Justdigit Geplaatst 15 April, 2023 Geplaatst 15 April, 2023 Zoals ik waarschijnlijk al een keer verteld heb ga ik de standaard audio upgraden naar een Mosconi DSP versterker met Focal Luidsprekers en actieve subwoofer. Ik zal in dit Topic een beetje bijhouden wat en hoe ik het heb gedaan, wellicht handig voor de volgende Dhz. Ik ben vandaag eerst begonnen om uit te dokteren welke stekker ik nodig heb om de signalen van de luidsprekeruitgang door te lussen naar de versterker. Hiervoor heb ik het instrumentencluster verwijderd. Gelukkig stond er ergens al een filmpje online hoe dit te doen. Dit zijn de stekkers van de radio-unit. Ik heb de stekker besteld.... Kom pas week 17 binnen. Daarna ben ik begonnen met het ontdreunen van de deuren en reservewiel ruimte. Dit is "nodig" bij een high-end systeem zodat er niets gaat trillen. Dus alle deurpanelen demonteren en beplakken met ontdreuningsplaten. Tot zo ver ben ik gekomen vandaag. Luister ook naar het verschil in het filmpje met en zonder demping. De deuren klinken nu als een Mercedes bij het open en dichtdoen... Ik heb ook instructies van Crutchfield als bestand ge-upload om het eea te de-monteren. Volgende keer versterkers plaatsen en bedrading. Disassembly Instructions 2023 KIA Sportage.pdf VOOR, Vooral bij het bovenste gedeelte achterdeur een hoog blikkerig geluid. VID_20230415_130431.mp4 NA: VID_20230415_135259.mp4 Quote
Justdigit Geplaatst 15 April, 2023 Topic Starter Geplaatst 15 April, 2023 (aangepast) Het bestand van Crutchfield om diverse bekledingdelen te verwijderen heeft niet gepakt bij de vorige post. Hmzzz kennelijk werkt dat niet hier. Dan een googelen drive link https://drive.google.com/file/d/1-7i-X0qiQ8wWVnKCtGgiMsuI_DgvxsZc/view?usp=drivesdk Disassembly Instructions 2023 KIA Sportage.pdf 15 April, 2023 aangepast door Justdigit Quote
gjklasens Geplaatst 16 April, 2023 Geplaatst 16 April, 2023 Kan het nog steeds niet bekijken en drive heb je toestemming nodig Quote
Justdigit Geplaatst 16 April, 2023 Topic Starter Geplaatst 16 April, 2023 43 minuten geleden, zei gjklasens: Kan het nog steeds niet bekijken en drive heb je toestemming nodig Vergeten open te zetten, inmiddels aangepast 1 Quote
DavisD Geplaatst 14 Maart, 2024 Geplaatst 14 Maart, 2024 Goede info! Heb jij de oem speaker stekkers doorgeknipt? Of stekkers besteld. En de tweeters zijn oem geen 1" tweeter toch? Is daar een adapter voor? Ben erg benieuwd wil zelf ook de oem speakers vervangen Quote
Justdigit Geplaatst 14 Maart, 2024 Topic Starter Geplaatst 14 Maart, 2024 4 uur geleden, zei DavisD: Goede info! Heb jij de oem speaker stekkers doorgeknipt? Of stekkers besteld. En de tweeters zijn oem geen 1" tweeter toch? Is daar een adapter voor? Ben erg benieuwd wil zelf ook de oem speakers vervangen Nee geen stekkers doorgeknipt... Is een leaseauto. Aparte luidsprekerdraden getrokken. Focal heeft een opbouwunit voor de tweeters. Dus deze in de hoeken geplaatst. Quote
mdrongelen Geplaatst 24 Januari, 2025 Geplaatst 24 Januari, 2025 Mooi verslag. Maar is dit de GT versie? en zouden de signaalkabels voor een versterker achterin, of onder passagiersstoel er ook liggen bij de niet gt line? Quote
Aanbevolen Berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.