Ron Penguin Geplaatst 1 Januari, 2023 Geplaatst 1 Januari, 2023 Ik heb sinds enkele dagen dat de achteruitrijsensoren niet meer werken en heb daarbij een melding op het display (zie foto). Heb de sensoren goed schoongemaakt, maar helaas geen effect. Kan niet echt achterhalen of er een aparte zekering voor is. Heeft hier iemand ervaring mee en mogelijk een oplossing. Betreft een Niro FE uit 2016. Quote
Jpds Geplaatst 5 April, 2023 Geplaatst 5 April, 2023 Dit heb ik ook gehad. Bleek dat er 1 sensor stuk was. blijkbaar iemand tegen de bumper aangereden, en alhoewel er geen schade zichtbaar was bleek de sensor aan de achterzijde precies tegen de uitstekende bout gedrukt te zijn geweest. Eigenlijk zou die bout een stuk ingekort kunnen worden. De sensor moest vervangen worden. Er blijkt geen verschil te zijn in de sensoren qua positie. (in elk geval niet bij mijn model). Quote
Jan vdw Geplaatst 22 Januari, 2025 Geplaatst 22 Januari, 2025 ik heb deze storing ook en ook komt bij het instellen van de interval voor de ruitenwissers er geen melding op de display. dit was voor de storing wel. weet iemand hier een oplossing voor? Quote
Aad-Kia Geplaatst 8 November, 2025 Geplaatst 8 November, 2025 hoe is dat opgelost bij jullie? bij onze Niro hebben we spontaan dezelfde melding. Dealer heeft de auto aan de diagnoseapparatuur gehangen en leest op alle sensoren “fault” daar worden we niet echt wijzer van. Aangezien alleen deze diagnose al bijna tweehonderd euro kostte zijn we er effe mee gestopt omdat niet duidelijk is of het aan de sensoren ligt of aan de bekabeling of aan één of andere module. Verder onderzoek is nodig. Omdat de auto al ruim 8 jaar oud is ben ik een beetje huiverig om nog veel kosten te maken. Ben dus nieuwsgierig naar jullie oplossingen kostenplaatje. Groeten Aad Quote
Japio Geplaatst 9 November, 2025 Geplaatst 9 November, 2025 Op 1-1-2023 om 12:18, zei Ron Penguin: Ik heb sinds enkele dagen dat de achteruitrijsensoren niet meer werken en heb daarbij een melding op het display (zie foto). Heb de sensoren goed schoongemaakt, maar helaas geen effect. Kan niet echt achterhalen of er een aparte zekering voor is. Heeft hier iemand ervaring mee en mogelijk een oplossing. Betreft een Niro FE uit 2016. zet de auto op de handrem en in zijn achteruit, je kunt horen of een sensor stuk is. Een sensor die heel is geeft een knispert geluid af, hoorbaar met een stethoscoop of als je je oor er tegen plaatst. Quote
Audidriver4ever Geplaatst 9 Januari Geplaatst 9 Januari (aangepast) Ik reageer ook maar op dit Topic. Ook bij mijn Niro (2017) was het al een paar maal voorgekomen dat de sensoren achter een probleem aangaven. Echter, dat is bij mijn bouwjaar niet snel via een diagnosestekker te zien. Afspraak gemaakt dat als het weer zo zou zijn, ik direct naar de dealer kan komen zodat het e.e.a. kan worden uitgezocht. Vorige week was het zover en direct naar de dealer gereden. Na een paar uur kreeg ik de mededeling dat 2 sensoren aan de achterkant dus niet meer functioneerden. Er moeten dus nieuwe in. Ik hoop dat het ook onder de verlengde garantie (tot 10 jaar) valt. 9 Januari aangepast door Audidriver4ever Quote
Aanbevolen Berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.