Tazteam Posted October 8, 2005 Posted October 8, 2005 Vandaag had onze Kia dealer in Breda een open dag met tevens de introductie van de nieuwe RIO. Maar de dealer heeft de hand weten te leggen op een zeer zeldzame Kia, nl de ELAN Roadster. Deze is gemaakt destijds in samenwerking met Lotus, op basis van de ELAN. Maar het is niet zomaar een ander logo op de auto maar er is daadwerkelijk iets aan de auto gewijzigd zoals de speciale achterlichten en ook het interieur is anders dan die van Lotus. Voor diegene die hem niet kennen, zie foto's Let wel: dit is de enige KIA ELAN Roadster in Nederland, endan zal je hem niet snel tegenkomen Quote
AJ Mol Posted October 10, 2005 Posted October 10, 2005 Philip wanneer worden we uitgenodigd voor de proefritten. Lijkt me wel gaaf. Quote
Tazteam Posted October 10, 2005 Author Posted October 10, 2005 Helaas geen proefritten. De auto is in particulier bezit en is van 1991. De kilometerstand is maar net 17000 km, en deze auto was NIET voor de Europese markt gemaakt, puur voor de Amerikaanse en Aziatische markt. Onderdelen zijn bijna niet te krijgen, en als ze te krijgen zijn, zeer duur. En daarbij was de auto maar gemaakt in hele kleine aantallen, dus dan worden ook dit soort auto's nog eens extra vertroeteld. De auto komt volgens de dealer maar 1 a 2 x per jaar naar buiten, alleen maar om de motor een keer warm te rijden. Waarscchijnlijk komt deze auto ook nog een tijdje te staan in het nieuwe Kia experience Centre in Utrecht. Maar juist omdat hij zo uniek is kon ik het niet laten om hem met jullie te delen, dus ook maar gedaan. Philip Quote
scorpioshuma Posted October 10, 2005 Posted October 10, 2005 Heb een search gedaan op internet en in duitsland schijnt er nog een te koop te staan. http://www.mobile.de/SIDocr-S0j5bYOuJAFixndy1g-t-vaNexlCsAsCsK%F3P%F3R~BmSB11LsearchPublicJ1128980541A1LsearchPublicD1100B-4W-t-vctpLtt~BmPA1A1B20A1%81W-t-vCaMkMoSmVb_X_Y_x_ysO~BSRA6D1100E13200MRoadster%FF%A0ElanLROADSTERELANHinPublicA2A0A0A0A0/cgi-bin/da.pl?bereich=all&top=1&id=11111111182881573& Even wat info van de dutch roadster club: GM raakte ook in financi?le problemen (niet alleen door Lotus gelukkig) en vond het noodzakelijk om Lotus te verkopen. Bugatti werd eigenaar van Lotus en vond in de fabriekshallen nog 800 afgeschreven Izusu motoren met versnellingsbakken. De S2 was in 1994 een feit. De productie liep van juli 1994 tot augustus 1995. Nadat deze 800 auto?s gebouwd waren verkocht Lotus de productielijn aan Kia en deze bouwde de auto door tot 1999. Lotus kon zich gaan richten op de nieuwe Lotus, de Elise. De Kia Elan was nog op de RAI te bewonderen. De Kia Elan is nooit in Nederland geleverd en is ook nooit een succes geworden. Dave Quote
kiarulezzz Posted December 4, 2005 Posted December 4, 2005 sorry maar het is niet de enigste kia elan in nederland , ik werk namenlijk bij een kia dealer in Oosterbeek (gelderland) en mijn baas is namenlijk in het bezit van schijnbaar de 2e in Nederland een rooie namenlijk. Quote
Tazteam Posted December 4, 2005 Author Posted December 4, 2005 sorry maar het is niet de enigste kia elan in nederland , ik werk namenlijk bij een kia dealer in Oosterbeek (gelderland) en mijn baas is namenlijk in het bezit van schijnbaar de 2e in Nederland een rooie namenlijk. Ik had de info ook maar van de dealer Maar wel fijn te horen dat er nu meer van deze modellen in Nederland zijn. Is het model van jullie hetzelfde als dit gele model? Er zijn wel latere modellen bekend maar die zien er ook weer anders uit. Misschien een keer een foto plaatsen?? Alvast bedankt Philip Quote
kiarulezzz Posted December 6, 2005 Posted December 6, 2005 juaah psies t selfde k sal binnekort wel ff foto'tje plaatsen Quote
Recommended Posts