Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Kia Ceed navigatie werkt niet meer na update van de update tool

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hallo allemaal😀

Ik heb een Kia Ceed uit 2015 met navigatie. 

Vandaag geprobeerd de navigatie te updaten maar de update liep vast op 83%. 

Vrij vlot ging het zowiezo niet aangezien ik 2u in de auto heb gezeten. 

Nu zodra je op nav of map klikt loopt het hele systeem vast. 

Geprobeerd met verschillende USB sticks, langzaam en snel op Fat32 geformateerd maar herkent nog alleen een mp3 file die vanuit de tool wordt gegenereerd. 

Iemand een idee? heb al weer spijt dat ik aan de update tool van Kia begonnen ben had beter google maps kunnen gebruiken voor wegen die nog niet bestonden maar wel super irritant.

image.thumb.png.9ac7c3227816d78e4ea6256d05a332aa.png

dit is de file vanaf de update tool van kia

Geplaatst

ter aanvulling leuk zo een update tool van kia maar de nav is nu meer naar de haaien dan ervoor. had liever in een weiland gereden dan dit. 

Ik had wat topics gelezen over bestandsformaten echter dat heeft niet geholpen. 

Hij herkent geen 1 bestand meer van de usb stick. 

Geplaatst

Ik heb niets dan positieve ervaringen met de update tool. Met name de functie, dat de auto je update wanneer je het contact uitdraait.

Ik zie dat u verschillende USB-sticks heeft geprobeerd. Heeft u daarbij de update al eens opnieuw gedownload?
Heeft u de update handmatig geselecteerd op basis het model auto, of op basis van de  "system modelname"of "softwareversion" in de zoekbalk van de update tool?

Geplaatst

Hi,

Ik heb op basis van system modelname gebruik gemaakt van de update.

Vandaag bij de Kia dealer geweest en die geven aan dat de navigatie de update niet meer aan kan waardoor het systeem dus stuk is. 

Er is geen andere oplossing dan een nieuwe unit te plaatsen zeggen ze :-(

Geplaatst

In mijn ogen vreemd dat de originele hardware, de dedicated software vanuit de fabrikant niet aan kan. Deze hardware is er toch voor gemaakt en waarom pas tijdens update? Er komt eind mei of in juni weer een nieuwe update uit, mogelijk dat je daarmee verder komt.

Het klinkt alsof uw navigatiesysteem ge'gebricked' is. In mijn ogen wel een fout van Kia als u alles perfect heeft uitgevoerd, maar u kunt nooit aantonen dat u geen fout heeft gemaakt tijdens de update. Zoals de usb stick verwijderen of auto uitzetten, etc. Het is overigens niet de eerste keer dat een navigatie systeem kapot is gegaan door een update, bedenk ik mij nu. Maar ik heb geen idee waar ik dat las, wanneer en van welke Kia. Dit kan zowel op het forum van NL, UK als USA zijn.

Geplaatst

@SmurfenBvandaag eindelijk de nav weer laten reageren op de update wederom bij 83% loopt de update vast en wordt je eruit gegooid. 

Ik heb de vakgarage waar de kia gekocht is aan het werk gezet en tevens een klacht ingediend bij Kia Nederland via de email. 

De boardcomputer is niet stuk anders zal de computer niet reageren maar hij kan de software niet aan lijkt het wel. 

Er zal een stukje default software geinstalleerd moeten worden door Kia zodat de nav en maps hersteld worden. 

Geplaatst

Fijn dat het u gelukt is om de update opnieuw te draaien.

Indien u dezelfde USB-stick gebruikt, kan ook het geheugen chipje op de stick een fout stukje hebben. Als een krasje op een LP bijvoorbeeld.
Heeft u het ook al met eens andere USB-stick geprobeerd welke werkt in de auto? Sommige USB-sticks werken niet, dit ligt niet altijd aan de maximale opslag geheugen. Waar dat dan wel aan ligt is mij onbekend.

Geplaatst

@SmurfenB helaas heeft Kia Nederland hetzelfde gereageerd met zoek het maar uit koop maar een nieuwe deze is niet meer repareren. 

Aangezien ik zelf in de IT werk ben ik wat gaan knutselen in de bestanden die je krijgt vanuit de Kia tool.

Deze per bestand uitgeplozen en een aantal verwijderd.

Wonderbaarlijk de navigatie pakte de update op en alles werkt weer. 

Nu ben ik zelf niet de ontwikkelaar van de applicatie voor de update van kia maar als buitenstaander heb ik het kunnen oplossen terwijl iedereen bij Kia zei het is kapot koop maar een nieuwe. 

resultaat is: begin zelf nooit aan de update want als het vastloopt na 3 jaar is de garantie over en zegt kia bedankt en tot ziens. 

• Like 1
  • Thanks 2
Geplaatst

Indrukwekkend. Ik vraag me toch af wat je verwijderd hebt en waardoor het nu wel werkte. Mocht je die informatie hebben., en willen achterlaten, dan hebben ander er misschien iets aan in de toekomst.

• 1 jaar later...
Geplaatst
Op 21-4-2023 om 10:08, zei SmurfenB:

Indrukwekkend. Ik vraag me toch af wat je verwijderd hebt en waardoor het nu wel werkte. Mocht je die informatie hebben., en willen achterlaten, dan hebben ander er misschien iets aan in de toekomst.

Daar ben ik ook benieuwd naar. Heb ongeveer hetzelfde probleem

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...