Ga naar inhoud

Apple carplay


Frans Beands

Aanbevolen Berichten

3 uur geleden, zei Smollie:


Ik heb dezelfde gekocht voor iPhone maar Apple CarPlay werkt niet hiermee ! Werkt deze wel met Android ???


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Dat is vervelend. Ja de usb c variant werkt prima met de Samsung op AA. Gebruik deze kabel al ruim een jaar zonder problemen al met de vorige auto. Misschien usb poort telefoon vuil of zijn er meerdere die issues hebben met iPhone en kia?

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites


10 uur geleden, zei R2D2:

Dat is vervelend. Ja de usb c variant werkt prima met de Samsung op AA. Gebruik deze kabel al ruim een jaar zonder problemen al met de vorige auto. Misschien usb poort telefoon vuil of zijn er meerdere die issues hebben met iPhone en kia?

Maak al een paar jaar intens gebruik van een Baseus kabel met verschillende connectoren. Ziet er nog steeds als nieuw uit maw uitstekende kwaliteit naar mijn mening. Deze werkt prima zowel voor de iPhone 12 als voor mijn echtgenote 's Samsung S9+. In beide gevallen werkt het prima.

Baseus Rapid Series 4 in 1 Kabel - 2x USB-C 1x Lightning 1x Micro USB | bol.com

Volgende week ga ik de draadloos adapter die mijn zoon een 4-tal jaar gebruikt heeft in zijn Peugeot 5008 krijgen omdat hij zijn nieuwe auto mag afhalen die sowieso over draadloos carplay beschikt. Deze adapter heeft bij hem altijd prima gewerkt zonder enige onderbreking vandaar dat hij voorstelde die in de Kia te plaatsen. Hebben al even kort getest en vrij snel op het display zonder probleem. Even zien in komende weken maar met zijn ervaring heb ik er alle vertrouwen in.

CPLAY2air wireless adapter for CarPlay – CPLAY2air.com 

  • Like 2
Link naar reactie
Delen op andere sites


  • 8 maanden later...
  • 3 weken later...
Op 24-10-2023 om 22:00, zei Peter van der Vlies:

Bedraad me Iphone kabel of Carlink 4.0, carplay valt elke keer uit. Ga reset proberen van unit. Reeds klacht aangemaakt bij KIA.

Op 24-10-2023 om 22:00, zei Peter van der Vlies:

Bedraad me Iphone kabel of Carlink 4.0, carplay valt elke keer uit. Ga reset proberen van unit. Reeds klacht aangemaakt bij KIA.

Al een paar maanden gebruik ik Carlinkit 5.0.
De ervaring is wisselend. Met name als ik Google Maps met satelietkaart weergave icm met Spotify gebruik klapt hij er achter elkaar uit.
Blijkbaar is het processortje daar niet tegen op gewassen.

Alleen Google Maps met normale kaartweergave en zonder audio streaming gaat wel stabiel.

Gelukkig komt er volgens dit bericht binnenkort Wireless Carplay beschikbaar zonder dongle: https://9to5mac.com/2023/11/08/wireless-carplay-now-rolling-out-to-more-hyundai-and-kia-cars-sort-of/
 

De Sportage PHEV staat er hier nog niet in, maar mogelijk is dat binnenkort weer gefixed. (software issues PHEV)

Link naar reactie
Delen op andere sites


1 uur geleden, zei Robert de Niro:

De Sportage PHEV staat er hier nog niet in

En ik vrees dat dat ook niet gaat gebeuren. Voorzover informatie nu reikt komen de aangekondigde verbeteringen alleen naar auto's met ccNC, het nieuwe navigatiesysteem van oa de EV9.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • 4 weken later...
  • 2 maanden later...
On 11/15/2023 at 5:45 PM, Robert de Niro said:

Al een paar maanden gebruik ik Carlinkit 5.0.
De ervaring is wisselend. Met name als ik Google Maps met satelietkaart weergave icm met Spotify gebruik klapt hij er achter elkaar uit.
Blijkbaar is het processortje daar niet tegen op gewassen.

Alleen Google Maps met normale kaartweergave en zonder audio streaming gaat wel stabiel.

Gelukkig komt er volgens dit bericht binnenkort Wireless Carplay beschikbaar zonder dongle: https://9to5mac.com/2023/11/08/wireless-carplay-now-rolling-out-to-more-hyundai-and-kia-cars-sort-of/
 

De Sportage PHEV staat er hier nog niet in, maar mogelijk is dat binnenkort weer gefixed. (software issues PHEV)

Update: In de instellingen van de Iphone bij FaceID en toegangscode on toegang bij vergrendeling Accessoires aangezet en alle problemen opgelost.... :-)

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • 2 weken later...
Op 12-12-2023 om 20:32, zei Peter van der Vlies:

Ik ga een afspraak maken bij de dealer ben er helemaal klaar mee.

En ? Ben je toevallig al bij de dealer geweest die dit heeft uitgevoerd voor je ?

bij mij klapt hij er ook om de haverklap uit. Gewoon bedraad met originele kabel van Apple. Heel vervelend.  
ben benieuwd of je er nu vanaf bent en of deze ingreep heeft gewerkt 

  • Like 2
Link naar reactie
Delen op andere sites


Vandaag een update van de Carlinkit 5.0 uitgevoerd.
Voorheen was de draadloze verbinding niet altijd stabiel, nu verbindt ie helemaal niet meer. Alles gereset, zelfs teruggezet naar fabrieksinstellingen en opnieuw gekoppeld, helaas, maar krijg geen verbinding meer. 
Jammer, ik ben er klaar mee!

Iemand nog suggesties of (betere) alternatieven?

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites


  • 2 weken later...

Ik heb dit probleem ook. Soms doet CarPlay het een tijd goed, maar dan klapt het om de haverklap eruit. Zowel met (originele) kabel als via een dongel. Heel vervelend. Schoonmaken van de USB-poort en telefoon helpt niet. Kom het probleem hier ook tegen: https://www.kiaownersclub.co.uk/threads/wired-carplay.71648/ Zijn er in Nederland nog meerdere rijders met dit probleem? 

  • Like 2
Link naar reactie
Delen op andere sites


Op 26-2-2024 om 11:52, zei -Michel-:

En ? Ben je toevallig al bij de dealer geweest die dit heeft uitgevoerd voor je ?

bij mij klapt hij er ook om de haverklap uit. Gewoon bedraad met originele kabel van Apple. Heel vervelend.  
ben benieuwd of je er nu vanaf bent en of deze ingreep heeft gewerkt 

Update vanaf mij. Ik kom net van de dealer vandaan. 
Ik heb zojuist bovenstaande handeling uit laten voeren. ( kabel los maken en insmeren met contact spray/spul )  Kan er nog nog niet zo heelveel van zeggen. Maar de eerste 30 min  Apple CarPlay gingen goed 👍🏻 

Ook hebben ze naar de tankdop gekeken. 
Kia NL schijnt er van op de hoogte te zijn en op zoek te zijn naar een oplossing. Beetje een dooddoener , maar hier moet ik het even mee doen.  Zeker omdat ze hem ook niet willen vervangen omdat de klacht er niet mee verholpen wordt. Aldus Kia NL.  Ik wacht het maar weer af.  Vind het wel schandalig dat dit nog steeds niet is opgelost. 

  • Like 2
Link naar reactie
Delen op andere sites


Op 14-3-2024 om 15:28, zei -Michel-:

Update vanaf mij. Ik kom net van de dealer vandaan. 
Ik heb zojuist bovenstaande handeling uit laten voeren. ( kabel los maken en insmeren met contact spray/spul )  Kan er nog nog niet zo heelveel van zeggen. Maar de eerste 30 min  Apple CarPlay gingen goed 👍🏻 

Ook hebben ze naar de tankdop gekeken. 
Kia NL schijnt er van op de hoogte te zijn en op zoek te zijn naar een oplossing. Beetje een dooddoener , maar hier moet ik het even mee doen.  Zeker omdat ze hem ook niet willen vervangen omdat de klacht er niet mee verholpen wordt. Aldus Kia NL.  Ik wacht het maar weer af.  Vind het wel schandalig dat dit nog steeds niet is opgelost. 

Goed om te horen dat CarPlay het de terugrit deed. Ben benieuwd of dit de oplossing is. Hoe gaat het nu? Heb zelf in april een afspraak bij de dealer.

Het is een lastig probleem, want er is geen pijl op te trekken. Laatst een lange rit zonder problemen, maar ook meerdere lange en korte ritten waar de verbinding bijna om de minuut werd verbroken en het soms lang duurde voordat die was hersteld. De auto lijkt dan moeite te hebben met het lezen van de USB-poort. Die melding komt namelijk niet of maar heel kort in beeld. 
 

Heb draadloos opladen uitgezet en de Bluetooth verbinding met de auto zelf verwijderd om storingen te voorkomen, maar niks lijkt te helpen. Ook zo min mogelijk data gebruiken, lijkt geen oplossing. Als de verbinding er is, werkt die ook goed en snel.

Ben benieuwd naar je reactie. Hoop dat er ook snel een oplossing komt voor je tankdop. 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Op 16-3-2024 om 10:01, zei DriverGT:

Goed om te horen dat CarPlay het de terugrit deed. Ben benieuwd of dit de oplossing is. Hoe gaat het nu? Heb zelf in april een afspraak bij de dealer.

Het is een lastig probleem, want er is geen pijl op te trekken. Laatst een lange rit zonder problemen, maar ook meerdere lange en korte ritten waar de verbinding bijna om de minuut werd verbroken en het soms lang duurde voordat die was hersteld. De auto lijkt dan moeite te hebben met het lezen van de USB-poort. Die melding komt namelijk niet of maar heel kort in beeld. 
 

Heb draadloos opladen uitgezet en de Bluetooth verbinding met de auto zelf verwijderd om storingen te voorkomen, maar niks lijkt te helpen. Ook zo min mogelijk data gebruiken, lijkt geen oplossing. Als de verbinding er is, werkt die ook goed en snel.

Ben benieuwd naar je reactie. Hoop dat er ook snel een oplossing komt voor je tankdop. 

We zijn nu een paar dagen verder en ik moet zeggen… hij is nog niet 1 x uitgevallen! Ben tot nu toe erg tevreden met de ingreep. Zou het iedereen aanraden die dit zelfde probleem heeft.
ga langs je dealer en leg dit pribleem voor , laat het filmpje zien en vraag of ze het zelfde willen doen. Baad het niet , schaad het niet. Mijn monteur had er niet zo veel vertrouwen in. Maar ik zei dat ik deze ingreep toch wilde laten uitvoeren door hem. Alleen hierna kunnen we zeggen of het heeft gewerkt of niet.  ( heb ook gevraagd of hij het stekkertje een paar keer erin en eruit wilde halen nadat hij hem had ingevet/gespoten om dat spul goed door te laten dringen )En tot nu gaat het super!  Mocht ik in de toekomst toch weer problemen krijgen met de verbinding , zal ik het laten weten. 

succes allen !

  • Like 1
  • Thanks 1
Link naar reactie
Delen op andere sites


Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

×
×
  • Nieuwe Aanmaken...