Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Gevoeligheid Smart Cruise Control

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Waar heeft deze optie nu exact invloed op? Hij zit in het menu van 'Rijbegeleiding". je kan kiezen voor Snel - Normaal - Traag.

De handleiding (hoofdstuk 6-67) zegt het volgende:

Gevoeligheid Smart Cruise Control instellen U kunt de gevoeligheid instellen van de rijsnelheid bij het met een ingestelde afstand volgen van de voorligger. Ga naar de modus "User Settings (Gebr. Instell.)" en selecteer "Driving Assist (Rijbegeleiding)", "SCC (Smart Cruise Control) (SCC Modus) en bepaal" de reactie. U kunt uit een van de drie fasen kiezen. • Slow (Traag) : De volgsnelheid om de ingestelde afstand tot de voorligger te behouden is lager dan de normale snelheid. • Normal (Normaal) : De volgsnelheid om de ingestelde afstand tot de voorligger te behouden is normaal. • Fast (Snel) : De volgsnelheid om de ingestelde afstand tot de voorligger te behouden is hoger dan de normale snelheid.

Ik merk echter bij het testen geen verschil tussen de 3 standen. Het zou dus, volgens de handleiding gaan om 'de volgsnelheid'. Houdt dit in dat in standje 'Snel' de auto sneller reageert om de afstand gelijk te houden tov de voorganger? Of is het dat hij wat minder vlot gaat remmen als de afstand tot de voorganger kleiner wordt. Want soms vind ik de Niro weg abrupt remmen (en mag hij van mij juist wel wat meer uitrollen cq minder strikt zijn).

Wat merken jullie hiervan?

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...