Morsos Posted September 16, 2022 Posted September 16, 2022 Ik overweeg om een Kia-niro PHEV aan te schaffen, heb echter wat vragen over het presteren (elektrisch) bij koude en winterse omstandigheden, zoals bevroren ruiten en temperaturen van - 5 tot - 15 graden. Ik begrijp dat om de auto te verwarmen de motor aanslaat en stationair draait. Bij condens/beslagen ramen, de elektrische ruitverwarming en een ventilator kan worden aangezet en er warmte van de motor komt. (elektrisch en motor) Bij vriezend weer ook beide hulpbronnen, elektra en benzine worden ingezet. Ik vraag me dan ook af hoe het gebruik dan is van de combinatie benzine/Kwh per 100 km is? Ook het gebruik van de stuur en stoelverwarming vraagt de nodige in koelere tijden. Ik hoop dat ik duidelijk ben geweest. Quote
gjcvro Posted September 19, 2022 Posted September 19, 2022 In de winter zal het vooral afhangen van de lengte van de rit die je maakt. korte stukjes is kostbaar, net als met elke auto. Hoe langer de rit, hoe beter het systeem gaat werken. Afhankelijk van de bestuurder en de rit zal het tussen de 1:10 en 1:20 liggen Alhoewel 1:10 me met de HEV nooit gelukt is. 1:20 wel. Quote
Morsos Posted September 19, 2022 Author Posted September 19, 2022 5 uur geleden, zei gjcvro: In de winter zal het vooral afhangen van de lengte van de rit die je maakt. korte stukjes is kostbaar, net als met elke auto. Hoe langer de rit, hoe beter het systeem gaat werken. Afhankelijk van de bestuurder en de rit zal het tussen de 1:10 en 1:20 liggen Alhoewel 1:10 me met de HEV nooit gelukt is. 1:20 wel. Quote
Morsos Posted September 19, 2022 Author Posted September 19, 2022 Beste gjcvro, Bedankt voor je antwoord! Morsos Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.