Ron Geenjaar Geplaatst 21 Februari, 2023 Geplaatst 21 Februari, 2023 Hoi, Ik ben sinds eind november 2022 in het bezit van een nieuwe Kia Niro HEV DynamicPlus uitvoering. Schitterende wagen met behoorlijk wat snufjes. Wat mij begint te storen is dat de motor op benzine aardig wat lawaai maakt. De eerste maand dat ik de Niro had viel me dit totaal niet op. Soms lijkt het wel een knikkerbak. Ik ben in al terug geweest bij de dealer., volgens hun is er niets aan de hand. Zij er meer nieuwe model Niro rijders met zo'n soort ervaring? Quote
chippie777 Geplaatst 23 Februari, 2023 Geplaatst 23 Februari, 2023 Op 21-2-2023 om 16:44, zei Ron Geenjaar: Hoi, Ik ben sinds eind november 2022 in het bezit van een nieuwe Kia Niro HEV DynamicPlus uitvoering. Schitterende wagen met behoorlijk wat snufjes. Wat mij begint te storen is dat de motor op benzine aardig wat lawaai maakt. De eerste maand dat ik de Niro had viel me dit totaal niet op. Soms lijkt het wel een knikkerbak. Ik ben in al terug geweest bij de dealer., volgens hun is er niets aan de hand. Zij er meer nieuwe model Niro rijders met zo'n soort ervaring? Ik herken dit zeker niet. Ik rij nu het nieuwe model en die is nog stiller dan het eerste model. Uiteraard hoor je de motor wel als het vroeg in de ochtend is maar ik vind dat zeker niet luid of storend. Quote
Derksen Geplaatst 26 Februari, 2023 Geplaatst 26 Februari, 2023 Op 21-2-2023 om 16:44, zei Ron Geenjaar: Hoi, Ik ben sinds eind november 2022 in het bezit van een nieuwe Kia Niro HEV DynamicPlus uitvoering. Schitterende wagen met behoorlijk wat snufjes. Wat mij begint te storen is dat de motor op benzine aardig wat lawaai maakt. De eerste maand dat ik de Niro had viel me dit totaal niet op. Soms lijkt het wel een knikkerbak. Ik ben in al terug geweest bij de dealer., volgens hun is er niets aan de hand. Zij er meer nieuwe model Niro rijders met zo'n soort ervaring? Die ervaring heb ik niet. Wel een hele lijst andere 'kleine' puntjes die ik anders had willen zien. Quote
pietergsxr Geplaatst 6 Maart, 2023 Geplaatst 6 Maart, 2023 Hallo Ron, Herken ik ook wel, had hiervoor een Niro Dynamic uit 2018. Naar mijn gevoel was deze stiller. Als je koud wegrijdt en de benzinemotor komt erin, lijkt het af en toe wel een tractor....Ook hiermee naar de dealer geweest, niks aan de hand zeggen ze, klink als alle nieuwe modellen.. (Die van mij is uit sept. 2022 (Niro dus het nieuwe model -dynamic). Quote
chippie777 Geplaatst 8 Maart, 2023 Geplaatst 8 Maart, 2023 Toch vreemd dat er verschillende ervaringen zijn. Ik heb echt het idee dat de nieuwe versie stiller is dan de oude. Ik heb zelfs het idee dat de nieuwe versie eerder elektrisch weg rijdt dan de oude. Maar het is een gevoel en ik kan het niet onderbouwen met data. Als de motor draait vind ik deze zeker niet gehorig. Quote
Luchtbakker Geplaatst 20 Maart, 2023 Geplaatst 20 Maart, 2023 Maar heb je dit alleen bij een koude motor? Dus zeg maar de eerste ~20km? Of heb je het ook na bijvoorbeeld een half uur rijden? De oliemeter is geen lijndraad trouwens. De olie temperatuur komt altijd een heel stuk langzamer op dan wat de meter aangeeft. Quote
piet a Geplaatst 5 September, 2023 Geplaatst 5 September, 2023 Ook mijn nieuwe Niro 2023 HEV klinkt met koude motor als een oude tractor als je langzaam rijd Er staat nog maar 400km. Ik hoop dat het minder wordt naar gelang de auto ingereden wordt. Quote
fiddler Geplaatst 9 September, 2023 Geplaatst 9 September, 2023 Was van plan mijn 2021 HEV niro over een jaartje in te ruilen voor een nieuwe, maar denk dat ik geen tractor zou willen, en deze hou, best wel tevreden., Alleen heb ik net ervaren dat op slot zetten electrisch niet altijd goed werkt, en soms wil de achterklep niet van het slot. Daarnaast als de accu enigszins leeg raakt reageren sloten soms niet correct op de zender. Met de sleutel op slot zetten of van het slot, dan liften de deuren en achterklep niet mee .... lijkt of het sleutel signaal niet door gezet wotdt naar de rest, alleen de bestuurders deur reageert. NB net op de Duitse autobahn ff getest hoe hard ie kan: bij 170 is er nog prik over, maar voelt het weg kontakt niet safe meer. Mijn vorige VW transporters, T5 5 cylinder T5GP bleven rots vast aanvoelen. Quote
Arendje Geplaatst 11 September, 2023 Geplaatst 11 September, 2023 Op 9-9-2023 om 14:22, zei fiddler: Was van plan mijn 2021 HEV niro over een jaartje in te ruilen voor een nieuwe, maar denk dat ik geen tractor zou willen, en deze hou, best wel tevreden., Alleen heb ik net ervaren dat op slot zetten electrisch niet altijd goed werkt, en soms wil de achterklep niet van het slot. Daarnaast als de accu enigszins leeg raakt reageren sloten soms niet correct op de zender. Met de sleutel op slot zetten of van het slot, dan liften de deuren en achterklep niet mee .... lijkt of het sleutel signaal niet door gezet wotdt naar de rest, alleen de bestuurders deur reageert. NB net op de Duitse autobahn ff getest hoe hard ie kan: bij 170 is er nog prik over, maar voelt het weg kontakt niet safe meer. Mijn vorige VW transporters, T5 5 cylinder T5GP bleven rots vast aanvoelen. Heb een Kia NIRO 2023 HEV DPL, ik kan je zeggen bij 170 nog rots vast! 172 op de teller is overigens de max. Er staat nu 2150 km op de teller. Quote
Harald Kia Geplaatst 12 September, 2023 Geplaatst 12 September, 2023 Op 9-9-2023 om 14:22, zei fiddler: NB net op de Duitse autobahn ff getest hoe hard ie kan: bij 170 is er nog prik over, maar voelt het weg kontakt niet safe meer. Mijn vorige VW transporters, T5 5 cylinder T5GP bleven rots vast aanvoelen. Mijn ervaring is dat 160 inderdaad zweverig aanvoelt, maar bij versnellen wordt het weer beter. Met een volle accu lukt 180 km/h en dan stopt hij met accelereren. Hierna blijft de snelheid precies 180. Naar mijn idee is de auto begrenst. Quote
Aanbevolen Berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.