Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hallo, 

Is er een bedrijf dat al  een motor software tuning heeft voor deze wagen? Bij de meeste zijn ze blijkbaar nog in ontwikkeling. En zou dit dan evt veel verschil maken ivm pk en koppel of gaat deze maar weinig winst opleveren bij een HEV?

Alvast bedankt.

Gast edsnijders
Geplaatst

Koop dan geen Niro als je een wagen wil tunen.

Geplaatst

Ed, ik doe met mijn wagen toch wat ik wil, mijn vraag is toch ni zo raar. Ik denk dat er zowieso wel meer mensen zijn die zich dit afvragen. Dus vind je antwoord op weinig slagen...

Geplaatst

Het zal weinig nut hebben. De benzinemotor zelf tunen zal zoals bij elke atmosferische benzinemotor niet heel veel op gaan leveren.
Daarnaast is het samenspel van benzinemotor en elektromotor zo op elkaar afgestemd dat het een hele complexe hobby zal zijn.

• Like 1
Geplaatst

Zoals al gezegd: Geen turbo dus weinig te tunen voor de klassieke tuners. Gelukkig heeft de niro wel een sportstand, als je die niet continu gebruikt zal de keer dat je hem wel gebruikt de auto je verassen ;-)

• Like 1
Geplaatst

Dat is altijd wel leuk. Ik heb dat bij mijn Toyota ook. Ik rij meestal in Eco en als ik hem dan in sport zet voelt het veel sneller.
Het leuke is dat alleen de curve van het gaspedaal anders is. Volgas is hetzelfde in Eco, Normal en Sport.
Is dat bij de Niro hetzelfde?

Geplaatst

De curve zeker, om dezelfde snelheid te rijden moet je iets gas terugnemen, en hij blijft langer in een versnelling doortrekken volgens mij, maar door een gebrek aan toerenteller kun je het niet zomaar meten. 

• Like 1
Geplaatst

Nou kan je een normale CVT niet met een powersplit device vergelijken.
Er zit geen duwband of ketting in bijvoorbeeld.
De transmissie gedraagt zich als een CVT in de meeste gevallen maar vaak ook heel anders. Het is zeker waar dat je er wel even aan moet wennen, alleen een proefrit zegt zeker niet genoeg. Als je hem eenmaal onder de knie hebt is het juist raar als je in een auto gaat rijden met versnellingen, dat voelt onlogisch op dat moment.

• Like 1

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...