Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Navigatie zelf updaten

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Mijn dealer zegt dat ik zelf mijn navigatie in mijn Niro 2021 moet updaten. Heb inmiddels de laatste update op USB stick staan. Moet ik echt de motor stationair laten draaien tijdens het hele update proces? Hoe lang duurt het? Is er geen gemakkelijke en milieuvriendelijke manier? 

Geplaatst

Jij hebt toch die optie "Installatie naar het uitschakelen ...". Dan kan jij naar thuis gaan en je krijgt een melding op jou smartphone via KIA Connect app.

Jij moet natuurlijk ook een Niro met KIA Connect hebben, geen basic "Comfort Line" ...

Geplaatst

Op de Kia website wordt duidelijk gezegd dat de motor stationair moet blijven draaien. Installatie na het uitschakelen wordt niet genoemd……

Hoe lang duurt een update?

Geplaatst
26 minuten geleden, zei HansNiro:

Op de Kia website wordt duidelijk gezegd dat de motor stationair moet blijven draaien. Installatie na het uitschakelen wordt niet genoemd……

Hoe lang duurt een update?

Gewoon updaten als de auto uitstaat krijg je na een uur de melding update gelukt .zo heb ik het ook gedaan en het werkt .

Geplaatst

Ik heb het nu twee keer via "Voertuig uitschakelen" gedaan en het werkt prima. Waarom zou deze optie in de update menu aangeboden worden ???

De update duurt zo rond 45 min met verificatie en de update self ...

Geplaatst

Gewoon eerst de Niro starten (met motor of elec.), dan naar de updatepagina en USB stick erin. Systeem herkent, dat een update beschikbaar is en dan even die gewenste update optie kiezen.

Jij krijgt een melding op de scherm, wat nu gebeurd, b.v. update start nardat de voertuig is uitgeschakeld.

Is de update klaar, klik eerst in updatepagina beneden op "Update" en trek dan de stik eruit, daarna zal alles ok zijn ....

Geplaatst

Ik vond het ook onduidelijk en erg lang duren allemaal.

Eerst heeeel lang bezig met downloaden, dan heeeel lang bezig voor het op de USB stick staat en vervolgens heeeel lang in de auto.

Er staat idd eerst dat de auto met contact aan moet staan, ging een uurtje later eens kijken en toen stond er dat ik de auto uit kon schakelen en dat de update dan door ging.

Nou staat mijn auto in een garage maar als die aan de openbare weg staat kun je gezellig een middagje in je auto gaan zitten wachten. 

Ik hoop dat KIA gauw een snellere oplossing vindt.

BTW, ik dacht een kaart update te krijigen maar het was een complete auto update. Nu zijn er weer dingen gereset en aangepast die ik helemaal niet wou.

Maar ja, alles moet iedere keer weer anders, dus ik zal wel met m'n tijd mee moeten of zo. (niet leuk iig)

Geplaatst
Op 29-12-2022 om 00:20, zei HansNiro:

Dank je! Jammer dat Kia hierover niet duidelijk is.

Ik vermoed omdat de optie pas later beschikbaar is gekomen, eerst moest het inderdaad terwijl de auto aan stond.

Geplaatst

Vandaag de update gedaan. Gekozen voor updaten na uitzetten van de motor. Na 35 minuten bericht via Kia Connect op iPhone: update failed.

Toen ik in de auto kwam bleek de update wel degelijk geslaagd. 

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...