Jump to content

Brat Pit

Leden
  • Content Count

    396
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    12

Brat Pit last won the day on December 7 2018

Brat Pit had the most liked content!

Community Reputation

52 Excellent

About Brat Pit

  • Rank
    Gevorderd Lid

Algemeen

  • Geslacht
    Man
  • Woonplaats
    Woont in het zuidwesten des lands
  • Auto
    Kia Niro BE

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Brat Pit

    E5 of E10

    Er is al een topic met dit onderwerp. Maar het staat ook in de handleiding. Even de digitale raadplegen, dan vind je het zo.
  2. Brat Pit

    USB.

    Niet helemaal duidelijk in mijn reactie, ik reageer op de topic starter. Hij wil twee USB kanalen een voor muziek en een voor telefoon. bij mijn Niro zit dat er overigens in. De huidige versies weet ik niet.
  3. Crossclimates van michelin. Is een goede band onder zomerse en winterse omstandigheden. Heeft een alpine keurmerk en gewoon normaal rubber. Dus geen extreem snelle slijtage. Geluid is prima, alleen op zeer nat wegdek hoor jet het water van de band in de wielkast. Ik heb ze er nu 34.000 km onder liggen en kan er nog mee de winter door.
  4. Brat Pit

    USB.

    Even hardop nadenken, twee USB poorten met twee ingangen richting audio. Welke heeft er dan voorrang? Ga je dan handmatig de muziek dimmen als de telefoon gaat op het ander usb kanaal? Je hebt toch android auto/apple carplay? Ik zou die USB stap overslaan en alles op je telefoon connecten. Echt veel handiger. En als je in het buitenland een keer een auto huurt, werkt alles hetzelfde.
  5. Stilstaan is het zuinigst uiteraard, maar als je dan toch wilt rijden zijn dit de tips: - pook naar rechts, niet naar links - zet alles uit incl. scherm, verwarming, airco - Rij met de wind mee - neem 80 km wegen - zo min mogelijk gas geven en remmen - parkeer je auto in de zon
  6. Voor korte ritjes kan het veel schelen om de verwarming niet te gebruiken.
  7. Erg gemakkelijk om te stellen dat je het vertrouwen niet moet verliezen. TS geeft aan een leek te zijn, dus logisch dat je dan onzeker wordt over de techniek. Bovendien kunnen zit wel degelijk gevaarlijke situaties voordoen in dat drukke verkeer rondom Rotterdam. OT: hoe oud is de auto? Is er ook een terugroepactie geweest? Ik herinner me dat mijn auto terug moest omdat een stukje bekabeling vastgezet moest worden wegens " schuren" (denk ik). Als dat bij jouw auto ook gedaan is, hebben ze wel degelijk aan de bekabeling gezeten en zou dat mogelijk een oorzaak kunnen zijn. De "CAN bus" verzorgt de datatransmissie tussen componenten in de auto. Ik ben geen specialist en weet ook niet hoe dat bij de Niro werkt, maar alle belangrijke componenten zijn aan de CAN bus gekoppeld. Stel dat je je raam opent, dan zou dat via de CAN bus kunnen lopen. is er geen connectie, dan opent je raam niet. Vervelend maar je kun wel rijden want de rest blijft werken. Is er een vitaal component dat niet communiceert dan kan het zijn de de auto stopt met rijden. De CAN bus kan dus wel degelijk de oorzaak zijn. Mocht de dealer het niet kunnen vinden, dat zou niet vreemd zijn aangezien dit een vrij specialistisch vakgebied is, overleg dan met de dealer dat er een specialist op dit gebied wordt ingeschakeld. Bij oudere auto's komt dit ook vaak voor en er zijn "handige harry's" die zich hierin hebben gespecialiseerd. Succes.
  8. Brat Pit

    Op weg naar 2030

    Eén ding staat voor ij als een paal boven water: zolang de overheid nog steeds geen kans ziet op die smerige tweetakt brommertjes te bannen, zal het met de auto's ook wel loslopen.
  9. Haal die diesel van de weg af
  10. Wellicht op het moment dat de stem iets zegt het volume omhoog draaien.
  11. Ergens op dit forum staat een linkje naar een leasemaatschappij met benzinepas. De leaserijders haalden gemiddeld 1 op 17. Zelf haal ik dat ook in de winter en in de zomer iets zuiniger. Woon je in de randstad en rij je veel in de spits, dan kan het nog wat zuiniger. In het begin heb ik een tijdje het verbruik gecheckt met km en bonnen, maar de meter is vrij nauwkeurig. Een enkeling rijdt nog wat zuiniger, ook kun je 1 op 14,5 halen als je je best doet. Let op, je moet je rijstijl wel aanpassen. Een diesel is dan qua uitstoot wel veel smeriger maar rijdt zonder veel moeite lekker zuinig.
  12. Die 1 op 10 bij 50km/h herken ik niet. Waarschijnlijk wordt dan de accu geladen. De truc van zuinig rijden is vooral: je rem en gaspedaal zo min mogelijk gebruiken en alle elektriciteitsverbruikers uitzetten. Moet je dan toch remmen: graag zo lang mogelijk remmen met matige druk. Een andere manier om het brandstofverbruik te verminderen is het nemen van de kortste route over 80km wegen.
  13. Windkracht 9 tegen of juist mee zoals vandaag, scheelt een heleboel in verbruik. En hoe hoger de snelheid meer het tegen de wind in, hoe meer het verbruik toeneemt.
  14. Brat Pit

    leasing

    Een kapper kan ook de BTW ook verrekenen met de belastingdienst en een slager, schilder, autobedrijf, dokter, en iedereen waar je mee te maken krijgt ook. Alleen zul jij als particulier die BTW wel moeten betalen. Je hebt hier totaal geen voordeel aan als je least. Het enige verschil met leasen bij bedrijven is, dat de investering niet als activa op de balans staat, maar dat je er wel over kan beschikken. Je houdt dus meer geld over om je business te doen. Voor een particulier is dat niet zo, het wordt gezien als een lening.
  15. Had je de versie met stoel/stuur verwarming moeten nemen.
×
×
  • Create New...