Jump to content

airco

adeevee

Recommended Posts

Hallo,

Ik heb een Shuma2 uit 2004, en als je de verwarming op ontwasemen zet gaat automatisch de airco aan.

Ik had een keer ergens op de canadese kia-site gelezen hoe dit uit te schakelen is, maar helaas dit is niet meer op hun site, en ik heb geen instructieboekje.

Ik denk dat het in andere Kia modellen ook te veranderen is op dezelfde manier, maar hoe?

Ik weet nog contact aan, blower uit en dan 5 x op een bepaalde knop drukken, maar ik weet niet meer welke.

Wie kan me helpen, eventueel aan een instructieboekje van de shuma 2?

hoi,

lijkt me op zich alleen maar prettig, maar ik geloof dat je de airco knop dan 5 seconden ingedrukt moet houden.

Ik kan het helaas niet meer voor je testen, aangezien de shuma al ruim een jaar niet meer in mijn bezit is.

Mis hem nog wel regelmatig, was een lekkere en ruime auto.

groetjes,

dave

Beste adeevee,

Ontwasemen moet altijd met de airco aan. Alleen dan gaat de mist van je ruiten af. Dus het heeft geen enkele zin en toegevoegde waarde om uit te zoeken hoe de AC uit te zetten als je ontwasemt. Dan kun je net zogoed de knop eraf halen. Juist mensen die een ontwasemknop hebben maar geen airco kunnen beamen dat het ontwasemen zeer moeilijk is en vechten tegen de bierkaai is.

Succes.

Jos

Even de aircoknop binnen de 3 seconden minimaal 5 keer indrukken.

dave

Jou tip klopt niet, ik heb de oplossing zelf weer ontdekt.

Contact aan, ventilator uit, knop op ontwaseming zetten, aircoknop ingedrukt houden en dan binnen 3 seconden 5x op de recirculatieknop drukken.

Lampje knippert een paar keer en voila, de airco springt niet meer automatisch aan op de ontwasemingsstand.

Anton