Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

installatie vervangings accu

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Ik heb problemen met de originele accu in mijn Kia Niro uit 2017. Gebaseerd op informatie op dit forum wil ik een Varta C22 installeren. De originele accu wordt via een slangetje op de buitenlucht geventileerd. Bij de C22 vind ik daar geen informatie over, niet bij Varta en niet op het web. Wel algemene informatie over accu's, dat ze echt geventileerd moeten worden.

Hoeft de C22 helemaal niet geventileerd te worden?

Ik zie links en rechts in de kap van de C22 twee gaten. Zijn dit de plaatsen waarvan ik er een moet openmaken om het slangetje aan te sluiten of zit ik helemaal verkeerd

Geplaatst

image.thumb.png.93c2660f4f16f3102bdb097b2501ce21.png

Dit is het plaatje wat Varta zelf publiceert van de kap. Je zou verwachten dat de ventilatie aansluitingen dan wel aangegeven zouden zijn. De 2 "gaten" blijken bij porren met een omgebogen paperclip niet open te zijn. Ik twijfel nogal om daar dan maar een gat in te boren.

op onderstaand plaatje heb ik de "gaten"met een pijl aangegeven.

image.thumb.png.47f8c39d7110765aca55b8d666b3319e.png

Geplaatst

ik heb de accubevestiging nu eindelijk los, dat koste al de nodige moeite bij gebrek aan een voldoende lang dopsleutelverlengstuk om in de kleine ruimte op de bodem te komen. Ik kan de accu  nu vrij bewegen en een eindje optillen of iets kantelen maar de opening waar die doorheen moet is te klein. Het meest logische lijkt mij dat de plastic rand die om het compartiment loopt verwijderd moet worden. Deze lijkt alleen maar klik verbindingen te hebben. minstens 1 daarvan lijkt geblokkeerd te worden door de bak van het reservewiel. Ik kan me niet goed voorstellen dat je ongeveer alle kunststof wandbekleding en/of de vloer van de laadbak allemaal er uit moet slopen om de accu er uit te kunnen halen. Temeer daar meerdere mensen rapporteren, paar schroefjes er uit en klaar. Mis ik iets?

Geplaatst

Ik zou ook geen gat in de accu boren, waarschijnlijk zit er een of meerdere bocht(en) in dat kanaaltje (of een 'spatscherm') je wil geen accuzuur door die gaatjes naar buiten laten komen.

Dit kun je testen door er in/door te blazen.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...