Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Op dit moment ben ik in een vergevorderd stadium om mijn Audi A3 te vervangen, en een Kia Proceed te gaan rijden. Ik vind het een geweldig mooie auto, en kan haast geen punten in het ontwerp benoemen die mij storen. Op 1 ding na... De 'uitlaten' op de non-GT uitvoeringen die nep zijn storen mij enorm. Op de GT komt de uitlaat er netjes in uit, maar bij de GT-Line zal de einddemper ergens los achter de bumper uitkomen, compleet losstaand van de uitlaatopeningen. Aan dit soort designfratsen, niet uniek bij Kia, stoor ik mij enorm.

Heeft iemand een idee wat de mooiste manier is om de openingen minder zichtbaar te maken? Ik zat zelf te denken een hoogglans zwarte wrap of bijv. Plastidip. Nog andere suggesties? Iemand die dat al meer gezien heeft?

Even snel de uitlaten zwart gekleurd voor het idee hoe het er uit zal zien:

Origineel:

5015.jpg

Aangepast:

p1GF2G6.jpg

Geplaatst

Ik snap je punt mbt de uitlaat. Dit is een ontwerp wat ook niet mijn keuze zou zijn. Zoals ik begrepen heb zit de einddemper aan de rechterzijde en dan komt er ook alleen vanuit die kant rook(bij koud weer dan). Dubbel wrang. Had of een duplex uitlaat gemonteerd zodat je aan beide kanten rook hebt of had het net zoals bij de gt gedaan.

Anyway, ik vind de oplossing die nu aandraagt ook niet echt een vooruitgang. Ik ben zelf ook nog aan het denken hoe ik het zal oplossen. Wacht eerst de praktijk maar eens af. Misschien wen ik er wel snel genoeg aan.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Geplaatst

Volgens mij zit de einddemper inderdaad rechts, maar knikt ie naar beneden en komt de rook dus ook nog een onder de auto vandaan (correct me if I'm wrong). 

Mijn snelle shopje is natuurlijk niet het exacte beeld van hoe het zal gaan worden. Mijn idee door ze hoogglans zwart te maken is, dat ze optisch veel minder opvallen en qua kleur mooi aansluiten bij de diffusor.

En de ervaring leert dat je dit soort dingen het beste direct kan (laten) doen, anders ga je er waarschijnlijk de moeite niet meer voor doen inderdaad. Daarom dat ik het nu vast uit zoek :-)

Geplaatst

Dat klopt helemaal. Ik zou ervoor kiezen om een custom duplex uitlaat te monteren. Echter mag dat van mijn leasemaatschappij niet dus ik laat het zo. Mocht je er toch iets van gemaakt hebben dan zie ik graag de foto’s. Wellicht ben ik dan toch overtuigd

Geplaatst

Grappig. Met een beetje zoeken op Autoscout kwam ik een enigszins getunede Proceed tegen. Ook niet mijn smaak, maar het geeft een mooi beeld van hoe de achterkant er uit ziet met hoogglans zwarte 'uitlaten' (in dit geval wel echte openingen i.v.m. T-GDI).

image.png.90d7af0e4f628dc43a7b7f6829148ff1.png

image.png.33c3cacffa86ba4f733ea9733f5c2db1.png

Geplaatst

Ik vind het er hier wel mooi uitzien omdat de gt een fatsoenlijke diffuser heeft. Over de kleur zullen we maar niets zeggen

• 3 maanden later...
Geplaatst

In mijn zoektocht naar het maskeren van het eindstuk van mijn GT-line kwam ik jullie gesprek tegen. Ik ben benieuwd wat jullie uiteindelijk voor oplossing (of niet) gevonden hebben?

groeten Ruben

Geplaatst

Ik heb mijn Proceed nog niet, dus heb nog geen antwoord. Ik ga het niet laten doen voor aflevering, mogelijk dat ik zelf aan de slag ga met plastidip o.i.d..

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...