Jump to content

Recommended Posts

Posted

hallo

we hebben sedert verleden week een nieuwe rio 1.4 aventura.

kms 450.

is het normaal dat de wagen 1/11 verbruikt, de airco heeft wel veel opgestaan.

dan nog een vraagje, in de stijl onder de deuren zitten 5 rubbers onderaan aan elke zijde, waarvoor dienen die.

die stijl is nog meegespoten in antiroest-coating en daarna gelakt.

maar de rubbers zijn eerst gemonteerd en daarna pas antiroest laag en gelakt; maar de antiroest laag + lak komt reeds los van die rubbers en dat laagje begint te barsten.

is dit normaal of moesten de rubbers niet na antiroest en lakken erin geduwd zijn.

Posted

Allereerst welkom op dit forum Wimmeke.

En zie dat je al vragen hebt daarvoor zit je op dit forum goed.

Er is hier altijd wel iemand die je kan helpen.

Groetjes,

Relena

Guest GreyGriffin
Posted

Hallo Wimmeke,

Ook ik ga je welkom heten op dit forum. Ik heb zelf geen Rio maar een Cee'd, dus kan ik je vragen niet beantwoorden. Ben er echter van overtuigd dat die vakkundig door anderen op deze site zullen worden afgehandeld. Want het is hier een bron van ervaring en van kennis. Wens je veel plezierige en veilige kilometers met je nieuwe voertuig! Mogen we er als je gelegenheid hebt een paar foto's van zien?

Vriendelijke groet,

GreyGriffin

Posted

Ik kan je vertellen dat ELKE nieuwe auto een negatiever verbruik zal scoren dan verwacht. De motor moet de eerste 2 tot 5000 kilometer inlopen. Vroeger reed je de auto in. Een doorsnee verkoper zal zeggen dat inrijden niet nodig is, maar wij geven de klanten altijd mee dat ze de de auto gewoon normaal moeten inrijden. 1 op 16 moet met de nieuwe rio wel mogelijk zijn met een normale rijstijl.

Posted
hallo

we hebben sedert verleden week een nieuwe rio 1.4 aventura.

kms 450.

is het normaal dat de wagen 1/11 verbruikt, de airco heeft wel veel opgestaan.

dan nog een vraagje, in de stijl onder de deuren zitten 5 rubbers onderaan aan elke zijde, waarvoor dienen die.

die stijl is nog meegespoten in antiroest-coating en daarna gelakt.

maar de rubbers zijn eerst gemonteerd en daarna pas antiroest laag en gelakt; maar de antiroest laag + lak komt reeds los van die rubbers en dat laagje begint te barsten.

is dit normaal of moesten de rubbers niet na antiroest en lakken erin geduwd zijn.

Kan je eens een foto hiervan plaatsen dan kunnen we het beter beoordelen. Misschien zijn het rubbers van de fabriek die er eigenlijk uit moesten??