het met tijd en wijlen weer te doen. Misschien is dat ook het probleem van jullie auto.. Woensdag weet ik meer wat er vervangen gaat worden dus ik hou je op de hoogte. 

Groetjes Frans