Jump to content

Recommended Posts

Posted

Weet iemand of een Sportage ook geleverd kan worden met privacy glas? Dit is een optie die ik niet terug zie komen in de optie-lijst maar ik zie er regelmatig een sportage rijden die het wel heeft.

Posted

Ancher,

Je kunt de auto ook achteraf laten voorzien van foly. Op de voorportieren en de voorruit mag dit niet meer. Ook heb ik vernomen dat het op de achter portieren ook niet meer mag.

Ik laat dit ook doen maar moet eerst mijn Kia geleverd krijgen.

Frank

Posted
Ancher,

Je kunt de auto ook achteraf laten voorzien van foly. Op de voorportieren en de voorruit mag dit niet meer. Ook heb ik vernomen dat het op de achter portieren ook niet meer mag.

Ik laat dit ook doen maar moet eerst mijn Kia geleverd krijgen.

Frank

:shock:

De voorruit moet idd vrij blijven, op de ramen van de voordeuren wordt veelal een hele lichte tint aangebracht, en op de ramen van de achterste portieren mag je zo donker gaan als je wilt, MITS je een rechterbuitenspiegel hebt.

Maar let op:

Vee moderne auto's hebben al getinte ruiten vanaf de fabriek, en daardoor moet je goed opletten dat het door plakken van folie niet te snel TE donker gaat worden in de auto.

Veelal wordt een MAX verduistering van 25% door de wet toegestaan.

Leuk detail: de nieuwe Audi A8 of S8 wordt zelfs al geleverd met standaard gecoat glas RONDOM van meer dan 30% verduistering.

Maar neem vooraf even contact op met een erkend bedrijf in de buurt en laat het je goed uitleggen, dan heb je achteraf nauwelijks of geen problemen.

Philip

Posted

ok, thanks. Persoonlijk staat foly mij een beetje tegen maar ik moet zeggen dat die tegenstand stamt uit vroegere jaren. Misschien is het tegenwoordig betere kwaliteit.

Maar als ik het goed begrijp kan het niet standaard worden geleverd door de leverancier......

Posted

Er is een leverancier aanwezig op het Kia Event. Als komt kun je info inwinnen en kun je misschien nog wat voorbeelden zien van eventueel andere wagens. Er zijn er genoeg die er mee rijden.

Posted

het is tegenwoordig verboden om folie aan te brengen,maakt niet uit op welke ruit.heb zelfs ergens gelezen dat er een boete op staat van ?95 per ruit.

En een leverancier zal waarschijnlijk zeggen dat het nog wel mag,want hier verdiend hij zijn brood mee.

Maarja hard rijden mag ook niet.doen we ook allemaal.

En hoe vaak lees/hoor je nog dat er iemand met een radarverklikker wordt gepakt,die zijn ook alweer een tijdje verboden.

dit zelfde geld voor bellen in de auto,toch zie je dagelijks mensen bellen zonder car-kit.

Posted

Is dan alle folie verboden. Je hebt toch verschillende tinten van licht naar zeer donker.

En wat is dan de reden dat ze dit verbieden. Heb je hier iets over of staat er ergens wat op het internet.

Posted

Hier een brief die ik van een ander forum heb gehaald.

Geachte heer Keijzer,

Afgelopen maand heeft de kantonrechter bepaald dat de folie in strijd is met

de wetgeving van artikel 5.2.42 van het Voertuigreglement.

In de nota van toelichting bij art. 5.2.42 VR wordt aangegeven dat ruiten

niet mogen zijn voorzien van onnodige voorwerpen die het uitzicht van de

bestuurder beperken. Daarbij valt te denken aan folies die de

lichtdoorlaatbaarheid beperken, aldus de nota. De wetgever heeft hiermee

willen aangeven dat zij onder andere dit soort folies als een onnodig

voorwerp ziet, die het uitzicht van de bestuurder beperkt.

Met vriendelijke groet,

Bureau Verkeershandhaving Openbaar Ministerie

M. Boelhouwer

www.verkeershandhaving.nl

Posted

Hier een bericht van de site zelf www.verkeershandhaving.nl

Vraag

Mag ik mijn autoruiten met folie of coating verduisteren?

Antwoord

Nee, dit is niet toegestaan. Alleen de achterruit mag voorzien zijn van een folie of coating, mits het voertuig beschikt over een rechterbuitenspiegel.

In het Voertuigreglement (artikel 5.2.42) staat het helder omschreven: de voorruit en de zijruiten van personenauto?s mogen geen beschadigingen of verkleuringen vertonen en niet voorzien zijn van onnodige voorwerpen, die het uitzicht van de bestuurder belemmeren. Hierbij valt te denken aan folies die de lichtdoorlaatbaarheid beperken, aldus een nota van toelichting.

Ook coatings zijn niet toegestaan. Bij de toelating van motorvoertuigen (typegoedkeuring) wordt de beperking van de lichtdoorlaatbaarheid binnen zekere grenzen gehouden. De boete voor overtreding bedraagt ? 95,-

het was dus ?95,- voor de overtreding en niet voor elke ruit.