Jump to content

Rio 3 stuurknoppen of nieuw stuur

Go to solution Solved by xtra40,

Recommended Posts

Posted

Beste allemaal,

Ik heb recent een Rio 3 (2014) aangeschaft en ik ben benieuwd naar de mogelijkheden om mijn stuur te upgraden. 
Zelf ben ik helaas echt een zoutzak op het gebied van autos, maar ik leer het mijzelf graag aan. 

Daarom de volgende vragen:

- Ik bezit een stuur zonder cruise control knoppen, kan ik die bestellen van AliExpress, of is zo een koop slimmer: Ebay?
Op aliexpress staat vaak dat het niet plug en play is, maar dat wordt overal eigenlijk wél gezegd. Komt dat misschien omdat zij geen kabeltje aanbieden?

- Kan ik niet beter een lederen stuur aanschaffen met die knoppen er al op, zodat ik niet (ook) nog een lederen hoes hoef aan te brengen (is maar een 10-tje, maar we blijven Nederlands ;))?
- En als laatste, past een nieuw Rio 4 stuur, op een Rio 3?

Alvast heel erg bedankt voor de moeite. 

Mvg,

Dirk

Posted

Nieuwe type stuur gaat niet werken helaas 

wel kun je een setje kopen met nieuwe knoppen en een aansluit kabel zo dat je ook cruisecontrol hebt 

compleet stuur vervangen met de knoppen er al op is uiteraard ook een optie 

maar dan wel van het zelfde type rio en niet van het nieuwste model 

Posted
14 hours ago, xtra40 said:

Nieuwe type stuur gaat niet werken helaas 

wel kun je een setje kopen met nieuwe knoppen en een aansluit kabel zo dat je ook cruisecontrol hebt 

compleet stuur vervangen met de knoppen er al op is uiteraard ook een optie 

maar dan wel van het zelfde type rio en niet van het nieuwste model 

Bedankt voor uw snelle reactie. Weet u naast de link hierboven nog andere opties voor zo een knoppenset?

Alvast bedankt,

Dirk

Posted
On 11/28/2023 at 5:48 AM, xtra40 said:

Nog een vraagje. Ik heb met de garage gebeld die een lederen stuur bezit met daarop de knoppen. Zij zijn heel stelling dat het niet gaat passen en mogen het dus niet met garantie verkopen. Het gaat uiteraard om een ander OEM nummer beginnend met hetzelfde 561001W, maar bouwjaar 2016 voor de Kia Rio III (UB). Het enige verschil hier is dat het lederen stuur 762HU is, en het huidige stuur 510HU. Denkt u dat dat gaat passen?

Heel erg bedankt,

Dirk

Posted

Ja hoor als het stuur op je stuur lijkt die je nu hebt en het geen verwarmd stuur is past dit zonder meer heb deze ombouw zo vaak gedaan 

Posted
52 minutes ago, xtra40 said:

Ja hoor als het stuur op je stuur lijkt die je nu hebt en het geen verwarmd stuur is past dit zonder meer heb deze ombouw zo vaak gedaan 

Oke! Mijn garage zei inderdaad hetzelfde.

Posted
On 11/29/2023 at 3:32 PM, xtra40 said:

Nogmaals Hallo! Extra hulp vereist ben ik bang. Ik heb te maken met deze twee contacten. In mijn auto zit de 12 pins versie en het nieuwe stuur heeft de 14 variant. Is dit een kwestie van de clock spring vervangen, of kan ik het kabeltje zelf vervangen? 

Alvast bedankt,

Dirk

IMG_20231201_183200.jpg

IMG_20231201_175427.jpg

Posted

Wat ik al zij stuur met stuurverwarming zal NIET passen  en die van de 2e foto is er een met stuur verwarming 

het kan wel maar dan moet je ook een ander stuurlint met meer kanalen en een schakelaar 

de bedrading zou wel al in de auto moeten liggen althans bij die van mij toen wel

• Solution
Posted

Wat je nu het beste kunt doen is het juiste kabeltje kopen voor een stuur zonder verwarming en die dan inbouwen en de verkeerde bedrading uit het stuur halen 

alles is gestekkerd dus je hoeft niks te knippen 

Posted
14 minutes ago, xtra40 said:

Wat ik al zij stuur met stuurverwarming zal NIET passen  en die van de 2e foto is er een met stuur verwarming 

het kan wel maar dan moet je ook een ander stuurlint met meer kanalen en een schakelaar 

de bedrading zou wel al in de auto moeten liggen althans bij die van mij toen wel

Mijn excuses én heel erg bedankt.. er stond niet bij of het ging om een verwarmd stuur dus ik ging er vanuit dat het om een normale ging. Gelukkig heb ik het lint van mijn oude stuur. Dat kan ik denk ik zomaar overzetten (?). 

Dan denk ik dat de verwarming-upgrade nog een tijdje op zich laat wachten.. Alvast bedankt voor de linkjes!

Posted
Posted
41 minuten geleden, zei Dirk P:

Mijn excuses én heel erg bedankt.. er stond niet bij of het ging om een verwarmd stuur dus ik ging er vanuit dat het om een normale ging. Gelukkig heb ik het lint van mijn oude stuur. Dat kan ik denk ik zomaar overzetten (?). 

Dan denk ik dat de verwarming-upgrade nog een tijdje op zich laat wachten.. Alvast bedankt voor de linkjes!

Het oude stuur had toch geen cruisecontrol ??

en ook geen telefoon bediening dan lijkt mij ??

als dat zo is heb je niks aan je oude kabeltje daar zitten dan niet de juiste bedrading en te kort aan stekkers aan 

Posted
16 minutes ago, xtra40 said:

Het oude stuur had toch geen cruisecontrol ??

en ook geen telefoon bediening dan lijkt mij ??

als dat zo is heb je niks aan je oude kabeltje daar zitten dan niet de juiste bedrading en te kort aan stekkers aan 

Inderdaad. Alles helder voor mij nu 🤦‍♂️.

Bedankt voor het geduld.

• 1 month later...