Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hi all. Ik rij nu sinds 1 jaar met veel tevredenheid mijn eerste Kia Rio uit 2013. Nu zou ik graag het geluid een beetje te laten upgraden (meer bass) maar weet niet goed waar ik moet beginnen. 

En wanneer is ‘t goed genoeg? Je kunt natuurlijk bezig blijven. Ik neig sterk naar een underseat subwoofer ( Pioneer TS-WX130DA, verkrijgbaar via bol.com waar ik nog tegoedbonnen van heb liggen :-)) & de lokale garage wilt deze voor €150/€200 installeren. 

Maar is dit voldoende? Of moet ik eigenlijk 2 (of alle) overige speakers vervangen? Ik ben heel benieuwd naar jullie ervaringen. 

Geplaatst

als je de orginele radio hebt dan heeft het geen nut om de speakers te doen de radio heeft gewoon weg geen vermogen 

een subwoofertje onder de stoel is altijd goed 

en 200 om de sub te instaleren is lekker aan de prijs dat moet goedkoper kunnen zijn ook niet echt klusjes voor een dealer die zijn altijd duurder

Geplaatst (aangepast)
22 minuten geleden, xtra40 zei:

als je de orginele radio hebt dan heeft het geen nut om de speakers te doen de radio heeft gewoon weg geen vermogen 

een subwoofertje onder de stoel is altijd goed 

en 200 om de sub te instaleren is lekker aan de prijs dat moet goedkoper kunnen zijn ook niet echt klusjes voor een dealer die zijn altijd duurder

Bedankt voor je snelle reply.

Ik heb geen originele radio meer erin zitten. Er zit momenteel een AVIC-F550BT van Pioneer in.

Ik vond €200 ook aan de (te) hoge kant. Het is overigens geen dealer; het is een bedrijf dat audio upgrades in auto’s verzorgd.

Maar alleen de bovengenoemde Pioneer subwoofer zal al voldoende verschil maken? Past deze gewoon onder de Kia bijrijdersstoel?

aangepast door Washyy
Typefout
Geplaatst

als je een pioneer hebt zal het wel verschil maken daar zit al veel meer vermogen in als de standaard radio 

de pioneer sub past met gemak onder de stoel 

ik heb dezelfde maar dan van kenwood sterker er passen er wel 2 van onder :-)

Geplaatst
40 minuten geleden, xtra40 zei:

als je een pioneer hebt zal het wel verschil maken daar zit al veel meer vermogen in als de standaard radio 

de pioneer sub past met gemak onder de stoel 

ik heb dezelfde maar dan van kenwood sterker er passen er wel 2 van onder :-)

Thanks! Ik ga de garage eens mailen of ze nog wat met de prijs willen zakken. To be continued...

Geplaatst
Thanks! Ik ga de garage eens mailen of ze nog wat met de prijs willen zakken. To be continued...
Je kunt ook altijd bij de pimpmaster terecht

Verstuurd vanaf mijn SM-A530F met Tapatalk

• 4 weken later...
Geplaatst

Update: de subwoofer ligt erin. Klinkt lekker! 

Alleen ben ik benieuwd wat standaard de laagste Hz is wat de standaard boxen produceren? Ik las online dat ik de subwoofer dan +10Hz kan instellen zodat het een klein beetje overlapt & in ‘t lagere gebied de subwoofer ‘t mooi kan overnemen. 

Alleen.. ik kan nergens in de boekjes terug vinden wat dus het Hz bereik is van de standaard speakers. 

Geplaatst
Op 30-1-2019 om 16:26, Washyy zei:

Update: de subwoofer ligt erin. Klinkt lekker! 

Alleen ben ik benieuwd wat standaard de laagste Hz is wat de standaard boxen produceren? Ik las online dat ik de subwoofer dan +10Hz kan instellen zodat het een klein beetje overlapt & in ‘t lagere gebied de subwoofer ‘t mooi kan overnemen. 

Alleen.. ik kan nergens in de boekjes terug vinden wat dus het Hz bereik is van de standaard speakers. 

dat ga je niet vinden ook ben ik bang 

maar de orginele speakers zijn bagger dingen dus die zal niet bereik hebben

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...