Jump to content

verstelbare koplampen

ivv

Recommended Posts

jongens ik heb een vraagje , op mijn kia zitten verstelbare koplampen.

op het dashbord zit een draai knopje met drie standen 1 2 3 .nu is derde stand de laagste stand .als ik de kofferbak vol laad als ik met vakantie ga kan ik de lampen niet meer verder naar onder afstellen. hoe los ik dit op.

mvg inge. :?:

zoals ik al aangaf ken ik de eisen niet, maar op stand 1 zal hij neem ik aan de tegenliggers verblinden en dat lijkt mij een afkeurpunt. Dat hij er niet op afgekeurd is kan natuurlijk betekenen dat ze de lampen niet hebben omgezet.

Op een ander forum vond ik het volgende:

koplamp afstelling met het knopje in dashboard, kun je niet hoger krijgen dan bij de APK.

de keurmeester zet namelijk de koplampen eerst op de 0 stand voor hij ze gaat checken.

Wat er dus op neerkomt dat de lampen nooit de mogelijkheid horen te hebben om te hoog te staan zonder lading. Uit jouw verhaal begrijp ik dat ze dat wel staan al je ze op stand 1 of 2 zet.

Hoi Inge,

Je Rio heeft als het goed is 4 standen... 0 is de normale stand, voor als je amper beladen bent, bijvoorbeeld als je in je eentje of met 1 passagier voorin zit.

dan heb je nog de standen 1, 2 en 3. Waarbij 3 inderdaad de laagste stand is. Nou weet ik niet wat jij allemaal van plan bent om mee te nemen op vakantie, maar ik heb mijn Rio al enkele keren flink moeten beladen. Daarbij verblinden mijn koplampen in stand 3 nog niemand.

Flinke belading noem ik o.a. 10 zakken tuinaarde

• Like 1

hallo ik ben ook net terug van een weekje er tussen uit vanuit drente.

ik was ook helemaal vol 2 volvassen en 3 kids. bakje achterin helemaal afgeladen en een dak koffer ook vol.

verlichting op stand 1 gezet en geen mensen zien schijnen naar mij. en het licht beeld tegen een muur gaf daar ook geen indicatie voor.

gr ronald