Jump to content

Hoog toerental ?

nickd

Recommended Posts

Hallo, sinds korte tijd een Sorento 2,4 EX uit 2003. Het valt me op dat de motor bij een snelheid van >/= 120 km/u veel toeren maakt. Je zit dan al op de 36 a 3700 toeren en ik heb de neiging om dan nog een keer te schakelen..... Tot de 120 lijkt de motor vrij soepel te lopen, daarna moet ie heel hard werken, laat staan als je hem doortrekt naar de 130/140, dan is het allesbehalve comfortabel rijden. Is dit normaal of ligt t aan mijn exemplaar ?

Scheelt overigens wel in de bekeuringen. :-)) maar op de Autobahn kun je niet echt meekomen dan ben ik bang..

thx Nick

haha, nee 220 is wat overdreven, maar sommige stukken 150/160 op de CC is toch wel lekker.

Nee ik heb niet het idee dat ie inhoudt. Ik vindt hem echter veel toeren maken en veel motorgeluid boven de 125.

Ik ben me er van bewust dat het een grote zware auto is die niet gemaakt is voor hele hoge snelheden en wellicht ben ik teveel gewend geraakt aan mijn vorige auto (Touren 1,9 diesel automaat) die wel erg soepel omging met wat hogere snelheden.

Het is precies zoals ik zeg; bij de 3,5 duizend toeren heb je toch de neiging om nog een keer te schakelen, maar hoger dan die 5 gaat ie echt niet..

ik vroeg me dus af of het normaal is en het dus aan mij ligt of dat er iets anders aan de hand kan zijn.