Dedicated Posted July 12, 2018 Posted July 12, 2018 Wie weet/heeft ervaring met de Picanto Gt Line chiptuning ( evt goed adres?) Gr Roger en Janet Quote
Guest Nyther Posted July 13, 2018 Posted July 13, 2018 Br-performance. 145pk/235nm is aardig leuk kan ik melden! Quote
Zeekakalorus Posted July 22, 2018 Posted July 22, 2018 Blow off valve... is dat zo'n turbodruk ontluchter/dump valve? Quote
Guest Nyther Posted July 28, 2018 Posted July 28, 2018 Klopt, Blaast behoorlijk af tussen het schakelen wanneer je onder turbodruk rijd. Standaard zit er een recirculatiesysteem op de intercooler gebouwd, Deze is verwijderd en vervangen door een blow off ventiel. Quote
McPinkhammer Posted July 31, 2018 Posted July 31, 2018 Goedemiddag Nyther, Via google kom ik bij dit topic uit. Ik verwacht in september mijn rode GT-line (rij nu nog alfa dus zal me op dat moment even netjes voorstellen met foto's). Mag ik zo brutaal zijn en je een paar vraagjes stellen gezien jij eigenlijk precies heb uitgevoerd wat ook wil laten doen, bij ook nog dezelfde tuner. Ik ben wat onzeker over de 5 bak. De Rio krijgt bij 120 pk een 6 bak en ik kan weinig vinden hoeveel koppel hij aan kan, is hierover bij jou wat bekend en hoe voelt hij aan met het schakelen. Is het toerental bij 100 op de snelweg nou lager na tuning of maakt dat niet uit? Blow off valve lijkt me ook erg leuk, heb je dat bij BR laten doen of bij een ander? Alvast bedankt voor de moeite. Quote
Zeekakalorus Posted July 31, 2018 Posted July 31, 2018 Er zit bij mij nu een piggyback op..... grootste fout ooit... binnenkort eraf en dan nar BR Quote
McPinkhammer Posted August 1, 2018 Posted August 1, 2018 Beste Zee, Is dat zo'n powerbox? Dan ken ik het wel. Heb ik ook naar gekeken, volgens mij wel wat goedkoper/makkelijker te verwijderen maar werkt door wat sensors uit te schakelen? Ben wel benieuwd wat het negatief maakt voor je. Quote
Guest Nyther Posted August 1, 2018 Posted August 1, 2018 On 7/31/2018 at 4:19 PM, McPinkhammer said: Goedemiddag Nyther, Via google kom ik bij dit topic uit. Ik verwacht in september mijn rode GT-line (rij nu nog alfa dus zal me op dat moment even netjes voorstellen met foto's). Mag ik zo brutaal zijn en je een paar vraagjes stellen gezien jij eigenlijk precies heb uitgevoerd wat ook wil laten doen, bij ook nog dezelfde tuner. Ik ben wat onzeker over de 5 bak. De Rio krijgt bij 120 pk een 6 bak en ik kan weinig vinden hoeveel koppel hij aan kan, is hierover bij jou wat bekend en hoe voelt hij aan met het schakelen. Is het toerental bij 100 op de snelweg nou lager na tuning of maakt dat niet uit? Blow off valve lijkt me ook erg leuk, heb je dat bij BR laten doen of bij een ander? Alvast bedankt voor de moeite. Het toerental blijft natuurlijk exact hetzelfde. Je verhoogt alleen eht koppel van de motor. Je wijzigt niets aan de gearing van de versnellingsbak.... Top snelheid heb ik nog niet kunnen testen, maar hij trekt iig lekker en soepel door naar 180/190. Daarboven haak ik af aangezien de auto me daar toch iets te onstabiel/windgevoelig voor is.. De Blowoff valve is een soort kopie van de originele recirculatie plate, maar dan met externe ontluchting. Deze heb ik zelf gemonteerd. Quote
McPinkhammer Posted August 2, 2018 Posted August 2, 2018 17 uren geleden, Nyther zei: Het toerental blijft natuurlijk exact hetzelfde. Je verhoogt alleen eht koppel van de motor. Je wijzigt niets aan de gearing van de versnellingsbak.... Top snelheid heb ik nog niet kunnen testen, maar hij trekt iig lekker en soepel door naar 180/190. Daarboven haak ik af aangezien de auto me daar toch iets te onstabiel/windgevoelig voor is.. De Blowoff valve is een soort kopie van de originele recirculatie plate, maar dan met externe ontluchting. Deze heb ik zelf gemonteerd. Nyther, Dank voor de uitleg. Ik zal zelf nog eens duiken in het koppel verhaal. Ieder geval gaaf om te horen dat het wagentje zo makkelijk hard loopt. Quote
Zeekakalorus Posted August 11, 2018 Posted August 11, 2018 Op 1-8-2018 om 10:12, McPinkhammer zei: Beste Zee, Is dat zo'n powerbox? Dan ken ik het wel. Heb ik ook naar gekeken, volgens mij wel wat goedkoper/makkelijker te verwijderen maar werkt door wat sensors uit te schakelen? Ben wel benieuwd wat het negatief maakt voor je. Piggyback kijkt alleen maar naar drie sensoren. Uiteindelijk kan dat je motormanagement naar de k..te helpen. Uitgebreid gemaild met BR Performance, De auto gaat op de vermogensbank en daarmee wordt het mangement aangepast. Die gasten hebben er verstand van De installateur van de piggyback weet wel van tunen maar zijn denk ik nu voor het makkelijke geld gegaan Quote
McPinkhammer Posted August 14, 2018 Posted August 14, 2018 Op 11-8-2018 om 21:54, Zeekakalorus zei: Piggyback kijkt alleen maar naar drie sensoren. Uiteindelijk kan dat je motormanagement naar de k..te helpen. Uitgebreid gemaild met BR Performance, De auto gaat op de vermogensbank en daarmee wordt het mangement aangepast. Die gasten hebben er verstand van De installateur van de piggyback weet wel van tunen maar zijn denk ik nu voor het makkelijke geld gegaan Mijn planning is om medio oktober langs te gaan als er 4-5.000 km op staat. Mocht je eerder gaan hoor ik graag wat de resultaten zijn. Quote
Zeekakalorus Posted August 15, 2018 Posted August 15, 2018 17 uren geleden, McPinkhammer zei: Mijn planning is om medio oktober langs te gaan als er 4-5.000 km op staat. Mocht je eerder gaan hoor ik graag wat de resultaten zijn. Collega van mij gaat vrijdag met zijn nieuwe AudiA5.. zal de ervaring ff delen Quote
Nelly Posted September 13, 2018 Posted September 13, 2018 Op 28-7-2018 om 14:48, Nyther zei: Klopt, Blaast behoorlijk af tussen het schakelen wanneer je onder turbodruk rijd. Standaard zit er een recirculatiesysteem op de intercooler gebouwd, Deze is verwijderd en vervangen door een blow off ventiel. Halo Op 28-7-2018 om 14:48, Nyther zei: Klopt, Blaast behoorlijk af tussen het schakelen wanneer je onder turbodruk rijd. Standaard zit er een recirculatiesysteem op de intercooler gebouwd, Deze is verwijderd en vervangen door een blow off ventiel. Hallo heeft u misschien een foto van de blow off valve systeem ? En misschien een filmpje van het geluid ? Gr Nelly Quote
Malle Eppie Posted October 5, 2018 Posted October 5, 2018 Ik ga volgende week mijn T-GDi ophalen, ben zeer benieuwd naar ervaringen met BR software. Quote
DTCTuning Nederland Posted November 2, 2018 Posted November 2, 2018 Voor chiptuning van deze 1.0TGDI kun je ook terecht bij ons in Enkhuizen. Ook voor de 1.4T en de 1.6T kun je bij ons terecht. Quote
Malle Eppie Posted November 5, 2018 Posted November 5, 2018 Via jullie website zijn de mogelijkheden voor deze motoren niet te vinden. Quote
Dedicated Posted November 17, 2018 Author Posted November 17, 2018 We zijn 4 maanden verder ! Na in Beilen te hebben gechipt , er 5000 km mee gereden Geen problemen what so ever ! Rent als een Kieviet op de Duitse Autobahn en lacht naar elke Nederlander op de weg! De dealer(verkoper) schrok van t extra vermogen wat zonder problemen los gemaakt werd #Neverhadsomuchfun! Quote
Guest Nyther Posted November 19, 2018 Posted November 19, 2018 On 11/17/2018 at 3:05 PM, Dedicated said: We zijn 4 maanden verder ! Na in Beilen te hebben gechipt , er 5000 km mee gereden Geen problemen what so ever ! Rent als een Kieviet op de Duitse Autobahn en lacht naar elke Nederlander op de weg! De dealer(verkoper) schrok van t extra vermogen wat zonder problemen los gemaakt werd #Neverhadsomuchfun! Uitdraai/resultaren? Ik ben nu ook 4000km verder. Kan nu iig eindelijk fatsoenlijk meekomen met de rest van het verkeer. Quote
Kolibrie Posted September 24, 2019 Posted September 24, 2019 Wat doet het verbruik van de auto na de tuning? Rij nu gemiddeld 1:16,7 met een pittig rijgedrag, ben benieuwd wat het verbruik is als je van 100 pk naar 140 pk gaat. Iemand ervaring of gegevens? Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.