Jump to content

Enriko

Leden
  • Posts

    17
  • Joined

  • Last visited

About Enriko

  • Birthday 06/30/1960

Algemeen

  • Geslacht
    Man
  • Auto
    Kia Niro 1.6 Hybrid DynamicLine

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

Enriko's Achievements

Apprentice

Apprentice (3/14)

  • Collaborator
  • First Post
  • Reacting Well
  • Conversation Starter
  • Week One Done

Recent Badges

1

Reputation

  1. @Gsm zijn dan niet de piepjes van de LKA (Lane Keeping Assist) ?
  2. Volgens de KIA-dealer, waar mijn garage navraag heeft gedaan, wordt het geluid veroorzaakt door het hydraulische remsysteem Wat idd opvalt is dat het geluid zich alleen voordoet indien bij een wat hogere snelheid wordt afgeremd. Niet zoals ik eerder schreef bij het uitrollen. Hoe dan ook..het is een vervelend geluid en ik kan mij echt niet voorstellen dat het normaal is. Na mijn vacantie staat een afspraak bij mijn garage gepland om het nu eens goed uit te laten zoeken.
  3. Geen idee of het in mijn geval ook de DCT betreft. Ik ga in ieder geval nog maar een keer naar mijn garage om het uit te laten zoeken. Kan mij echt niet voorstellen dat het geluid van (zoals een KIA/dealer beweerde) van het hydraulische remsysteem komt.
  4. Ok dat betreft dan de gehele DCT ? Maar goed dat het onder de garantie valt dan.
  5. Op zich weer vreemd dat Kia verlangt dat het geluid opgenomen moet worden. Als het probleem zich vaker voor heeft gedaan bij het model Niro dan moet het onderhand wel bekend zijn lijkt mij. Heb je enig idee wat er precies vervangen dient te worden?
  6. Zoals ik al aangaf in de startpost lijkt het bij mij het meest op “tandjes poetsen”. Het geluid dat ontstaat als je mis schakelt. Alleen bij het afremmen / uit laten lopen bij snelheden van ca 60 km of meer.
  7. De garage waar ik mijn Niro in onderhoud heb heeft navraag gedaan bij een KIA-dealer. Die geeft aan dat het geluid bij het terugschakelen normaal is. Bij mij doet het zich overigens alleen dan voor. Bij de overschakeling van benzine naar elektrisch is alleen een zeer lichte schok waarneembaar.
  8. Je schrijft dat 12.000 km de max is. Klopt dat wel ? Vwb mijn Niro is dat nl. 15:000 km. Het antwoord van de KIA-dealer “u neemt het risico om een importauto te kopen” vind ik absurd. Of de garantie bij de grens ophoudt te bestaan. Mocht er in de 7 jaar garantieperiode iets defect gaan is dat kennelijk onherroepelijk het gevolg van het overschrijden van een beurt. Als we het hebben over tienduizenden km’s dan zou dat nog een juridisch draagvlak hebben. Anders lijkt het eerder op verbergen achter de garantie.
  9. Enriko

    Onderhoudsbeurt

    Heb inmiddels per messenger contact gehad met KIA Nederland. Het jaar gaat in vanaf de datum van de vorige beurt
  10. Enriko

    Onderhoudsbeurt

    De Niro moet om de 15:000 km of één keer per jaar een oh-beurt hebben. De laatste beurt is 17-8-2020 geweest bij 14.981 km Ben ik nu (27 sept 2021) te laat of wordt een heel kalenderjaar bedoeld?
  11. Mijn Niro (bj 2019) maakt bij het uitrollen / afremmen een vervelend / schurend geluid. Te vergelijken met verkeerd schakelen bij een auto met handversnelling. Ga er derhalve vanuit dat dit met het automatische terugschakelen te maken heeft. Lijkt mij dat dit normaal gesproken geluidloos verloopt?
  12. Het heeft wat voeten in de aarde gekost maar de verkoper heeft uiteindelijk kans gezien om mijn Niro aan te melden bij KIA Nederland. Heb mij verbaasd over de opstelling van de lokale KIA-dealer die niet bepaald als meedenkend / medewerkzaam kan worden aangemerkt. Heb dan ook besloten om daar niet naar toe te gaan voor oh-beurten en reparaties. De Niro bevalt overigens uitstekend. Afgezien van het garantiegeneuzel geen spijt van de aankoop !
  13. De KIA-dealer waar ik mij gemeld heb voor onderhoud zal dit ongetwijfeld ook kunnen. Het is m.i. meer een kwestie van willen. De garage waar ik de Niro gekocht heb heeft inmiddels contact gehad met KIA Duitsland. Die liet weten dat bij elke officiële KIA-dealer in D een garantiesticker (alsnog) kan worden verkregen. Waarom er dan zo moeilijk wordt gedaan door een Nederlandse KIA-dealer is mij niet helemaal duidelijk. Zoals het er nu uitziet kan de verkoper een sticker regelen. Mocht dat niet het geval zijn rij ik binnenkort zelf wel naar D.
  14. In eerste instantie wacht ik af wat de verkoper kan regelen. Zoals ik al aangaf staat op de koopakte vermeld dat er nog 5 1/2 jaar garantie van kracht is. Vooralsnog zie ik het dus als vooral als zijn probleem. Heerlen is voor mij niet zo ver rijden. Dus dat zou evt. een optie zijn. Vind het op zijn zachtst gezegd vreemd dat de KIA-filialen geen universeel beleid hebben vwb garantie
  15. Er staat iets meer dan 18:000 km op de teller. Bij 15:000 zou de Niro dus een beurt moeten hebben gehad (in D). De 1e beurt is echter bij de verkoper in NL gedaan (rond de18:000 km). Voor de rest zitten er diverse papieren bij waaruit de geschiedenis is te herleiden.
×
×
  • Create New...