Jump to content

Recommended Posts

Posted

Hallo, wij rijden nu een sportage, maar zijn ons aan het orienteren voor een sorento. Wij zijn een mooie 2.4 lx uit 2005 met maar 57000km tegen gekomen.

Hebben jullie tips waar ik op moet letten?

Gelden de horror verhalen voor de 2.4 ook nog voor de 2005 modellen?

En wat verbruikt een 2.4 met handbak ongeveer? Onze sportage is ook niet echt zuinig ( 1 op 9.5 tot 10.5 ), maar scheelt het veel?

Alvast bedankt

Frank

Posted

Beste Frank,

Ben sinds maart eigenaar van een 2.4 bwj 2004, deze had 62000 km gelopen, zit nu op 72000 km.

Het enigste wat ik in die tijd heb moeten doen is olie bijvullen, wacht niet tot de indicatot dit aangeeft, maar controleer gewoon regelmatig.

Inderdaad gingen er veel verhalen de ronte omtrent de 2.4.

Wat ik heb begrepen, en ook ik heb ook veel geinformeerd en gelezen, ging dat voornamelijk om de 2003 types.

Ik denk dat het kinderziektes waren, en het ligt natuurlijk aan je rijgedrag.

Ik verbruik in de stad 1:8 en op de autobaan met cruisse controle 1:11-12.

Hou er wel rekening mee dat je bij 90.000 km de distrubutieriem en de spanrollen moet vervangen( was bij mij gelukkig al gebeurd)dit kost ongeveer met de beurt 800-900 euro.

Verder ben ik zeer in mijn nopjes met deze kloeke waggelaar, rijd zeer prettig, en je zit lekker hoog.

Veel sucses met je keuze.

Gr,

Roger

Posted (edited)

Hallo Frankd,

Zie mijn eerdere posting, ik heb momenteel mijn Sorento uit 2003 te koop. Deze auto is in perfecte staat, voorzien van vele opties zoals airco, lederen bekleding met stoelverwarming, electrisch schuif/kanteldak, electrische inklapbare spiegels, trekhaak, radiocd spelers met 6 speakers en de rest van de EX opties. Toen ik deze auto aankocht 2 maanden geleden (gaat nu weg ivm onverwachte nieuwe baan + auto) heb ik bedongen om als voorzorg de distributieriem en spanrollen te laten vervangen en is de auto goedgekeurd tot juli 2010. Ik ben er afgelopen maand mee naar Italie geweest en dat beviel erg goed. Het verbruik heb je hierboven kunnen lezen, met een rustig rijgedrag kom ik ong op de 1 op 8,5 a 9 in de stad. Mocht je interresse hebben neem dan even contact op, wie weet komen we tot een deal. Ik vraag zeker niet de hoofdprijs als ik m vergelijk met wat er bv op marktplaats staat, zeker gezien het lage kilometrage (65000) en de reeds vervangen riem etc. gr. Nick

Edited by nickd
  • 1 month later...
Posted

Door een pusherige dealer en de vele ( slechte ) verhalen over de 2.4, hebben we toch besloten onze sportage te blijven rijden. Deze bevalt immers nog steeds goed.