Vibravis Geplaatst 22 Augustus, 2019 Geplaatst 22 Augustus, 2019 Ik begon me al zorgen te maken met mijn cijfers maar ik zie dat ik niet de enige ben Tijdens mijn vakantie rit van 3500km was mijn verbruik 1:13,6Eenmaal weer aan het werk in nederland is mijn verbruik gedaald naar 1:12,4. Moet wel de kanttekening maken dat ik 80% van de kilometers in de sportstand rij en niet vies ben van vol doorhalen tot het rood Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Quote
Proceed Frankie Geplaatst 22 Augustus, 2019 Geplaatst 22 Augustus, 2019 (aangepast) 39 minuten geleden, Vibravis zei: Ik begon me al zorgen te maken met mijn cijfers maar ik zie dat ik niet de enige ben Tijdens mijn vakantie rit van 3500km was mijn verbruik 1:13,6 Eenmaal weer aan het werk in nederland is mijn verbruik gedaald naar 1:12,4. Moet wel de kanttekening maken dat ik 80% van de kilometers in de sportstand rij en niet vies ben van vol doorhalen tot het rood Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Misschien foto.s van internet halen..? Die auto raak je nooit meer kwijt na deze mededelingen... Hoe men rijd moet uiteraard iedereen zelf weten. maar vraag me dan toch wel beetje af of je wel de juiste auto hebt gekozen... Los benzine kosten en regelmatig tanken.. hoe zit het met bekeuringen? Met die rijstijl zit je wel heel rap royaal boven de maximum snelheden lijkt me..? verbruik valt me dan overigens nog dik mee. De GT zal dik onder de 1/10 zitten met Zo’n rijgedrag denk ik. nog niet onder de 1/16 gemiddeld gereden tot nu toe. Ben meer van de zoommm dan zoefff 22 Augustus, 2019 aangepast door Proceed Frankie Quote
Vibravis Geplaatst 22 Augustus, 2019 Geplaatst 22 Augustus, 2019 Misschien foto.s van internet halen..? Die auto raak je nooit meer kwijt na deze mededelingen... Hoe men rijd moet uiteraard iedereen zelf weten. maar vraag me dan toch wel beetje af of je wel de juiste auto hebt gekozen... verbruik valt me dan overigens nog dik mee. De GT zal dik onder de 1/10 zitten met Zo’n rijgedrag denk ik. nog niet onder de 1/16 gemiddeld gereden tot nu toe. Ben meer van de zoommm dan zoefff Ik lees dit met een grote lach. De auto nooit meer kwijtraken: Zou niet weten waarom. Ik trap geen auto’s af maar gebruik ze waar ze voor bedoeld zijn. Als er een sportstand op zit waarbij ik gewoon richting het rood kan omdat de automaat niet eerder overschakelt dan moet dat gewoon kunnen. En nee, dat is niet altijd maar gewoon een keer bij het verlaten van een rotonde. Of ik de juiste auto gekozen heb:Waarom niet? De Proceed is een auto die voor meer sportiviteit moet zorgen in het Kia gamma. Dan krijg je ook sportieve rijders in je midden. En laat er geen misverstand over bestaan. Er zit een wereld van verschil tussen aftrappen en sportief rijden! Ik ben een auto liefhebber met een sportieve rijstijl Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk 1 Quote
Proceed Frankie Geplaatst 22 Augustus, 2019 Geplaatst 22 Augustus, 2019 Het moge duidelijk zijn dat mijn reactie ook bedoeld was voor een glimlach Quote
Vibravis Geplaatst 22 Augustus, 2019 Geplaatst 22 Augustus, 2019 Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Quote
Proceed Frankie Geplaatst 22 Augustus, 2019 Geplaatst 22 Augustus, 2019 (aangepast) Ga langzaam ook richting de 3000 km. zal daarna ook een paar tankbeurten en km bijhouden. tot nu toe volgens de meter nog nooit onder de 1/16 gemiddeld geweest, maar ben wel een rustige rijder. in ieder geval tot nu toe de indruk dat hij gemiddeld niet meer verbruikt dan de vorige Proceed 120 pk 1.0. en op snelweg snelheden iets zuiniger, vanwege minder toeren denk ik... 22 Augustus, 2019 aangepast door Proceed Frankie Quote
LC88 Geplaatst 23 Augustus, 2019 Topic Starter Geplaatst 23 Augustus, 2019 Ik ben ook niet van de 100 op de rechterbaan en hou wel van het sportieve rijden. gemiddeld zit ik zo'n 10km/u boven de max en als het verkeer het toe laat soms 20. Sportstand gebruik ik meestal aan het eind van de rit of om wat te spelen bij het stoplicht. vind alleen wel dat het schakelgedrag dan niet optimaal is. Erg ver terugschakelen om vervolgens met wat vertraging vol in de toeren te vliegen. Heb het idee dat schakelen met de flippers bij 5.000 a 5.500 rpm effectiever is en hij ook soepeler doortrekt. Quote
Roak Geplaatst 23 Augustus, 2019 Geplaatst 23 Augustus, 2019 2 uur geleden, LC88 zei: Ik ben ook niet van de 100 op de rechterbaan en hou wel van het sportieve rijden. gemiddeld zit ik zo'n 10km/u boven de max en als het verkeer het toe laat soms 20. Exact mijn rijstijl , niet te suf maar ook niet planken. En ik laat hem ook vaak uitrollen, vooral als ik verderop een rood stoplicht zie. Meestal knallen andere auto's mij dan voorbij om als een gek te gaan remmen vlak voor het stoplicht. Quote
LC88 Geplaatst 23 Augustus, 2019 Topic Starter Geplaatst 23 Augustus, 2019 1 uur terug, Roak zei: Exact mijn rijstijl , niet te suf maar ook niet planken. En ik laat hem ook vaak uitrollen, vooral als ik verderop een rood stoplicht zie. Meestal knallen andere auto's mij dan voorbij om als een gek te gaan remmen vlak voor het stoplicht. Precies, maar zodra ik de grens van onze oosterburen over ben, dan ga ik toch eens kijken wat het beestje kan Stoplichten zijn waar ik kom erg voorspelbaar dus kan vaak uitrollen of tempo aanhouden om niet voor een rood stoplicht te belanden. Helaas heb je dan wel vaak last van mensen die dat niet snappen en hem toch nog even voor je neus ervoor slingeren. Quote
Roak Geplaatst 23 Augustus, 2019 Geplaatst 23 Augustus, 2019 Tankbeurt vandaag ø 6,45, gaat de goede kant op Quote
Aanbevolen Berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.