Praveen Geplaatst 22 Maart, 2019 Geplaatst 22 Maart, 2019 Goedendag, Na vele merken als lease auto te hebben gehad ben ik nu zeker aan het overwegen voor een Kia. Doordat ik tevens van werkgever ga switchen per 1 april heb ik de mogelijkheid om per 1 mei een nieuwe auto te gaan bestellen. Even mijn autohistorie: Skoda Octavia Station - Was een hele ruime auto, was gelukkig een tijdelijke auto. De bekende ketting problemen gehad Renault Megane Estate - Tja was een auto uit de pool, was blij dat ik de km's eerder had bereikt dan einde contractovereenkomt. Teveel elektronische problemen Volvo V40 D2 R-Design - Heerlijke auto, 3,5 jaar gereden zonder een probleem of mankement Mercedes Benz CLA Shooting Brake - Heerlijke auto, 200d i.c.m. automaat. Helaas na een jaar van werkgever veranderd Peugeot 308 SW 1.2 - Rij er nu mee, maar staat voor de zoveelste keer in de garage met een motorstoring. ( in 9 maanden tijd al 6 keer meegemaakt) Rij nu als vervangend vervoer een Ford Focus SW en die is zeker niet verkeerd. Omdat mijn werk nu maar 25 km van mijn woonplaats is ga ik een benzine rijden. Gezien de voorwaarden en lease bedrag past zowel een Proceed GTline als GT in mijn leasebedrag. Het enige verschil is de bijtelling, maar voor die 80 euro netto verschil lig ik niet wakker. Het mooie is dat de auto zo compleet is voor het bedrag dat ik altijd duurder uit ben als ik bij een ander merk (stiekem al gekeken naar de nieuwe Mercedes CLA Shooting Brake) hetzelfde aan opties zou bestellen. Ga binnenkort beginnen met proefritten in te plannen en hoop dat ik beide modellen kan rijden. Als het wel een Proceed wordt dan wil ik de raamlijsten zwart laten wrappen en de grille omlijsting ook. Dat geeft de auto meteen een andere look. Maar nu om terug te komen op mijn vraag. Wat zijn jullie ervaringen met de 1.4 turbo en de 1.6 turbo i.c.m. automaat. En is het veilig om te chiptunen? Voor mij is het belangrijk dat ik meer koppel wil dan pk's. Quote
Ysie Geplaatst 23 Maart, 2019 Geplaatst 23 Maart, 2019 Welkom, ik rij nu met een kia ceed 1.4 automaat 140 pk. Het rijdt zalig. Voldoende koppel en pk's. Als je wilt ben je overal de eerste weg aan de rode lichten zonder het gas volledig in te trappen. Rijdt echt als een bommetje.Natuurlijk de 1.6 heeft nog meer power en koppel. De vraag is moet dat. Als het je financieel niet uit maakt zou ik de 1.6 kiezen. Wel heeft het dan een groter verbruik.Verstuurd vanaf mijn SM-G965F met Tapatalk Quote
Vibravis Geplaatst 23 Maart, 2019 Geplaatst 23 Maart, 2019 Mooie vraag. Ik heb voor dezelfde keuze gestaan. In beide gereden en uiteindelijk de keuze gemaakt voor de 1.4 dct7 in de gt-line uitvoering. Ik vond de 1.6 te stug, teveel herrie maken over de speakers en heb gekozen voor de lagere bijtelling. Het nut van de plusline heb ik niet kunnen ontdekken dus vandaar de keuze voor de gewone gt-line. Chippen mag volgens mijn leasemaatschappij niet dus daar heb ik geen ervaring mee. Mijn proceed komt half juni in deluxe white. Quote
Praveen Geplaatst 25 Maart, 2019 Topic Starter Geplaatst 25 Maart, 2019 Volgens mij heeft de plusline als extra de 18inch velgen en de onderstaande extra tegenover de standaard gtline: Verwarmde achterbank, jbl speakers, dodehoek detectie, electrische bestuurdersstoel met geheugen, automatische kofferklep. Voor de prijs is het echt een afgeladen en complete auto. Per 1 mei kan ik er dus een gaan bestellen, hoop alleen dat de levertijd minder dan 4 maanden is anders kan ik die auto niet bestellen volgens de voorwaarde van de lease maatschappij Quote
floyd Geplaatst 25 Maart, 2019 Geplaatst 25 Maart, 2019 Levertijd is momenteel 3 mnd, meen ik. In mei zou mijn Ceed SW 1.4 in de GT-plusline uitvoering geleverd moeten worden. Heb na een proefrit besloten om ook automaat te gaan rijden!! Op 't werk rijd ik in auto's met een DSG bak (VW), de automaat in de Ceed (DCT) is minstens zo comfortabel. Bijkomend voordeel van de GT plusline mét automaat...… 18 inch standaard Quote
Vibravis Geplaatst 25 Maart, 2019 Geplaatst 25 Maart, 2019 Bijkomend voordeel van de GT plusline mét automaat...… 18 inch standaard Ik weet niet of dat een voordeel is. Ik heb nu onder mijn 308 sw ook 18 inch maar ga bewust terug naar 17 inch. Toch iets meer comfort en minder bandengeluidVerzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Quote
Praveen Geplaatst 25 Maart, 2019 Topic Starter Geplaatst 25 Maart, 2019 (aangepast) 2 hours ago, Vibravis said: Ik weet niet of dat een voordeel is. Ik heb nu onder mijn 308 sw ook 18 inch maar ga bewust terug naar 17 inch. Toch iets meer comfort en minder bandengeluid Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Ik heb diverse leaseauto's gehad met 18 inch velgen en als je dat combineert met een sportonderstel dan lever je in op je comfort. Het is ook wat je gewend bent. Er zijn steeds meer merken die een comfort verlaagd onderstel hebben. 25 Maart, 2019 aangepast door Praveen Quote
Praveen Geplaatst 25 Maart, 2019 Topic Starter Geplaatst 25 Maart, 2019 7 hours ago, floyd said: Levertijd is momenteel 3 mnd, meen ik. In mei zou mijn Ceed SW 1.4 in de GT-plusline uitvoering geleverd moeten worden. Heb na een proefrit besloten om ook automaat te gaan rijden!! Op 't werk rijd ik in auto's met een DSG bak (VW), de automaat in de Ceed (DCT) is minstens zo comfortabel. Bijkomend voordeel van de GT plusline mét automaat...… 18 inch standaard De 18 inch velgen maken de auto wel af. Zodra ik mijn inlogcodes heb ga ik een proefrit inplannen voor de 1.4 en 1.6. Alleen nog op zoek gaan naar een dealer die ze heeft staan. Quote
Vibravis Geplaatst 25 Maart, 2019 Geplaatst 25 Maart, 2019 Ik denk dat iedereen zijn eigen afweging moet maken in de velgen maat. Voor mij persoonlijk vind ik 18 inch te groot. Maar het beste is om er gewoon mee te rijden. Kom je er vanzelf achterVerzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Quote
Praveen Geplaatst 26 Maart, 2019 Topic Starter Geplaatst 26 Maart, 2019 9 hours ago, Vibravis said: Ik denk dat iedereen zijn eigen afweging moet maken in de velgen maat. Voor mij persoonlijk vind ik 18 inch te groot. Maar het beste is om er gewoon mee te rijden. Kom je er vanzelf achter Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Ben ik ook mee eens. Zo had ik de Volvo V40 ook getest en vond de auto te stug met 18 inch. En maar voor de 17inch velgen gegaan. Quote
Aanbevolen Berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.