Jump to content

Recommended Posts

Posted

Lijkt wel als of alle ins en outs al eens zijn bespoken op dit forum maar heb toch nog een vraag:

Nu wil ik straks sidebars op mijn sportage en nu is mijn vraag weet iemand een goed adresje (omg. Amsterdam).

Wat zijn jullie ervaringen en als je zelf sidebars hebt zou je er dan een foto van willen plaatsen????

Ben wel benieuwd welke er nou het mooist staat en natuurlijk wat het kost, zie veel uiteenlopende prijzen, soorten en maten.

Gr. Rodi

Posted

Hallo Rodi,

Ook al verwacht in oktober net als ik.

Ik wilde ook sidebars maar weet het nog niet,

Als je uitstapt kom je er meestal met je broek tegenaan, en niet alleen ik maar ook mijn vrouwtje lief met haar witte of lichtgekleurde broek.

Zo boven het wegdek worden ze altijd vies dus....

Je bent gewaarschuwd. :lol:

Frans

Posted

Hoi Frans, was je ook al gebeld dat hij op de boot staat????

Kijk daar had ik nog niet aan gedacht, dat je broek er vies van kan worden. Zou je dat ook hebben met een "treeplank"?

Posted

Met die vieze broeken valt wel mee. Het is een kwestie van gewenning. Zelf rijd ik in een Sorento met sidebars. Met uitstappen weet ik al niet beter dat ik mijn been iets verder weg plaats. Met een sportage moet dat helemaal goed lukken omdat deze auto iets minder hoog is.

Met andere woorden, geen vieze broeken :)

Posted

Ik denk dat Ferry wel gelijk heeft.

Kwestie van wennen.

Het staat in ieder geval wel heel mooi.

Ik heb net even gebeld met de dealer.

Hij staat nog niet op de boot. :(

Maar kan bijvoorbeeld morgen al bericht krijgen dat er weer een boot onderweg is waar hij wel op zou kunnen staan.

Neem je ook een bullbar ?

Frans

Posted

oke duidelijk vehaal, het is idd wel veel mooier! Een bullbar vindt ik zelf niet zo mooi staan op de sportage, het is dan net even te.

Maar wat is dan wijsheid: glans of mat?

Posted
oke duidelijk vehaal, het is idd wel veel mooier! Een bullbar vindt ik zelf niet zo mooi staan op de sportage, het is dan net even te.

Maar wat is dan wijsheid: glans of mat?

als je van poetsen houdt: glans.

Wil je iets minder blingbling: mat.

Nadeel van mat is wel dat het vuil sneller vasthecht en daardoor moet je harder schrobben.

Wij hebben op de zaak een wagen met sidebars, en deze zijn zeer goed verchroomd, en als je ze dan mooi oppoetst is het een juweel aan je auto.

Succes met het zoeken naar een sidebar naar je eigen keuze.

Philip

Posted

He Rodi,

Dat vind ik nou precies zo.

Daarom wil ik een Citygard met die verchroomde gril.

Hij ziet er dan toch wat stoerder uit van voren.

Frans

• Administrators
Posted

Klopt!

goed onthouden! ik zal zsm een nieuwe foto maken met de ronde sidebars erop!

:cool:

Posted

Nog even iets over sidebars.

Als je sidebars wil aanschaffen om openslaande deuren (van andere auto's tegen te houden, dan heb je het (in veel gevallen) mis. De autodeuren raken evengoed je auto. Dit komt omdat de meeste autodeuren niet recht zijn, maar bol lopen.

Sidebars koop je eigenlijk voor 3 redenen:

1. Bescherming van de auto bij offroad rijden

2. Omdat het stoer staat de auto

3. Als je oma of kleine kinderen wilt mee nemen, en die de instap te hoog vindt en hiervoor de sidebar gebruikt (alle andere mensen maken geen gebruik van de sidebar met instappen.

• Administrators
Posted

dank u dank u!

ik ben er zelf eigenlijk ook wel tevreden mee zo! Ik heb nog even gekeken naar de nieuwe skid? plates van die grijze beplating voor onder de bumper voor en achter maar nee...... behalve dat ze stinkend duur zijn staat het gewoon niet, dus dit is de versie zoals ie blijft!

nu nog even de importeur bellen dat de benzinekraan van de Kia wat lang open staat :?

Hahaha nee het is prima zo! Trouwens ik moet zeggen dat de Picanto van mijn vriendinnetje ook zeer goed presteerd; zeker qua verbruik: gemiddeld 1:16 met voornamelijk lokaal en stadsritten prima!

:)

• 1 month later...
Posted

Nou eindelijk hij is er!!!! wat een auto, helemaal geweldig!!!! Zo ruim en stil, heerlijke motor en bak. Alles is goed aan die auto, na het ophalen de sidebars door de plaatselijke velgenhandelaar laten monteren. De Becker autoradio geeft echt een supergeluid en past (vind ik zelf) erg goed bij het interieur alleen is het groen van de display verlichting niet helemaal het zelfde als de rest van de auto verlichting maar absoluut een aanrader.

Heb even snel wat foto's gemaakt met een geleende camera omdat de mijne stuk gevallen is. Als iemand mij kan vertellen hoe ik die kan plaatsen dan zal ik dat zeker even doen.

gr. rodi

[/img][/url]

• 4 months later...
Posted

Hoi,

Wij leveren rvs sidebars 76 mm met steps. Incl montage kosten deze 449,- zonder montage ? 399,-

Onze sidebars lopen met een mooie bocht weg onder de auto, dit in tegengstelling tot veel andere leveranciers die recht toe recht aan sidebars leveren.

Neem gerust een kijkje op onze site www.fun4cars.nl

gr

MArcel

• 8 months later...
Posted

goeiemiddag graag had ik geweten hoe ik mijn sidebars moet monteren op mijn kia sportage 2005

het bevestigingspunt achteraan vind ik maar ik vind vooraan mijn wagen echt niks waar ik de bars zou kunnen aan monteren

Hopelijk kan iemand mijn goeie raad geven.thx

Posted

Aan de voorkant is het gat weg gewerkt.

Je moet even met een schroeverdraaier op zoek naar het verborgen gat.

Zet de bar aan de achterkant handvast,til de bar aan de voorkant iets op en kijk waar het verborgen gat ongeveer moet zitten,je zult zien dat hier de onderplaat van de auto zachter is prik/snij hier het gat voor het monteren van de vookant van je sidebar.

Posted

thx voor de tip heb de gaten gevonden maar heb nu een ander probleem ook nog.

De steunen die ik erbij gekregen heb zijn gelijk nie de juiste modellen want die komen nie overeen met die gaten.

<En leverancier beweert de juiste steunen geleverd te hebben.

Zou er iemand kunnen een fotoke plaatsen met het model van de steun als dat mogelijk is.

hopelijk kunnen jullie me helpen