bosjack Geplaatst 24 Augustus, 2009 Geplaatst 24 Augustus, 2009 Hallo, Ik heb het volgende probleem met de EX 2.5 diesel uit 2003. Bij het trekken van een aanhanger (2 ton) slippen de achterwielen door en worden de voorwielen niet bijgeschakeld, ook kan hij niet meer naar zijn low geschakeld worden. De TCCS zekering is gewoon heel. Iemand een idee? Alvast bedankt, Jack Quote
Gast GreyGriffin Geplaatst 24 Augustus, 2009 Geplaatst 24 Augustus, 2009 Hallo bosjack, Welkom op dit forum! Ik heb geen antwoord op je vraag, maar gezien de hoeveelheid kennis en informatie die hier aanwezig is twijfel ik er niet aan of dat gaat wel komen. Met vriendelijke groet, GreyGriffin Quote
Kia Fan Geplaatst 24 Augustus, 2009 Geplaatst 24 Augustus, 2009 Jack, Als de wielen dan slippen laat je dan gelijk het gas los? Dit is nl. niet de bedoeling er moet eerst wat slip zijn dan moet bak voorwielen erbij pakken. Nog een vraag: Staat er op het knopje links naast je stuur AUTO of 2wd high 4wd high en LOW? En dan laatste vraag hoe is je bandenprofiel voor en achter, dit mag nl. niet meer dan 1mm verschil zijn. Het zou kunnen dat je tussenbak kapot is, dit is namelijk een probleem bij de Sorento. Quote
bosjack Geplaatst 24 Augustus, 2009 Topic Starter Geplaatst 24 Augustus, 2009 Hoi Kia Fan, Bedankt voor je antwoord. Nee, ik laat niet direct het gas los, sterker nog de banden slippen echt goed door. De keuzes van het knopje zijn: auto en low. Het profiel van de banden (voor en achter) is vrij goed. de banden zitten er ongeveer 3 maanden onder en ik rij niet supper veel. Hoe zou ik kunnen zien of de tussenbak stuk is? Groeten Jack. Quote
Kia Fan Geplaatst 24 Augustus, 2009 Geplaatst 24 Augustus, 2009 Oke je hebt dus wel een volautomatische 4wd uitvoering en dat je je gas niet los laat is oke! Verder kan je het niet van de buitenkant zo zien of je tussenbak kapot is, wel klappert deze dan erg. Ben je eerste eigenaar? Je zou gewoon een langs een dealer moeten gaan, een tussenbak is wel vrij prijzig dus het is niet te hopen dat die stuk is!!! Als je geluk heb heeft een dealer er nog een staan die hij onder garantie vervangen heeft waar problemen minder mee zijn! Quote
bosjack Geplaatst 24 Augustus, 2009 Topic Starter Geplaatst 24 Augustus, 2009 Hallo, Ik hoor geen rare geluiden o.i.d. Ik ben niet de eerste eigenaar maar heb hem al wel 4 jaar in bezit. Vorig jaar is er een nieuwe ketting, tandwielen en lagers in de tussenbak geplaats. Daarna geen problemen gehad tot gisteren. Ik had eigenlijk gehoopt dat er nog meer zekeringen waren dan degene die ik kon vinden (of een los stekkertje of zo iets). Bedankt en groet, Jack Quote
Kia Fan Geplaatst 24 Augustus, 2009 Geplaatst 24 Augustus, 2009 Apart dat tussenbak gereviseerd is...... dat kon namelijk 'vroeger' nooit...... Ik zou daar toch eens naar laten kijken want heb sterke vermoedens dat daar toch iets niet helemaal goed zit! En er zit inderdaad maar 1 zekering voor dit TOD systeem. Quote
bosjack Geplaatst 25 Augustus, 2009 Topic Starter Geplaatst 25 Augustus, 2009 Oke, bedankt. Ik ga ze bellen. Ik zal laten weten hoe het afloopt. Groeten Jack Quote
Aanbevolen Berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.