Saol Posted January 22, 2024 Posted January 22, 2024 (edited) In juli 2023 heb ik de Kia Niro Dunamic Line HEV besteld in interstellar grey voor zakelijke lease, na meerdere dompers en te horen hebben gekregen dat het nog tot augustus/september zou kunnen duren kreeg ik vandaag eindelijk een email dat mijn auto in april 2024 komt. Maar daarna kreeg ik te horen dat die 12pk minder word, trekkracht 1000kg ipv 1300kg en significant duurder word (prijs nog geen idee, heb het nagevraagd). Weten jullie hier ook wat van af? Edited January 22, 2024 by Saol Quote
wmuller Posted January 22, 2024 Posted January 22, 2024 4 uur geleden, zei Saol: In juli 2023 heb ik de Kia Niro Dunamic Line HEV besteld in interstellar grey voor zakelijke lease, na meerdere dompers en te horen hebben gekregen dat het nog tot augustus/september zou kunnen duren kreeg ik vandaag eindelijk een email dat mijn auto in april 2024 komt. Maar daarna kreeg ik te horen dat die 12pk minder word, trekkracht 1000kg ipv 1300kg en significant duurder word (prijs nog geen idee, heb het nagevraagd). Weten jullie hier ook wat van af? Ford komt nu juist met de vernieuwde KUGA met toename van trekkracht van 1500 kg naar 2100 kg. Niet smart van KIA.https://media.ford.com/content/fordmedia/feu/nl/nl/news/2024/01/17/ford-tilt-nieuwe-kuga-suv-naar-nog-hoger-plan0.html Quote
TDA Posted January 25, 2024 Posted January 25, 2024 Over de trekkracht kan ik niets zeggen. Ik heb vorig jaar januari (idd precies een jaar geleden een Niro HEV besteld. Deze is vorige week vrijdag geleverd. Ik kreeg te horen dat de Niro in 2024 zo'n 500 euro duurder wordt. Die heb ik natuurlijk niet betaald. Ik kan er niets aan doen dat de logistiek bij Kia niet deugd.... Quote
Bastiaan75 Posted January 29, 2024 Posted January 29, 2024 Wat je hebt gehoord qua PK/Trekkracht en trekgewicht staat inderdaad beschreven in de nieuwe prijslijst op de Kia website. Die kun je daar vrij downloaden. Wat overigens wel hele bijzondere wijzigingen zijn van Kia. Vooral het trekgewicht was wel een grote pré voor de Niro. Quote
Willem Reijnierse Posted February 19, 2024 Posted February 19, 2024 Wat zou de reden kunnen zijn dat het aantal kw's terug geschroefd is en daarmee ook het trekgewicht ? Quote
Nico de Jong Posted February 20, 2024 Posted February 20, 2024 Ik hoop mijn HEV eind maart dit jaar te krijgen. De trekkracht is voor mij wat minder relevant maar een vermindering van het vermogen met zowat 8,5 % is wel een dingetje. Ben geen techneut maar zou je dat merken? Quote
Recommended Posts