Naamloos Posted July 17, 2018 Posted July 17, 2018 (edited) Hallo allemaal, Ik heb een vraag over mijn 2013 Sportage 1.6 GDI super pack (Handgeschakeld). Toen ik de auto vorig jaar kocht viel mij kort daarna iets op tijdens het rijden. Als ik de auto in de 6de versnelling zet en ik geef (ongeveer) gemiddeld gas, dan hoor ik een fluittoon naar boven komen. Het lijkt vanuit de versnellingsbak te komen maar dat kan ik niet met zekerheid zeggen. Dit gebeurt tussen de 80 km/h tot ongeveer 120 km/h. Daarna hoor je het (zo goed als) niet meer. Je hoort het ook niet als je: geen gas geeft, vol gas geeft of de koppeling indrukt. Ik ben er toen mee naar de Kia dealer geweest en dat probleem was bij hun niet bekend. Op dat moment was er een andere Kia eigenaar met een 2014 versie en hij vertelde dat hij dat ook had en dat dat 'normaal' was. Ik heb het toen geaccepteerd voor wat het was en heb het in de gaten gehouden hoe het zich ontwikkeld. Dit raadde de Kia dealer ook aan. Nu een jaar later hoor ik het nog steeds en hoor ik het heel af en toe (in mindere mate) ook in de vijfde versnelling. Hebben meer mensen hier last van dit probleem? Is dit normaal? Of kan ik beter naar de dealer gaan zo lang ik nog garantie heb? Alvast bedankt! Edited July 17, 2018 by Naamloos Quote
elmerblues Posted July 24, 2018 Posted July 24, 2018 (edited) Ik heb hetzelfde gehad, fluittoon tussen 80-120 km/u. Bij mij is de 6e versnelling vervangen. Volgens mij kan je beter een andere dealer gaan zoeken, schijnt een bekend probleem te zijn. Het gefluit zal steeds erger worden, vooral na lange snelle ritten in de 6. Edited July 24, 2018 by elmerblues Quote
Recommended Posts