Floep Posted August 12, 2018 Posted August 12, 2018 Sinds kort ben ik in het bezit van een mooie Kia Rio 1.1 CRDI uit het bouwjaar 2012. Ik ben er erg tevreden mee, alleen mijn vriendin wat minder. Zij krijgt op de bijrijdersstoel nekklachten van de houding die de stoel je doet aannemen. Wij hebben alles geprobeerd om de stoel comfortabel in te stellen, maar het lijkt erop dat de stoel (met name hoofdsteun) op een manier ontworpen is dat deze je in een onnatuurlijk houding drukt, waardoor mijn vriendin dus nekklachten krijgt. In andere auto's heeft zij daar geen last van. Zijn er hier Kia Rio bestuurders die hetzelfde probleem ondervinden met deze stoelen en heeft iemand hier wellicht een oplossing of tip voor? Alvast bedankt voor de reacties. Quote
Hanz001 Posted August 16, 2018 Posted August 16, 2018 De hoofdsteun is verstelbaar naar voren in (geloof ik) 4 standen. Waarschijnlijk staat de steun in de voorste stand waardoor inderdaad je hoofd als het ware naar voren wordt gedrukt. Als je de hoofdsteun volledig naar voren trekt (dus over een denkbeeldige horizontale lijn) dan bij het loslaten zal de steun weer in de achterste stand vallen. Dit staat overigens ook in de gebruiksaanwijzing. Succes! Quote
Recommended Posts