MarcelE Posted October 12, 2023 Posted October 12, 2023 Maandag de 16e krijg ik dan eindelijk mijn Niro, niet degene die ik besteld heb maar een die op voorraad stond bij de leasemij. De bestelde Niro is afbesteld. Ik heb al jaren een dashcam in mijn auto's en dat heeft mij al 2x erg geholpen bij de schuldvraag, en ik mezelf kon vrijpleiten. Nu wil ik dus in de Niro weer een dashcam plaatsen via 'hard wire' in de fuse box onder het dashboard. Hiervoor heb ik een continu 12v nodig en een 12v via ACC (dus die geen 12v doorgeeft als de auto uit staat). De fuse van de computers en airbags wil ik eigenlijk afblijven voor de veiligheid. Het schema uit de handleiding heb ik voor me liggen en zie daar een aantal 'spare' op genoemd. De fuses voor de verwarmbare spiegels en de ramen op en/neer, lijken mij onderbroken. Dan nu mijn vragen: 1. Weet iemand of die ook te gebruiken zijn? Oftewel zijn ze aangesloten? 2. Weet iemand welke continu en onderbroken 12v is? 3. Of heeft iemand dit al eens gedaan en heb je dan een schema voor me? Dank ieder geval. Quote
Gerard dus Posted November 14, 2024 Posted November 14, 2024 Volgens mij heeft elke Niro 2024 een dashcam en rear cam. Vooruit voor opject herkenning,en verkeersborden. en achteruit ook. Je zou die data moeten kunnen ophalen. Quote
MarcelE Posted November 18, 2024 Author Posted November 18, 2024 Dank voor je reactie. Ik denk niet dat het camera's zijn met videoopslag. En mijn Niro is uit 2023. De verkeersborden herkenning is echt een drama, dus dan zal de dashcam functie ook niet geweldig zijn. Hoe dan ook. Inmiddels heb ik mijn camera een jaar geleden al gemonteerd en het werkt naar behoren. Quote
Recommended Posts