Jump to content

Problemen met Kia Ceed SW uit 2022

Recommended Posts

Posted

Goedemiddag, sinds maart van dit jaar hebben we een Kia Ceed SW uit 2022. Sindsdien heeft de auto nog maar amper normaal gereden en worden we geconfronteerd met vervelende problemen. Zo zijn we een keer gestrand doordat de slangklem van de turbo was losgeschoten. En de auto rijdt alleen met horten en stoten (met name tussen de 40 en 70 km/uur en lange uithalen bij hogere snelheden) en ruikt regelmatig erg naar brand. Hiervoor zijn tijdens meerdere werkplaatsbezoeken de bobines allemaal vervangen, is er iets met de bougies gedaan en is de verstuiver vernieuwd. De werkplaats van de dealer doet haar best, maar opgelost is het (nog) niet. Vandaag begonnen ineens alle lampjes op het dashboard te branden, waarvan uiteindelijk de lampjes voor een storing in een elektrisch onderdeel (uitroepteken in driehoek) en het lampje voor 'bijna botsing' bleven branden (de anderen gingen aan en uit). De auto rook tevens weer enorm naar brand en het horten en stoten was (nog) vaker dan eerst merkbaar. De pechhulp is hierop weer ingeschakeld. Deze heeft de accu gemeten: 12,4. Hij gaf aan dat dit laag was, maar dat het kon zijn dat er een 'accu opvang' (?) in de auto aanwezig was. Hierop heeft hij de auto uitgelezen op onderliggende problemen. Deze kwamen niet naar boven. Omdat de lampjes uitgegaan waren en er geen reden voor de heftige brandlucht te vinden was, is de pechhulp onverrichter zake vertrokken. Hij gaf nog wel mee dat het wellicht een goed idee was om de 'massaverbinding' te checken.  We balen enorm van deze auto, omdat we niet lekker in de auto zitten en niet op de prestaties van de auto kunnen vertrouwen. Inmiddels ben ik op zo'n punt gekomen dat ik denk: doe maar weg. Alle andere auto's waarin ik de laatste tijd heb gereden (vervangauto's werkplaats), vertonen geen mankementen en geven me een veilig gevoel. Deze totaal niet. Is er iemand op dit forum die voorgaande problemen herkent en welllicht de oplossing weet? Hoe kunnen we hier het beste mee omgaan? Alvast dank voor de reacties :-)

• 8 months later...