Rob van den Berg Geplaatst 19 September, 2023 Geplaatst 19 September, 2023 Hallo, Ik ondervind vaak laadproblemen bij een openbare laadpaal. Ik krijg dan de volgende melding via de Kia app: [Alarm] Kabel aangesloten, maar geen opladen mogelijk. Mogelijke redenen: stroomonderbreking, betaling niet voltooid, laadstopknop ingeschakeld Na een paar minuten hersteld het laadproces zich automatisch weer maar duurt het laden aanzienlijk langer dan bij de eerste poging. Deze storing kan zich meerde malen achter elkaar voordoen tijdens dezelfde laadsessie. Het frapante is dat dit probleem zich alleen voordoet bij 11kw laders. Op een 22kw nooit problemen en ook op snelladers geen probleem. Iemand enig idee? Kia E-Soul Quote
Peter-036 Geplaatst 20 September, 2023 Geplaatst 20 September, 2023 Is dat steeds bij dezelfde laadpaal? Dan klagen bij de provider. Als er een 2e auto komt laden aan dezelfde laadpaal, zakt de stroomsterkte (?) vrij sterk omdat die 11 kW voor die palen het maximum is. Bij een tweede auto deel je de capaciteit. Je meldt ook niet of je Soul een 1 of 3 fase lader heeft, bij een 1 fase lader krijg je bij een 11 kW paal slechts 3,6 kW, en bij het aankoppelen van een 2e auto halveert dat dus. Quote
Rob van den Berg Geplaatst 20 September, 2023 Topic Starter Geplaatst 20 September, 2023 Ik heb het bij 3 verschillende laadpalen van verschillende providers. Alle 3 11kw. Bij de laatste laadpaal heeft er geen andere auto opgestaan bij mijn weten. Mijn ervaring met 2 auto's op 1 laadpaal is dat de snelheid niet zakt. Maar op de 1 of andere manier slaat hij, de auto of laadpaal, tijdelijk in storing zoals beschreven. Voor de volledigheid heb ik helaas een E-Soul met maar 1 fase. Bij 1 laadpaal ligt het er ook aan of ik links of rechts sta aangesloten. Echt heel vreemd dus.. Quote
Peter-036 Geplaatst 20 September, 2023 Geplaatst 20 September, 2023 Merkwaardig........... De (Kia connect) app geeft ook hier weleens een melding die niet nodig is/was, maar die meldingen zijn bij mij niet laad-gerelateerd. Overigens heb ik ook een 1 fase E-Soul. Of het waar is weet ik niet, maar er zouden providers zijn die, in verband met de netbelasting, de laadstroom tijdelijk beperken, althans, dat wordt weleens bij Tweakers.net gemeld. Misschien is iets dergelijks hier gaande? Toch de vraag elke keer maar stellen aan de laadpaal-uitbater. Ik laad eigenlijk alleen thuis AC, dus ik ken het probleem niet uit eigen ervaring. Quote
Rob van den Berg Geplaatst 20 September, 2023 Topic Starter Geplaatst 20 September, 2023 10 minuten geleden, zei Peter-036: Merkwaardig........... De (Kia connect) app geeft ook hier weleens een melding die niet nodig is/was, maar die meldingen zijn bij mij niet laad-gerelateerd. Overigens heb ik ook een 1 fase E-Soul. Of het waar is weet ik niet, maar er zouden providers zijn die, in verband met de netbelasting, de laadstroom tijdelijk beperken, althans, dat wordt weleens bij Tweakers.net gemeld. Misschien is iets dergelijks hier gaande? Toch de vraag elke keer maar stellen aan de laadpaal-uitbater. Ik laad eigenlijk alleen thuis AC, dus ik ken het probleem niet uit eigen ervaring. Het gekke is dat ik gisteravond weer 3x deze melding kreeg maar uiteindelijk was de accu wel vol vanmorgen terwijl hij een zeer lange laadtijd aangaf. Eergisteren was hij niet vol terwijl hij normaal gesproken al vol had moeten zijn. De auto is een taxi voertuig die ik elke dag vol nodig heb dus is dit super irritant omdat deze lader erg dicht bij huis staat en ik anders weer verderop moet gaan. Dus hopelijk komt er iemand met een duidelijke oplossing Quote
hans hoogenbosch Geplaatst 15 Maart, 2024 Geplaatst 15 Maart, 2024 Ik heb ook dit probleem met mijn Kia E Soul met éénfase lader. Al verschillende thuisladers 16 Amp geprobeerd maar steeds gaan ze iallemaal n storing. Voor de installateur is het abcadraba. De netbeheerder constateerd geen netfout.Aan openbare laadpalen gaat het altijd probleemloos. Thuis lukt het me dus alleen met de 12 A ,, Granny lader. Mijn vorige Kia Soul gaf dit probleem niet. Volgens mij moet het dus in mijn Kia e Soul zitten??? Maar maak dat maar een hard bij Kia Quote
Aanbevolen Berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.