Jump to content

Recommended Posts

Posted

Waar heeft deze optie nu exact invloed op? Hij zit in het menu van 'Rijbegeleiding". je kan kiezen voor Snel - Normaal - Traag.

De handleiding (hoofdstuk 6-67) zegt het volgende:

Gevoeligheid Smart Cruise Control instellen U kunt de gevoeligheid instellen van de rijsnelheid bij het met een ingestelde afstand volgen van de voorligger. Ga naar de modus "User Settings (Gebr. Instell.)" en selecteer "Driving Assist (Rijbegeleiding)", "SCC (Smart Cruise Control) (SCC Modus) en bepaal" de reactie. U kunt uit een van de drie fasen kiezen. • Slow (Traag) : De volgsnelheid om de ingestelde afstand tot de voorligger te behouden is lager dan de normale snelheid. • Normal (Normaal) : De volgsnelheid om de ingestelde afstand tot de voorligger te behouden is normaal. • Fast (Snel) : De volgsnelheid om de ingestelde afstand tot de voorligger te behouden is hoger dan de normale snelheid.

Ik merk echter bij het testen geen verschil tussen de 3 standen. Het zou dus, volgens de handleiding gaan om 'de volgsnelheid'. Houdt dit in dat in standje 'Snel' de auto sneller reageert om de afstand gelijk te houden tov de voorganger? Of is het dat hij wat minder vlot gaat remmen als de afstand tot de voorganger kleiner wordt. Want soms vind ik de Niro weg abrupt remmen (en mag hij van mij juist wel wat meer uitrollen cq minder strikt zijn).

Wat merken jullie hiervan?