Tallguy

Leden
  • Aantal bijdragen

    17
  • Geregistreerd

  • Laatst bezocht

Waardering in de gemeenschap

0 Neutraal

Over Tallguy

  • Rang
    Newbie

Algemeen

  • Woonplaats
    Midden NL
  1. Bijeenkomst de meern 27-05-2018

    Dit jaar niet, weet niet eens of ik dan mijn auto al heb (misschien net). Moet dus ook nog een band opbouwen met de dealer, dus wie weet volgend jaar?
  2. Reclame andere automerken

    Misschien een idee om een soort donateur-schap te introduceren waarbij donateurs geen reclameblokken zien? Is een veel voorkomende methode bij fora namelijk.
  3. Bijeenkomst de meern 27-05-2018

    Om toch nog even hierop te reageren...vergeet niet dat ook leden zelf mogelijk goede contacten hebben met dealers etc. Het is bij m'n andere forum eigenlijk niet anders...de meeste technische meetings worden door leden zelf bedacht en geregeld met een dealer/tuner oid. Rondritten door een omgeving idem. Dat maakt het juist ook leuk...dat iedereen vrij is om wat op poten te zetten. En vergeet niet...de meeste dealers hebben wel een budgetje voor dat soort zaken. En wat koffie, thee, koekjes, taart regelen kost een dealer echt niet zoveel. Die wil ook maar graag aan naamsbekendheid doen, vooral op een NL forum
  4. Bijeenkomst de meern 27-05-2018

    Leuk plan! Is het alleen een Meet&Greet, of gaan we nog iets doen in de trant van een rondrit door de omgeving oid? Als mod van een ander <automerk>forum, heb ik ook daar de nodige meetings gehad. De ene keer was het een rondrit door de omgeving, de andere keer spraken we bij een dealer af die wat leuks deed in de trant van een stukje history van het merk of een technische sessie. Soms ook naar een tuner waar auto's op de rollerbank werden gezet. We probeerden altijd wel er wat van te maken, want op een parkeerplek naast een snelweg staan begon snel saai te worden Anyhow..goed plan, ik moet even kijken of ik kan dan.
  5. Garantie is een wassen neus!

    Er bestaat ook nog zoiets als 'wie eist, bewijst'. Laat de dealer cq Kia maar bewijzen dat het komt omdat jij meer km's hebt gereden dan je had moeten doen tussen de beurten door. En inderdaad, zoals ^^ is gezegd: schakel je rechtsbijstand maar in. Daar betaal je ze voor. Zij zullen naw vaker hiermee te maken hebben gehad en zouden jou prima kunnen assisteren.
  6. Garantie is een wassen neus!

    Geeft de auto zelf niet aan wanneer deze een onderhoudsbeurt nodig heeft in de display dan?
  7. Wanneer verwacht je je nieuwe Niro?

    Gisteren de dealer even gevraagd of hij kan zien wanneer mijn Niro verwacht wordt. Levering in de haven van Rotterdam staat momenteel op 25-4-2018. Nog even geduld hebben dus....
  8. navigatie

    Stel dat je die oplossing gaat toepassen met een dual-sim in een USB-achtig device...is het dan zo dat je onboard devices in de Niro alleen nog maar kletsen met die SIM en dat je dan nog steeds alles kan doen zoals bellen, navigeren, spotify etc? Of zijn er bijv bepaalde apps/mogelijkheden die het dan niet meer doen? Ik kreeg dat nl van een van mijn collega's te horen toen ik vroeg of ik een dual-sim van mijn zakelijk account kon krijgen. Hij gaf aan dat 1 van de 2 SIMS dan gebruikt kan worden en mogelijk dat je dan niet meer zou kunnen bellen. Lijkt me raar, dus vandaag dat ik het hier navraag.
  9. Vrijloopbegeleiding

    Als ik zo lees in hun antwoord is het afhankelijk van het navigatiesysteem: "....op basis van de routes en wegomstandigheden in het navigatiesysteem...". Probeer het eens zou ik zeggen
  10. Vrijloopbegeleiding

    Uit de handleiding (pag 4/69) Coasting guide (Vrijloopbegeleiding) (indien van toepassing) Er klinkt een geluidssignaal en het lampje van de Coasting guide knippert 4 keer om de bestuurder te adviseren het gaspedaal los te laten en te decelereren* op basis van de routes en wegomstandigheden in het navigatiesysteem. Het spoort de bestuurder aan om zijn voet van het gaspedaal te halen en te freewheelen op de EV-motor alleen. Dit helpt het brandstofverbruik te drukken en optimaliseren
  11. Lege startaccu van de NIRO

    mbt dat knopje '12v battery reset'..ik heb dat gisteren aan de dealer gevraagd. Die geeft aan dat de accu, die tot de MY2017 modellen, in de laadruimte/kofferbak zat, in de MY2018 modellen is verplaatst naar het accupakket. Niet direct als onderdeel van het pakket, maar wel erbij gemonteerd. Dat levert inderdaad (zoals al was gezegd) meer ruimte op in de kofferbak. De knop schijnt alleen gebruikt te kunnen worden (volgens de dealer) om je Niro te kunnen starten als de accu's leeg zouden zijn. Oftewel: lege accu? druk dan op dat knopje en voilà...de Niro start.
  12. Wanneer verwacht je je nieuwe Niro?

    Ik heb gisteren alles ingeleverd mbt de bestelling van mijn Niro BusinessLine Travel Connect. Ik verwacht de auto, zoals het systeem de huidige bestellingen aangeeft, pas in april. Er was iig niets in het systeem te vinden door de dealer van eenzelfde type als ik besteld heb die nu al in prod is, o op de boot naar NL staat. Van wat ik zag is 90 van de Niro's die besteld zijn, allemaal de DynamicLine versies.
  13. Tallguy stelt zich voor

    Zo...vanmiddag bij de dealer de boel in gang laten zetten. Dat is niet meer zoals vroegah, waarbij je ter plekke je hele hebben en houden op tafel moest leggen aan salarisstroken enzo....gewoon een mailtje waarmee ik thuis alles kan scannen en indienen. Dat is nu allemaal weg. Aanvraag is tot nu toe geaccepteerd. Nu wachten op krediet check en mogelijk een belletje van een adviseur (ofzo). Nog even in het systeem gekeken...de Kia Niro loopt als een trein bij deze dealer in iedergeval. Verkoopt er in 2017 om de dag gemiddeld 1 Er is nog het nodige onderweg naar NL, maar het zijn bijna allemaal Dynamic line modellen. Ik zal dus geduld moeten hebben. Er komt kon wel een nieuw model aan dat nèt boven de Dynamic line komt, met 18"velgen en privacy glas (dacht dat er nog iets bij zat, maar was niet spanned iig) Oh...en de dealer had de Stinger staan (althans...ze waren ermee weg toen ik binnen was). Het was het 3.2ltr v6 model...Kostenplaatje van €99.995,--
  14. Nieuw lid met nog een paar vraagjes/verduidelijkingen gezocht

    Bedankt @Funs en @Brat Pit voor de reacties. Qua navigatie ga ik tzt gewoon kijken hoe de info voorziening is. Ik rij toch qua werk naar een vaste plek in NL (geen detachering zoals vroeger waarbij is alle uithoeken van NL zag). Ik weet gewoon van TTO Go dat die erg vlot en actueel is qua filemeldingen. Mbt Xenon overweeg ik wel de dealer het te laten doen (al was het maar ivm de tijd, kennis en garantie...nog los staand van het correct afstellen van de lampen)
  15. Tallguy stelt zich voor

    aah....ik lees net dit artikel op de site van Kia. Het blijkt dat de 7-traps op de Optima en C'eed (facelift) zit. Jammer, maar (nog) niet op de Niro. Misschien volgend jaar? (hoopvol ). Heb de dealer iig net gemailed met de vraag of hij hierachter kan komen. EDIT: reactie van dealer is dat er niks over bekend is, maar dat het mogelijk(?) bij een facelift in 2019 kan komen.