@Mike Geplaatst 18 Augustus, 2019 Geplaatst 18 Augustus, 2019 Voor de derde keer de dagrijvelichting in mijn koplamp kapot. Weet iemand of hier al modificaties voor zijn? 1 Quote
vluppe Geplaatst 14 September, 2019 Geplaatst 14 September, 2019 Voor de derde keer de dagrijvelichting in mijn koplamp kapot. Weet iemand of hier al modificaties voor zijn?Bij mij net ook voor de 3e keer, rechtsvoor en nu net uit de garantie... ik heb op ebay een oplossing gevonden, die schijnt te werken (printplaat vervangen). Kost 35,- en lees er positieve verhalen over. Maar eens proberen, kapot is 'ie toch al.Verstuurd vanaf mijn SM-G960F met Tapatalk Quote
@Mike Geplaatst 15 September, 2019 Topic Starter Geplaatst 15 September, 2019 Die van mij is bij de dealer geweest en daar hebben ze de printplaten vervangen. ik had al gemodificeerde koplampen gekregen in 2016 volgens de dealer en bij deze koplampen kan je de printplaat vervangen. zou je het toch niet proberen via de dealer want het is en probleem dat alle ceeds hebben. Quote
vluppe Geplaatst 16 September, 2019 Geplaatst 16 September, 2019 Ik ben bij de Kia geweest, maar omdat ik meer dan 150.000km gereden heb, geen garantie, geen coulance. Printplaat kunnen ze vervangen, maar reken op minimaal 150 euro zegt Kia dealer. Printplaat zelf kost 35-40 euro. Ik ga het zelf doen en hou 110-115 in mijn zqk. Dit is mijn eerste Kia, ook meteen mijn laatste. In die 7 jaar zijn er 2 deurgrepen vervangen (liep vocht in waardoor er sluiting ontstond), 2 koplampunits vervangen (drl defect), alle antennes van de keyless entry meerdere keren vervangen (defect), digitale display cocpit vervangen/ gerepareerd (defect, ik heb een Superpack uitvoering, kon dus niks meer aflezen) en de lendensteunen zijn al meerdere keren gerepareerd. Ik heb hiervoor diverse andere merken gereden, daar ging ook wel eens wat kapot, maar nog nooit zoveel als bij deze. Verstuurd vanaf mijn SM-G960F met Tapatalk Quote
waaghals Geplaatst 17 November, 2019 Geplaatst 17 November, 2019 Op 14-9-2019 om 22:11, vluppe zei: Bij mij net ook voor de 3e keer, rechtsvoor en nu net uit de garantie... ik heb op ebay een oplossing gevonden, die schijnt te werken (printplaat vervangen). Kost 35,- en lees er positieve verhalen over. Maar eens proberen, kapot is 'ie toch al. Verstuurd vanaf mijn SM-G960F met Tapatalk Blijkbaar een bekend probleem. Mijn koplampen zijn beide ook al een keer vervangen. Binnen de garantie gelukkig. Nu zijn ze weer stuk. Led links doet niks meer en rechts flinkerd continu. waar heb je de printplaatjes precies vandaan. Op welke term kan ik zoeken. Quote
vluppe Geplaatst 1 December, 2019 Geplaatst 1 December, 2019 Blijkbaar een bekend probleem. Mijn koplampen zijn beide ook al een keer vervangen. Binnen de garantie gelukkig. Nu zijn ze weer stuk. Led links doet niks meer en rechts flinkerd continu. waar heb je de printplaatjes precies vandaan. Op welke term kan ik zoeken. Drl led controller. Kia dealer levert ze ook.Verstuurd vanaf mijn SM-G960F met Tapatalk Quote
vluppe Geplaatst 17 December, 2019 Geplaatst 17 December, 2019 Blijkbaar een bekend probleem. Mijn koplampen zijn beide ook al een keer vervangen. Binnen de garantie gelukkig. Nu zijn ze weer stuk. Led links doet niks meer en rechts flinkerd continu. waar heb je de printplaatjes precies vandaan. Op welke term kan ik zoeken. Ik heb er nu 1 vervangen (heb 2 printplaatjes va Ebay, dus niet orginee Kia). Is ff wat priegelwerk, maar makkelijk te doen. Wat mij opvalt is dat de temperatuur tussen oud (bestuurderskant is orgineel) en nieuw behoorlijk verschilt. Orgineel wordt veel warmer (80 graden) tov nieuw (35 graden)...Verstuurd vanaf mijn SM-G960F met Tapatalk Quote
waaghals Geplaatst 17 December, 2019 Geplaatst 17 December, 2019 Ik heb nu ook de printplaatjes binnen. Via mijn zwager. Hij heeft gewerkt bij een KIA Nissan dealer en had zo nog zijn contacten. Via internet kwam hij achter de originele part-nummers van Kia en heeft deze besteld. 4 december besteld en 2 dagen later al binnen. Prijs weet ik zo niet. Dit zijn dan wel originele maar wel een herziene versie. Nu nog een moment plannen om te knutselen. Quote
vluppe Geplaatst 17 December, 2019 Geplaatst 17 December, 2019 Ik heb nu ook de printplaatjes binnen. Via mijn zwager. Hij heeft gewerkt bij een KIA Nissan dealer en had zo nog zijn contacten. Via internet kwam hij achter de originele part-nummers van Kia en heeft deze besteld. 4 december besteld en 2 dagen later al binnen. Prijs weet ik zo niet. Dit zijn dan wel originele maar wel een herziene versie. Nu nog een moment plannen om te knutselen. Hebben deze, net als de orginele, aan 1 kan aluminium? Mij is namelijk verteld dat ze daardoor op de verkeerde plek te warm worden. Succes met monteren. Heeft mij iets meer dan een uur gekost. Ff bumper los en iets aan de kant trekken om je unit eruit te halen, 2 gaatjes boren (bij mij zat er een malletje bij) en de printplaat vervangen. Op youtube staan filmpjes mocht het niet lukken.Verstuurd vanaf mijn SM-G960F met Tapatalk Quote
martijnmarleen Geplaatst 28 December, 2019 Geplaatst 28 December, 2019 Is inderdaad een productie probleem. Toen ik in 2017 mijn nieuwe auto op haalde was de koplamp al kapot. Levertijd nieuwe 6 maanden toen. Maar ze hebben het anders op gelost Verstuurd vanaf mijn SM-A505FN met Tapatalk Quote
waaghals Geplaatst 4 Februari, 2020 Geplaatst 4 Februari, 2020 Afgelopen vrijdag zijn ze eindelijk geplaatst. Tegelijk met de APK. De nieuwe hebben niet meer een metalen onderkant. Ook zitten er veel minder componenten op de print. index.jfif Quote
Aanbevolen Berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.