ivv Posted July 10, 2009 Share Posted July 10, 2009 jongens ik heb een vraagje , op mijn kia zitten verstelbare koplampen. op het dashbord zit een draai knopje met drie standen 1 2 3 .nu is derde stand de laagste stand .als ik de kofferbak vol laad als ik met vakantie ga kan ik de lampen niet meer verder naar onder afstellen. hoe los ik dit op. mvg inge. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dutchdragon Posted July 10, 2009 Share Posted July 10, 2009 Meer op het dak plaatsen??? Zou niet weten hoe je dat moet gaan oplossen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
scorpioshuma Posted July 10, 2009 Share Posted July 10, 2009 lijkt mij dat de koplampen gesteld moeten worden mbv schroeven op de lamp, maar dat kan bijv ons lid 16V vast beter beantwoorden. Ik ken de apk eisen niet, maar lijkt mij dat hij nu in stand 1 dus verblind en dat dat APK afkeur betekend. groetjes, dave Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ivv Posted July 10, 2009 Author Share Posted July 10, 2009 beste dave , het lijk mij stug 3 weken geleden een nieuwe apk gehad. dan hadden ze ze toch goed moeten afstellen. mvg. ivv. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
scorpioshuma Posted July 10, 2009 Share Posted July 10, 2009 zoals ik al aangaf ken ik de eisen niet, maar op stand 1 zal hij neem ik aan de tegenliggers verblinden en dat lijkt mij een afkeurpunt. Dat hij er niet op afgekeurd is kan natuurlijk betekenen dat ze de lampen niet hebben omgezet. Op een ander forum vond ik het volgende: koplamp afstelling met het knopje in dashboard, kun je niet hoger krijgen dan bij de APK. de keurmeester zet namelijk de koplampen eerst op de 0 stand voor hij ze gaat checken. Wat er dus op neerkomt dat de lampen nooit de mogelijkheid horen te hebben om te hoog te staan zonder lading. Uit jouw verhaal begrijp ik dat ze dat wel staan al je ze op stand 1 of 2 zet. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
El-Rio-Grande Posted July 11, 2009 Share Posted July 11, 2009 Hoi Inge, Je Rio heeft als het goed is 4 standen... 0 is de normale stand, voor als je amper beladen bent, bijvoorbeeld als je in je eentje of met 1 passagier voorin zit. dan heb je nog de standen 1, 2 en 3. Waarbij 3 inderdaad de laagste stand is. Nou weet ik niet wat jij allemaal van plan bent om mee te nemen op vakantie, maar ik heb mijn Rio al enkele keren flink moeten beladen. Daarbij verblinden mijn koplampen in stand 3 nog niemand. Flinke belading noem ik o.a. 10 zakken tuinaarde 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rio-man Posted July 17, 2009 Share Posted July 17, 2009 Ik ben net terug van een welverdiend weekje Belgi Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
brouwer2001 Posted July 17, 2009 Share Posted July 17, 2009 hallo ik ben ook net terug van een weekje er tussen uit vanuit drente. ik was ook helemaal vol 2 volvassen en 3 kids. bakje achterin helemaal afgeladen en een dak koffer ook vol. verlichting op stand 1 gezet en geen mensen zien schijnen naar mij. en het licht beeld tegen een muur gaf daar ook geen indicatie voor. gr ronald Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts