Tallguy

Leden
  • Aantal bijdragen

    9
  • Geregistreerd

  • Laatst bezocht

Waardering in de gemeenschap

0 Neutraal

Over Tallguy

  • Rang
    Newbie

Algemeen

  • Woonplaats
    Midden NL
  1. Vrijloopbegeleiding

    Als ik zo lees in hun antwoord is het afhankelijk van het navigatiesysteem: "....op basis van de routes en wegomstandigheden in het navigatiesysteem...". Probeer het eens zou ik zeggen
  2. Vrijloopbegeleiding

    Uit de handleiding (pag 4/69) Coasting guide (Vrijloopbegeleiding) (indien van toepassing) Er klinkt een geluidssignaal en het lampje van de Coasting guide knippert 4 keer om de bestuurder te adviseren het gaspedaal los te laten en te decelereren* op basis van de routes en wegomstandigheden in het navigatiesysteem. Het spoort de bestuurder aan om zijn voet van het gaspedaal te halen en te freewheelen op de EV-motor alleen. Dit helpt het brandstofverbruik te drukken en optimaliseren
  3. Lege startaccu van de NIRO

    mbt dat knopje '12v battery reset'..ik heb dat gisteren aan de dealer gevraagd. Die geeft aan dat de accu, die tot de MY2017 modellen, in de laadruimte/kofferbak zat, in de MY2018 modellen is verplaatst naar het accupakket. Niet direct als onderdeel van het pakket, maar wel erbij gemonteerd. Dat levert inderdaad (zoals al was gezegd) meer ruimte op in de kofferbak. De knop schijnt alleen gebruikt te kunnen worden (volgens de dealer) om je Niro te kunnen starten als de accu's leeg zouden zijn. Oftewel: lege accu? druk dan op dat knopje en voilà...de Niro start.
  4. Wanneer verwacht je je nieuwe Niro?

    Ik heb gisteren alles ingeleverd mbt de bestelling van mijn Niro BusinessLine Travel Connect. Ik verwacht de auto, zoals het systeem de huidige bestellingen aangeeft, pas in april. Er was iig niets in het systeem te vinden door de dealer van eenzelfde type als ik besteld heb die nu al in prod is, o op de boot naar NL staat. Van wat ik zag is 90 van de Niro's die besteld zijn, allemaal de DynamicLine versies.
  5. Tallguy stelt zich voor

    Zo...vanmiddag bij de dealer de boel in gang laten zetten. Dat is niet meer zoals vroegah, waarbij je ter plekke je hele hebben en houden op tafel moest leggen aan salarisstroken enzo....gewoon een mailtje waarmee ik thuis alles kan scannen en indienen. Dat is nu allemaal weg. Aanvraag is tot nu toe geaccepteerd. Nu wachten op krediet check en mogelijk een belletje van een adviseur (ofzo). Nog even in het systeem gekeken...de Kia Niro loopt als een trein bij deze dealer in iedergeval. Verkoopt er in 2017 om de dag gemiddeld 1 Er is nog het nodige onderweg naar NL, maar het zijn bijna allemaal Dynamic line modellen. Ik zal dus geduld moeten hebben. Er komt kon wel een nieuw model aan dat nèt boven de Dynamic line komt, met 18"velgen en privacy glas (dacht dat er nog iets bij zat, maar was niet spanned iig) Oh...en de dealer had de Stinger staan (althans...ze waren ermee weg toen ik binnen was). Het was het 3.2ltr v6 model...Kostenplaatje van €99.995,--
  6. Nieuw lid met nog een paar vraagjes/verduidelijkingen gezocht

    Bedankt @Funs en @Brat Pit voor de reacties. Qua navigatie ga ik tzt gewoon kijken hoe de info voorziening is. Ik rij toch qua werk naar een vaste plek in NL (geen detachering zoals vroeger waarbij is alle uithoeken van NL zag). Ik weet gewoon van TTO Go dat die erg vlot en actueel is qua filemeldingen. Mbt Xenon overweeg ik wel de dealer het te laten doen (al was het maar ivm de tijd, kennis en garantie...nog los staand van het correct afstellen van de lampen)
  7. Tallguy stelt zich voor

    aah....ik lees net dit artikel op de site van Kia. Het blijkt dat de 7-traps op de Optima en C'eed (facelift) zit. Jammer, maar (nog) niet op de Niro. Misschien volgend jaar? (hoopvol ). Heb de dealer iig net gemailed met de vraag of hij hierachter kan komen. EDIT: reactie van dealer is dat er niks over bekend is, maar dat het mogelijk(?) bij een facelift in 2019 kan komen.
  8. Mogguh, Net voorgesteld op dit forum als komende Niro rijder. Ik heb, ondanks veel lezen, toch een paar dingetjes waar ik wat verduidelijking in zoek. Hopenlijk kunnen jullie helpen. Ik ga vrijdag een krabbel zetten voor een Nira Businessline Travel. Die is rijkelijk bedeeld qua uitrusting, maar wat ik persoonlijk mis was de optie om Xenon a-fabriek te kiezen (alleen de Executive heeft dat). Geen probleem...dat kies ik de optie die los verkrijgbaar is vanuit de assecoire lijst. Mijn vraag: Heeft iemand ervaring met deze specifieke set? Is deze goed (kwalitatief gezien)? Is deze ook door een niet-monteur zelf in te bouwen? Zo ja, heeft iemand hier dat al gedaan of heeft iemand daar een handleiding van? mbt Apple Carplay...ik heb gelezen dat dit in het begin (na introductie tot medio dit jaar (zo niet langer)) niet werkte. Heb ik goed begrepen dat het nu wel werkt zolang de auto maar geupdate is door de dealer? Kan ik met Apple Carplay ook mijn TomTom Go op mijn Iphone gebruiken? Want mij is de discussie omtrent de navigatie in de Kia nog niet helemaal helder...er zit navigatie is, maar ik lees ook dat deze gebruik kan maken van je telefoon ivm bijv filemeldingen en flitsers (items die in TomTom Go weg fijn werken). Als dat via de Kia onboard navigatie ook zo gaat werken, is dat wel fijn, want dan hoef ik mijn Brodit voor mijn Iphone niet over te zetten naar de Kia. Ik las iets over een 'trucje' om de auto wat meer te 'dwingen' in EV modus te rijden door de CC in te stellen met de SET knop, dan even de CC uit te zetten (of gas loslaten) en dan de CC weer aan te zetten (RES) zodat de Niro de accu gebruikt. Hoe zit dit nu precies? De dashcam (met GPS module)...Heeft iemand die zelf ingebouwd? Want ik heb nl al een paar jaar een eigen dashcam die ik óf ga verkopen óf over wil zetten naar de Kia...dat laatste afhankelijk hoe de aansluiting van de dashcam in de Niro zit. Dat waren ze eigenlijk voorlopig wel...mogelijk schiet me nog wat te binnen, maar....dat zien we dan wel. Verheug me iig op de Niro..alleen jammer dat er een lange levertijd zit (april/mei pas )
  9. Tallguy stelt zich voor

    Goedemorgen allemaal! Ik ben Tallguy en ga vrijdag a.s. een krabbel zetten onder een (prive)leasecontract voor een Kia Niro Businessline met Travelpakket Ik heb, in al die jaren dat ik een rijbewijs heb, nooit anders gereden dan Duitse auto's (voornamelijk vanwege de Deutsche Gründlichkeit, wegligging en de goede stoelen). Ik rij nu ong 6.5e jaar een Ford (die in DLD gemaakt is), maar met 250.000+ km op de teller (1.6 diesel) en 10 jaar oud, gaan de kosten vs baten de verkeerde kant op. Tijd voor wat nieuws. De Kia stond op een shortlist, samen met een Nissan QQ, maar...aangezien ik met privelease alleen nog invloed kan uitoefenen op de brandstofkosten, heb ik gekozen voor een Hybride. Gezien mijn lengte (vandaar mijn nickame) is het bij mij altijd een kwestie van 'auto's passen'. De QQ zat prima, maar verbruikt te veel, de Niro bleef eigenlijk over uit een langere lijst. Na een proefrit afgelopen zaterdag was ik eigenlijk al overtuigd dat dit 'm zou gaan worden: - Goede wegligging (beter dan verwacht, maar verklaarbaar door de verdeling van het gewicht op de vooras en acteras) - Compleet interieur (wilde eerst de Dynamic met Travelpakket, maar ivm een slechte rug (heb nu een 'Ass/Scheel' op maat gemaakt stoel sinds ong 8 jaar in mijn auto's gehad) was stoelverwarming ook wel prettig. En...de stoelen voelden goed aan. - DSG (sorry...DCT ) is erg prettig (ken die van Skoda's waar ik ook in heb gereden). Weet nu alleen niet zeker of het een 6 of 7 traps is?? - Verbruik (volgens autoweek en spritmonitor, dus èchte cijfers) en reviews geven aan dat ik kostentechnisch redelijk in de buurt moet komen van mijn huidige diesel. Kortom...een prima auto voor de komende 4 jaar lijkt me. Ik heb wel wat vraagjes (die mij, ondanks het lezen van dit forum en de digitale handleiding, nog net niet helemaal 100% duidelijk zijn), maar die stel ik wel in het Niro forum. Nog wat over mezelf...46 jaar, rij zo'n 18k-20k per jaar waarvan 75% snelweg (met files) en 25% stadsverkeer. Liefhebber van de CC, maar zal moeten wennen aan de adaptive CC. Ik ben ook al 11 jaar moderator op een ander (automerk) forum.