Jump to content

Benzinefilter Sorento

Musky

Recommended Posts

Ik wil het benzinefilter vervangen van een sorento 2.4 ex uit 2003.

Helaas was er onder de motorkap niets te vinden, wie weet op welke plaats ik dit filter in de auto kan kan vinden?

Groeten John

Bedank voor je bericht, inmiddels heb ik het filter vervangen.

Als volgt: Rechter achterstoel zitting naar voren klappen, dan zie je een luikje in de vloerbedekking (met klitenband) deze openmaken en dan het serviceluik in de bodem losschroeven, dan zie je de benzinetank al met de aansluitingen. Vervolgens de elektra steker en benzine slangen loshalen en goed onthouden welke slang waar zit (let op de kleurstikkers op slangaansluiting) dan de boutjes verwijderen en het deksel. Hierna kun je het pompuis inclusief filter en vlotter voorzichig uit de tank tillen. (let op vlotter deze steekt iets uit).

Voorzichtig het geheel demonteren en een nieuw benzine filter in het pomphuis plaatsen. Vergeet hierbij niet om alle de O-ringen over te zetten die in het oude filter zitten. De auto start anders echt niet meer (dit uit ervaring)

Omgekeerd de boel weer monteren. Je kan eventueel nog wat vaseline op de boutjes/schroeven doen om corrosie tegen te gaan.

Groeten John