Derk2006 Posted November 21, 2023 Posted November 21, 2023 Voor onze, nog te leveren EV6 ben ik me vast aan het orienteren op winter of all season banden. Ik loop aan tegen het fenomeen (zelfs in het instructieboekje) dat er gesproken wordt over twee verschillende snelheidsindexen, nl. H voor de 255 band en V voor de 235 band. Dat is raar, want de snelheid wordt opgegeven als max 188 en dus met H nog voldoende marge. Wat zou een logische verklaring kunnen zijn dat voor de smallere band een hogere snelheidsindex wordt opgegeven/gevraagd? Het zal toch niet zo zijn dat een smallere band zoveel minder luchtweerstand oplevert dat het de maximumsnelheid significant beinvloed... Graag zinvolle reacties, de flauwe kan ik zelf wel verzinnen Quote
RBu Posted November 22, 2023 Posted November 22, 2023 Hoi Derk2006 Dat heeft te maken met de ev6 GT (niet de GT-line). De 255/40R21band is de 21" en die wordt alleen onder de GT geleverd. De GT heeft een opgegeven max. snelheid van 260km/h 2 Quote
Recommended Posts