Ga naar inhoud

Constante geschakelde 12v voor caravan


Gerwin.f

Aanbevolen Berichten

Afgelopen weekend heb ik mijn stoute schoenen aangetrokken en zelf een originele Brink 13polige kabelboom geinstalleerd.

 

Het aansluiten van de kabelboom was niet zo heel moeilijk maar om de juiste panelen te demonteren was wel een puzzel.

Nu heb ik een caravan aangeschaft en daar heb ik een constante geschakelde 12v aansluiting voor nodig.

 

Nu zit deze niet standaard in de kabelboom(wel een voorbereiding daarvoor)

 

Ik heb dus vanaf deze voorbereiding een 4mm2 dubbel geisoleerde kabel naar mijn zekeringkast getrokken.

 

 

Nu komt mijn vraag.

 

 

Kan ik de geschakelde constante 12v net zo aansluiten op mijn zekering kast als de voedingskabel voor de control box van Brink ?(zie bijgevoegde foto's)

 

Mijn bedoeling was dan om de sigaretten aansteker zekering die achter in de kofferruimte zit te gaan gebruiken.

 

Deze is nu met 20 ampere afgezekerd en in het boekje staat dat deze niet zwaarder belast mag worden dan 10 ampere voor langere duur.

 

 

De koelkast in mijn caravan heeft maximaal 8,5 ampere nodig.

 

0f6e2b637ab3d812018ae7d56bdc1b35.jpgba2c2171db5d1b827c376a852fc52268.jpg

 

Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


ik zou er een relay tussen maken en dan de stroom van de accu aftakken en de stroom van de cigarete aansteker gebruiken om het relay te bedienen 

op deze manier kun je de wagen electronica afschermen van sluitingen van buiten af met alle gevolgen van dien 

dus voor die 5 euro extra 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

×
×
  • Nieuwe Aanmaken...