Jump to content

Recommended Posts

Posted

hallo mijn vorige auto was een kia cerato en die had een stand waar die automatich de luchtventilatie afsloot bij stank van je voorganger ,dat werkte perfect en je zag ook als die dicht ging ( lampje was aan ) maar nu rijd ik met een kia sportage 2009 de dealer zij dat dit er ook op zat maar je zag het niet meer geen lampje meer bij sluiten van de ventilatie (jammer)

maar ondervind dat die niet goed zijn werk doet ,,,, zit dat wel nog op de sportage weet iemand iets ,,bedankt

Posted

Dat zoiets automatisch gebeurd is mij ook niet bekend. Maar meestal zit er toch een knop met een afbeelding van een auto met een "ronddraaiend" pijltje. Dit is de aanduiding voor binnen circulatie. Ik dacht dat het bij de sportage de 2e van rechts was onder op de console bij de airco bediening.

Posted

hallo je de dealer zij als je de stand in automatich zet gaan beide lichtjes uit ( zowel van gesloten , of open verluchting ) een voorwaarde je moet wel climaatcontrol op de auto zitten he anders heb je het zeker niet ,, voor de mensen met climaatcontrol zie je een lichtje van een open verluchting , en ernaast een lichtje van een gesloten verluchting als je het systeem op automatich zet gaan beide lichtjes uit en dan werkt het systeem dat de stank niet naar binnen kan ,,,,,,,,,,,,,,, ( maar in mijn vorige kia zag ik dat het systeem dicht was en terug open ging via een lichtje nu niet meer

Posted

Tsja...wat is stank...

Wat de 1 vind stinken vind een ander weer lekker ruiken.

Een automatische stankafsluiter is er volgens mij niet.

Op mijn sportage zind gewoon een re-circulatie stand op de air/verwarming waarmee je de luchtaanvoer vanaf buiten afsluit.