Jump to content

Problemen met Android Auto

PMI

Recommended Posts

Hallo allemaal,

Ik ben Paul en rij sinds 5 maanden in een Kia ev6. Ik ben erg te vreden over de auto maar heb sinds het begin problemen met m'n Android auto koppeling. Het systeem is heel onstabiel en de ene rit gaat het een lange tijd goed en tijdens sommige ritten valt de verbinding binnen 5 minuten weg om vervolgens elke keer verbinding te maken, op te starten om vervolgens weer te verbreken. Scherm meldt dat de telefoon niet reageerd. 

In eerste instantie nieuwe en originele kabel gekocht maar helaas mocht dit niet helpen.  Bij navraag bij de dealer werd er gezegd dat de telefoon elke week opnieuw opgestart moest worden omdat het geheugen zou vol lopen.

Geprobeerd met een andere nieuwe telefoon, zelfs een nieuwe telefoon gekocht om het weer uit te proberen maar ook deze valt steeds weg.

Uiteindelijk draadloos via wifi met een adapter geprobeerd maar ook hiermee valt regelmatig het signaal weg.

Is er iemand die het zelfde ervaart of dit herkend? Op dit moment is de combinatie Kia en Android niet de beste combi en in mijn vorige auto gebruikte ik niks ander.

Hoi Paul,

Ik ervaar dit probleem ook. Ik rij sinds twee maanden met veel plezier een EV6. Zakelijk werk ik met een IPhone. Met Apple carplay is mijn ervaring dat dit stabiel functioneert. Prive gebruik ik een Samsung telefoon. Met Android auto val regelmatig de verbinding weg. Ik heb zelfs een aantal keer mee gemaakt dat het entertainment systeem volledig opnieuw opstart. Hierbij wordt het scherm zwart, gaat de radio uit en wordt zelfs tijdelijk de USB uitgeschakeld, waardoor bij mijn telefoon het opladen opnieuw wordt gestart. Ik heb zelf nog geen onderzoek gedaan of er bepaalde voorwaarden zijn waarbij dit gebeurt. 

Hoi Rbu,

Bedankt voor je antwoord, ik heb het nog niet met een apple geprobeerd maar zal dat eens doen. Kijken of dat wel stabiel is.

Met mijn Samsung is het niet zo heftig als bij jou maar houdt ze er wel steeds mee op. Ik moet het verder ook eens uitzoeken, soms lijkt het aan de meest rare combi te liggen maar dat verschilt ook elke keer. Ik heb het geprobeerd met google navigatie draaiend en in combi met Spotify, geprobeerd met alleen spotify, met alleen flitsmeister en deze ook in combi met spotify. Het is heel random, heb zelf een zwaardere telefoon gekocht met 16 Gb RAM maar ook dat lijkt niet de oplossing. Dacht misschien is in de nieuwe combi met splits screen de telefoon te ligt.

Ben bij de dealer geweest maar dan zal je altijd zien, net als bij de dokter, geen probleem. Rij vervolgens weg en na 5 minuten stopte de boel weer. De dealer gaf aan het probleem niet te herkennen en weet ook niet of dit met een eventuele update van het systeem zal verdwijnen. Voor de vakantie toch maar eens een afspraak maken voor een update. Misschien dat het dan weg is.

Kan online in ieder geval weinig terug vinden en ben erg benieuwd of meer mensen dit herkennen of hebben.