Jump to content
Onderdelenshop24.com

Recommended Posts

Posted

Heb vanavond een kleine aanrijding gehad.

(niet mijn schuld) iemand kwam achteruit van parkeerplaats terwijlik gewoon op de rijbaan langs reed.

Nu is de side skirt stuk en van de achterdeur de onderste plastic deel stuk.

en wat krassen rond de wielkast.

Wie weet of er ergens 2 hands onderdelen te vinden zijn van zwarte kia oice uit 2001.

En wat zijn ongeveer de nieuw prijzen van deze onderdelen?

Posted (edited)

Als je ter plaatse een schadeformulier hebt ingevuld dat door beide partijen is ingevuld, evt. met naam en telefoonnummer van getuigen, dan is dit gewoon een verzekeringskwestie.

Je moet dan via je verzekering de tegenpartij aansprakelijk stellen. Wat het voor jou simpelweg inhoud:

Schadeformulier opsturen naar je verzekeraar, of afgeven op het regiokantoor, als dat er is.

Ze zullen dan een afspraak willen plannen bij je garage, voor een expertise.

Zodra de expertise is gedaan (ben je de auto 1 dag kwijt, kost ongeveer 75 euro excl. vervangende auto) gaat men de schade verhalen op de tegenpartij.

Zodra de schade dan is uitgekeerd krijg je het bedrag op je rekening bijgeschreven, incl. wettelijke rente.

Vervangende auto is optioneel. Vaak is pas bij schadeherstel de vervangende auto gratis inbegrepen.

Zodra je dat geld hebt ontvangen kun je de schade gewoon bij de dealer met nieuwe, originele onderdelen laten herstellen. De kosten zijn dan gewoon vergoed in de vergoeding die je hebt ontvangen.

Overigens over de expertise: Deze kosten schiet je voor. Zodra je dan de schade laat herstellen, worden deze kosten in mindering gebracht op de nota.

Moet je alleen wel het herstel en de expertise bij dezelfde garage laten doen, anders gaat dit balletje niet op.

Ik weet dit, omdat ik zelf net dit traject door ben gegaan. Mijn Rio staat op dit moment in de garage voor schadeherstel.

Succes en hoop dat je auto snel gerepareerd kan worden.

Groetjes,

Peter

Edited by El-Rio-Grande