Kia Fan Posted November 13, 2009 Posted November 13, 2009 Kia heeft zojuist een nieuwe dealer aangesteld voor regio den haag en zoetermeer. Automotive-online.nl | Kia-dealerschap voor AHZ Haaglanden En daar gaan andere dealers in de buurt last van krijgen....... deze dealer staat bekend als een vechter...... heeft een outlet store online voor zijn andere merken en heeft de kia site daarvoor al geregeld..... SIDN - Is de naam nog vrij? Word weer leuk..... Quote
Rio-man Posted November 13, 2009 Posted November 13, 2009 Ach, ik woon in de regio en werk in de branche. Opzich hebben we niet zo veel last van AutoHaag Zeeuw. Omdat ze zo groot zijn, stijgt de serivce hun een beetje naar de pet (volgens verschillende kennissen die daar een Renault/Nissan wilden kopen/hebben gekocht). In principe kun je wel lastig om AHZ heen, omdat ze (zeker in Zoetermeer, met maarliefst drie merken) goed vertegenwoordigd zijn, maargoed, dat was Het Motorhuis ook, en die zijn ook verdwenen. Dus ja... last? Niet echt. Eerder enig ongemak dat ze in Zoetermeer nu met 4 merken vertegenwoordigd zullen zijn (Renault, Dacia, Nissan, Kia). Quote
Kia Fan Posted November 13, 2009 Author Posted November 13, 2009 Rio man.... ik bedoel meer last in verkoop. Service kan je altijd (lees meestal) beter bij een kleinere dealer krijgen. Maar zulke grote jongens kaarten (en dat weet ik uit ervaring......) scherpere inkoopprijzen af bij importeurs en daar kan je als kleine dealer niet tegen op. Dus de beste (lees voordeligste) deals zijn helaas meestal bij de grote jongens (zeker als het om zonder inruil en leaseleveringen gaat) Quote
Rio-man Posted November 13, 2009 Posted November 13, 2009 Ook kwa verkopen zullen we er niet veel last van krijgen. Mensen die Kia rijden, zullen niet snel kiezen voor een Peugeot, maar eerder voor merken als Dacia, toch vanwege de prijs (No offences verder), en laat dat nou net een merk zijn dat AutoHaag Zeeuw al in huis heeft. Ze leveren dus in op eigen markt, en tsja.. daar hebben we dus gewoon geen last van haha Alleen van Renault hebben we last, maargoed... Renault zit er al zo lang... Quote
Kia Fan Posted November 14, 2009 Author Posted November 14, 2009 mmmmm volgens mij ben ik niet erg duidelijk geweest of komt het niet duidelijk genoeg over..... Ik bedoel niet dat andere merken er last van hebben maar andere KIA dealers om het rayon van deze nieuwe dealer heen..... Stel je koopt een nieuwe auto en je hebt geen inruil hoeveel geld ben jij bereid om meer uit te geven als bij de goedkoopste? 500 euro? 1000 euro? enz..... En je gaat een nieuwe leaseauto uitzoeken.... bij de ene dealer krijg je niets erbij en bij de nieuwe dealer krijg je gratis een trekhaak.... welke dealer neem je? En dan nog de leasemaatschappij bij alle dealers krijgt hij 10% korting maar de grote jongen die veel korting bedongen heeft bij importeur geeft hem 2% extra... waar besteld de leasemaatschappij (zogehete vrij ordering.....) Dat bedoelde ik te zeggen, en ik weet uit ervaring dat er zeker wel dealers last gehad hebben van het motorhuis toen die dealer waren..... Quote
Rio-man Posted November 14, 2009 Posted November 14, 2009 Aah.. op zo'n manier. Inderdaad ja, je hebt gelijk wat dat betreft. Moet het nog zien hoor, Kia bij AHZ. Ben benieuwd hoe lang ze het vol gaan houden. Quote
Giovanny Posted November 20, 2009 Posted November 20, 2009 Welke dealer zou jij dan aanraden in de omgeving Delft- Den Haag? Quote
Rio-man Posted November 20, 2009 Posted November 20, 2009 Nootenboom Nootdorp (niet meer zo prijzig als toen door de vaste Kia-tarieven, maar nog wel de goede service van toen) of Van Mannekes Waddinxveen (goede service). Quote
Kia Fan Posted November 20, 2009 Author Posted November 20, 2009 Dealer voor aankoop of voor werkplaats? Dat vind ik zelf nog wel een verschil. Quote
Rio-man Posted November 20, 2009 Posted November 20, 2009 Nootenboom voor verkoop en werkplaats, en Van Mannekes ben ik eens geweest voor een los onderdeel (stootstripset), en men was daar vriendelijk. Weet niet waartoe je dat wil rekenen. Quote
Giovanny Posted November 20, 2009 Posted November 20, 2009 Bedankt, het gaat om de onderhoudservice,. Ik zal een keer voor de gein langs gaan en een kijk nemen Quote
Holblood Posted October 2, 2010 Posted October 2, 2010 Aah.. op zo'n manier. Inderdaad ja, je hebt gelijk wat dat betreft. Moet het nog zien hoor, Kia bij AHZ. Ben benieuwd hoe lang ze het vol gaan houden. Ik werk zelf als monteur bij autohaagzeeuw zoetermeer. ik ben daar de Kia/Nissan monteur. We doen nu het merk Kia vanaf 1 Januari dit jaar en moet zeggen dat het steeds beter en beter gaat. Ik weet verder niet waar de verhalen vandaan komen die er staan maar wij als monteurs besteden ontzettend veel aandacht aan de auto's van klanten en gaan allemaal weer goed verzorgt de deur uit. ook onze klanten vinden dit erg prettig. Ik heb tot nu toe nog geen klant gehoort die bij ons is geweest die het als naar ervaren heeft. Sinds we kia erbij doen zijn er zoveel klanten bij gekomen. Als er een probleemk is met de auto kunnen onze klanten altijd direct bij ons terrecht en wordt hier gelijk naar gekeken. ongeacht hoe druk we het hebben. Dit heb ik persoonlijk wel eens anders meegemaakt bij div dealers. Daar kom je aan om even je auto uit te laten lezen en daarvoor moet jezelf een afspraak voor maken. Ik weet niet of er in de tussen tijd hier op het forum al mensen zitten die bij ons zijn geweest. Quote
Rio-man Posted October 5, 2010 Posted October 5, 2010 Ik ben er in de tussentijd diverse keren geweest met de Clarus. Niet voor onderhoud, maar voor onderdelen. Opzich prima allemaal. Echter het meeste niet op voorraad, wat wel jammer was. Kwa prijzen komt AHZ aardig overeen met Slager.. Onderhoud laat ik verder gewoon doen op m'n werk en een nieuwe Kia komt er waarschijnlijk niet... Maargoed ik baseerde mijn verhaal op wat ik van een kennis heb gehoord die met zijn Grand Scenic (gekocht op de van aalstlaan) nogal wat problemen met de sales/aftersales heeft gehad. Schades die bij de verkoop afgesproken waren te repareren waren niet gerepareerd, een ophangrek voor een reservewiel was niet gemonteerd, en later problemen met de elektrische ramen werden niet heel netjes verholpen. Maargoed, dit is een andere vestiging. Met de Nissan-vestiging had ik verder geen ervaringen. Quote
Kia Fan Posted October 6, 2010 Author Posted October 6, 2010 Ik vind het wel verklaarbaar en logisch dat ze geen onderdelen van een Kia Clarus op voorraad hebben.... een oliefilter zal wel geen probleem zijn die is waarschijnlijk hetzelfde als van een andere kia maar rest..... En vandaag bestellen morgen in huis bij kia.... Quote
delhage Posted October 6, 2010 Posted October 6, 2010 Ik werk zelf als monteur bij autohaagzeeuw zoetermeer. ik ben daar de Kia/Nissan monteur. We doen nu het merk Kia vanaf 1 Januari dit jaar en moet zeggen dat het steeds beter en beter gaat. Ik weet verder niet waar de verhalen vandaan komen die er staan maar wij als monteurs besteden ontzettend veel aandacht aan de auto's van klanten en gaan allemaal weer goed verzorgt de deur uit. ook onze klanten vinden dit erg prettig. Ik heb tot nu toe nog geen klant gehoort die bij ons is geweest die het als naar ervaren heeft. Sinds we kia erbij doen zijn er zoveel klanten bij gekomen. Als er een probleemk is met de auto kunnen onze klanten altijd direct bij ons terrecht en wordt hier gelijk naar gekeken. ongeacht hoe druk we het hebben. Dit heb ik persoonlijk wel eens anders meegemaakt bij div dealers. Daar kom je aan om even je auto uit te laten lezen en daarvoor moet jezelf een afspraak voor maken. Ik weet niet of er in de tussen tijd hier op het forum al mensen zitten die bij ons zijn geweest. ik heb mijn kia sportage van AHZ kerketuinen pas geleverd gekregen een prima service de verkoper belde dinsdag of de wagen geheel naar mijn zin is vindt ik best een goede service Quote
Holblood Posted October 6, 2010 Posted October 6, 2010 Ik ben er in de tussentijd diverse keren geweest met de Clarus. Niet voor onderhoud, maar voor onderdelen. Opzich prima allemaal. Echter het meeste niet op voorraad, wat wel jammer was. Kwa prijzen komt AHZ aardig overeen met Slager.. Onderhoud laat ik verder gewoon doen op m'n werk en een nieuwe Kia komt er waarschijnlijk niet... Maargoed ik baseerde mijn verhaal op wat ik van een kennis heb gehoord die met zijn Grand Scenic (gekocht op de van aalstlaan) nogal wat problemen met de sales/aftersales heeft gehad. Schades die bij de verkoop afgesproken waren te repareren waren niet gerepareerd, een ophangrek voor een reservewiel was niet gemonteerd, en later problemen met de elektrische ramen werden niet heel netjes verholpen. Maargoed, dit is een andere vestiging. Met de Nissan-vestiging had ik verder geen ervaringen. Wij zijn ook geen van aalstlaan he wij zijn 2 totaal verschillende vestigingen. Onderdelen kosten veel geld. Dus onderdelen op voorraad nemen die bijna niet verkocht worden is zonde en verliest een bedrijf gewoonweg geld mee. Als het besteld moet worden (onderhouds spullen) dan is dit als nog de volgende dag in huis. Onderdelen voor bijv een cee'd, sportage etc (de momenteel bekende en veel verkochte auto's) hebben we uiteraard gewoon op voorraad. Dit zal waarsch zo zijn bij 9 van de 10 bedrijven (dealers). @ delhage: Kijk en zo hoort het ook een klant geeft veeel geld uit aan zijn/haar auto dus dan is het een kleine moeite om vanuit het bedrijf extra moeite te doen om alles in de puntjes te regelen voor de klant. ook al is de auto al weg. Veel plezier met de Sportage! Quote
Peterrrrr Posted October 8, 2010 Posted October 8, 2010 Juist het nabellen doet veel voor klanten ! Ik probeer dat zo vaak mogelijk te doen maar het komt er vaak niet van helaas. Heb van de week nog een venga met ahz geruild, had zelf transport geregeld en "onze" venga zelf op de trailer naar jullie laten brengen. Staat er de volgende dag een chauffeur van AHZ om de Venga op te halen, dus communicatie kan zeker beter daar hahaha Quote
Recommended Posts