Falcon Geplaatst 20 Oktober, 2018 Geplaatst 20 Oktober, 2018 hoi allemaal wie weet waar de schakelaar zit voor de achter uit rijd lampen bij Kia sportage 3 alvast bedankt Quote
xtra40 Geplaatst 20 Oktober, 2018 Geplaatst 20 Oktober, 2018 Zit deze niet op de versnelings bak gemonteerd??Verstuurd vanaf mijn SM-A530F met Tapatalk Quote
Falcon Geplaatst 20 Oktober, 2018 Topic Starter Geplaatst 20 Oktober, 2018 ga ik dan opzoeken, alvast bedankt Quote
Falcon Geplaatst 20 Oktober, 2018 Topic Starter Geplaatst 20 Oktober, 2018 heb het gevonden ,je moet de luchtfilterbak verwijderen en dan kun je 2 zien zitten een voor de achteruitrijlampen en ik denk de andere voor de sensoren in je achterbumper Quote
Murcielaygo Geplaatst 20 Oktober, 2018 Geplaatst 20 Oktober, 2018 De sensoren zotten waarschijnlijk parallel aan je achteruitrijlampen.Ik denk eerder dat de tweede schakelaar/sensor bijv. een neutraal-detectie is, of iets val oliepeil/temperatuur ofzo. Quote
Falcon Geplaatst 20 Oktober, 2018 Topic Starter Geplaatst 20 Oktober, 2018 58 minuten geleden, Murcielaygo zei: De sensoren zotten waarschijnlijk parallel aan je achteruitrijlampen. Ik denk eerder dat de tweede schakelaar/sensor bijv. een neutraal-detectie is, of iets val oliepeil/temperatuur ofzo. je mag gelijk hebben weet het niet zeker ,maar je kunt je sensoren in je achter bumper uitzetten maar je achteruit rij lamp doet het dan nog wel Quote
Murcielaygo Geplaatst 20 Oktober, 2018 Geplaatst 20 Oktober, 2018 Dan denk ik dat er eerder een schakeling is en een aparte draad ofzo naar de sensoren dan dat men twee schakelaars in de v-bak zou zetten.Want in dat laatste geval zou bij montage achteraf die schakelaar ook bijgeplaatst moeten worden...Dus even nameten aan de stekker voordat je aan de schakrlaar(s) komt lijkt mij verstandig... Quote
Falcon Geplaatst 20 Oktober, 2018 Topic Starter Geplaatst 20 Oktober, 2018 1 uur geleden, Murcielaygo zei: Dan denk ik dat er eerder een schakeling is en een aparte draad ofzo naar de sensoren dan dat men twee schakelaars in de v-bak zou zetten. Want in dat laatste geval zou bij montage achteraf die schakelaar ook bijgeplaatst moeten worden... Dus even nameten aan de stekker voordat je aan de schakrlaar(s) komt lijkt mij verstandig... natuurlijk meten is weten, Quote
Falcon Geplaatst 21 Oktober, 2018 Topic Starter Geplaatst 21 Oktober, 2018 maar iets zal toch ingeschakeld moeten worden zo dat bij het in de achteruit zetten de sensoren gaan werken , net al bij de achteruitrijlampen Quote
Murcielaygo Geplaatst 21 Oktober, 2018 Geplaatst 21 Oktober, 2018 Klopt, maar je kunt op basis van het signaal van die ene schakelaar natuurlijk TIG dingen laten inschakelen.Met een (paar) relais, of via de boordcomputer...Het voelt voor mij niet logisch om twee schakelaars met dezelfde functie te hebben. Quote
xtra40 Geplaatst 21 Oktober, 2018 Geplaatst 21 Oktober, 2018 Klopt helemaal die andere is de neutraal schakelaar voor start stop systeem Altans bij mijn auto wel zoKlopt, maar je kunt op basis van het signaal van die ene schakelaar natuurlijk TIG dingen laten inschakelen.Met een (paar) relais, of via de boordcomputer...Het voelt voor mij niet logisch om twee schakelaars met dezelfde functie te hebben.Verstuurd vanaf mijn SM-A530F met Tapatalk 1 Quote
Falcon Geplaatst 21 Oktober, 2018 Topic Starter Geplaatst 21 Oktober, 2018 3 uren geleden, xtra40 zei: Klopt helemaal die andere is de neutraal schakelaar voor start stop systeem Altans bij mijn auto wel zo Verstuurd vanaf mijn SM-A530F met Tapatalk start stop heb ik er niet op Quote
Pipercub Geplaatst 11 November, 2018 Geplaatst 11 November, 2018 Hier een afbeelding van de versnellingsbak . 1. Manual transaxle case 2. Concentric slave cylinder 3. Clutch housing 4. Shift cable bracket assembly 5. Control complete shaft 6. Back-up lamp switch 1 Quote
Falcon Geplaatst 12 November, 2018 Topic Starter Geplaatst 12 November, 2018 (aangepast) ik heb het gevonden, als ik snel in de achteruit zet doen de lampen het niet maar als ik langzaam doe dan wel. 12 November, 2018 aangepast door Falcon Quote
Murcielaygo Geplaatst 14 November, 2018 Geplaatst 14 November, 2018 Dat is raar. Lijkt mij dat er dan toch wat mis is met de schakelaar. Quote
Falcon Geplaatst 15 November, 2018 Topic Starter Geplaatst 15 November, 2018 17 uren geleden, Murcielaygo zei: Dat is raar. Lijkt mij dat er dan toch wat mis is met de schakelaar. raar maar waar Quote
Aanbevolen Berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.